• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
5
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

امنیت و آسایش کشور با قدرت سپاه گره خورده است/ سازندگی؛ ماموریت سپاه

  • کد خبر : 9539
  • 30 فروردین 1398 - 18:57
امنیت و آسایش کشور با قدرت سپاه گره خورده است/ سازندگی؛ ماموریت سپاه
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با بیان اینکه امنیت و آسایش کشور و نظام با قدرت سپاه گره خورده است، گفت: ملت ایران می دانند که اگر قرار است امنیت ملی حفظ و آرامش برقرار شود، سپاه پاسداران باید مقتدر باشد.

به گزارش گیلان شهر ، کیوان محمدی در چهل و پنجمین نشست تخصصی توسعه که با موضوع «سپاه پاسداران و توسعه در ایران» در سالن اجتماعت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه سپاه در آستانه چهل سالگی قرار دارد، اظهار کرد: سپاه پاسداران با فرمان امام خمینی(ره) به شورای انقلاب در دوم اردیبهشت ماه سال ۵۸ تشکیل شد.

وی با اشاره به شکل گیری گروه های مسلح متعدد بعد از پیروزی انقلاب، افزود: طی فرمان امام راحل این گروه های مسلح در قالب سپاه واحد و متحد شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه سپاه از همان آغازین روزهای تشکیل مورد حمله و عناد دشمنان انقلاب و کشور قرار گرفت، خاطرنشان کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری همواره تایید بی قید و شرطی از سپاه داشته اند. امام راحل در صحیفه نور فرمودند «پاسدارها که عزیزترین افراد کشور هستند، باید فکر کنند که این عزت و محبوبیت خودشان را حفظ کنند. اگر این حفظ نشود، پوسیده مى‏‌شوند، از بین مى‏‌روند و این به این است که مشى‌‏شان را مشى اسلامى قرار بدهند».

محمدی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، عنوان کرد: باید به ادامه فرمایش امام که فرمود «دیدگاه من نسبت به این قضیه هرگز تغییر نمی‌کند» نیز توجه داشت که نشان دهنده اعتماد امام به سپاه است.

وی ادامه داد: امروز عمق دیدگاه استراتژیک معمار کبیر انقلاب درباره حمایت بی قید و شرط از سپاه را درک می کنیم. بعد از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا و قرار دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی مشاهده کردیم که تمام جریانات اصیل ملی، انقلابی و مذهبی و حتی نهضت آزادی اقدام ترامپ را مخدوش دانستند و از پاسداران حمایت کردند. اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدال گرایان نیز با پوشیدن لباس سپاه مدافع ارزش های اسلام و انقلاب شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امنیت و آسایش کشور و نظام با قدرت سپاه گره خورده است، گفت: ملت ایران می دانند که اگر قرار است امنیت ملی حفظ و آرامش برقرار شود، سپاه پاسداران باید مقتدر باشد. البته عملکرد هیچ نهاد و سازمانی غیر قابل انتقاد نیست، اما وقتی پای ارزش های اصیل در میان باشد، منافع ملی ارجحیت دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به نقش سپاه در برقراری امنیت در ایران، خلیج فارس، خاورمیانه و بخش هایی از آفریقا، یادآور شد: دشمنان بعد از سوریه و عراق، برای ایران هدفگذاری کرده بودند، اما اگر سپاه در عراق و سوریه با داعش مقابله نمی کرد، امروز باید در داخل خاک ایران با دشمن می جنگیدیم و سرنوشت کشور نامعلوم بود.

وی سازندگی را یکی از ماموریت های سپاه در کنار مسائل امنیتی و نظامی دانست و تصریح کرد: امکاناتی که در اختیار سپاه است، ظرفیت بالایی برای سازندگی و احداث پروژه های بزرگ دارد و لذا سپاه وظیفه دارد در شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله به کمک مردم بشتابد.

محمدی با بیان اینکه سپاه نقش ویژه ای در سدسازی، راه سازی، ریل گذاری و محرومیت زدایی بعد از انقلاب دارد، گفت: نیازمند تبیین بعد سازندگی سپاه بعد از دوران دفاع مقدس برای جامعه و کارشناسان هستیم. 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9539

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
ورود ۲۲۰ هزار خودرو به گیلان/ آزادراه قزوین – رشت؛ پرترددترین محور ورودی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:

ورود ۲۲۰ هزار خودرو به گیلان/ آزادراه قزوین – رشت؛ پرترددترین محور ورودی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics