• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
2
استاندار گیلان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر؛

ایجاد اشتغال و راه اندازی تفریحات سالم را در جهت کاهش میزان اعتیاد جدی بگیریم/مقوله اعتیاد و ابعاد بروز آن در لایه های مختلف اجتماعی تحلیل شود

  • کد خبر : 9406
  • 24 فروردین 1398 - 21:46
ایجاد اشتغال و راه اندازی تفریحات سالم را در جهت کاهش میزان اعتیاد جدی بگیریم/مقوله اعتیاد و ابعاد بروز آن در لایه های مختلف اجتماعی تحلیل شود
استاندار گیلان با اشاره به اینکه باید مقوله اعتیاد و ابعاد بروز آن در لایه های مختلف اجتماعی تحلیل شود گفت: ایجاد اشتغال و راه اندازی تفریحات سالم را در جهت کاهش میزان اعتیاد موثر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  گیلان شهر ؛ دکتر مصطفی سالاری در نخستین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر با اشاره به که امسال باید بتوانیم با همت جمعی گام‌های مثبتی برای کاهش اثرات ناشی از اعتیاد در جامعه برداریم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید از آمارها یا تجارب موجود تحلیل کرده و به صورت مستند استفاده شود.

وی با بیان اینکه افرادی که در فرایند ترک اعتیاد هستند به دلیل استفاده از متادون هنوز معتاد محسوب می‌شوند، افزود: البته در این میان افرادی هستند که غیر این تحت درمان بوده و ما باید روی مباحث آماری اعم از سنی، اشتغال، گرایش‌های اجتماعی و مسائل مختلف تحلیل‌هایی داشته باشیم.
استاندار گیلان از مسئولان مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی خواست در جلسه آینده تنها به ارائه آمارها اکتفا نکرده و بر روی آنها تحلیل‌هایی نیز انجام دهند، گفت: انجام این تحلیل‌ها می‌تواند در تصمیم گیری و برنامه ریزی برای مبارزه با مواد مخدر و کاهش گرایش به آن در سطح جامعه به ما کمک کند.
وی همچنین از بهزیستی خواست تا بر روش‌های ترک اعتیاد اعم از استفاده از متادون یا روش‌هایی که در مراکز بازپروری دولتی و خصوصی از آنها استفاده می‌شود تحلیل و مطالعه انجام داده و اثرات و نتایج هرکدام را به صورت جداگانه تهیه و در جلسه بعدی ارائه دهد، تأکید کرد: در این میان تعارفی با کسی نداریم ممکن است بخش دولتی در این زمینه عملکرد ناموفقی داشته باشد باید بر اساس نتایج آن تصمیم گیری شود.
دکتر سالاری ضمن درخواست از نیروی انتظامی درخصوص ارائه آمار حیطه اجرای قانون جدید در حوزه مبارزه با مواد افزود: باید بدانیم آیا بعد از اجرای این قانون تغییری در این حوزه صورت گرفته است یا نه ،که اگر تغییرات ایجاد شده بتوانیم آن را به مرکز ارائه داده دهیم تا در تصمیم گیری و یا قانون گذاری مؤثر باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این روش می‌تواند به صورت مستقیم بر روی اعتیاد تأثیرگذار باشد، گفت: در بحث ایجاد اشتغال و راه اندازی تفریحات سالم نیز باید توجه شود که تا چه میزان به هدف خود نزدیک شدیم و نباید خود را محدود به گزارشات دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی کرد که بعد از اینکه شخصی معتاد شد بحث و تصمیم گیری کنیم.
نماینده عالی دولت همچنین درباره مرکز ماده ۱۶ نیز با اشاره به اینکه معاون سیاسی استانداری قرار است از این مرکز بازدید داشته باشد، افزود: باید ببینیم آیا مرکزی که تحت پوشش قرار گرفته از لحاظ بودجه در چه شرایطی قرار دارد.
وی تصریح کرد: در این زمینه تعداد متقاضیان زیاد است،لذا بهزیستی نیز باید نظارت‌های خود را تقویت کند ، ما هم از این ظرفیت برخورداریم،ضمن اینکه سپاه آمادگی دارد تا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیز برای ایجاد شغل و حتی تولید در همان مرکز فراهم کند.
استاندار گیلان با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته در این زمینه بحث و بررسی شد که سپاه آمادگی دارد تا مراکز آموزش فنی حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال و تولید در همان مرکز را فراهم کند، ادامه داد: در مرحله نخست باید ترک اولیه و وابستگی شدید به مواد قطع شود ،در مرحله دوم آموزش فنی و حرفه‌ای برای آنها برگزار شده و در مرحله سوم صنایع دستی یا محصولاتی تولید کند امکان عرضه محصولات به بازار باشد و در مراحل مختلف کار فرهنگی و اجتماعی روی آن بشود تا وابستگی روانی آنها به مواد مخدر کمتر شود.





لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9406

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics