• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
3
تأکید بر افزایش تعرفه واردات نوغان

افزایش تعرفه واردات نخ ابریشم به احیاء صنعت نوغانداری کشور کمک می‌کند

  • کد خبر : 9682
  • 04 اردیبهشت 1398 - 15:34
افزایش تعرفه واردات نخ ابریشم به احیاء صنعت نوغانداری کشور کمک می‌کند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر افزایش تعرفه واردات نوغان گفت: سال گذشته مسؤولان استان گیلان جلسه‌ای را با وزیر جهاد کشاورزی انجام و مقرر شد تا نرخ تعرفه واردات کرم ابریشم به ۴۰ درصد افزایش پیدا کند اما تاکنون این امر محقق نشده و به ۲۶ درصد رسیده است.

به گزارش گیلان شهر ، مهرداد لاهوتی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واردات بی‌رویه کرم ابریشم ضربه بسیار بزرگی به این صنعت وارد کرده، اظهار کرد: در سال‌های گذشته  استان گیلان و  خراسان، هزار تن نخ ابریشم موردنیاز کشور را تأمین می‌کردند که دلیل آن تعرفه ۲۰۰ درصد واردات کرم ابریشم بوده است.

وی با اشاره به کاهش تعرفه واردات کرم ابریشم در سال گذشته گفت: اگر می‌خواهیم صنعت نوغانداری در کشور روند رو به رشدی داشته و با افزایش مواجه شود باید تعرفه‌های واردات افزایش پیدا کند که این مهم در حال انجام شدن است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه با تلاش مسؤولان استانی در تلاشیم تا تعرفه واردات کرم ابریشم افزایش پیدا کند، تصریح کرد: سال گذشته مسؤولان استان گیلان جلسه‌ای را با وزیر جهاد کشاورزی انجام و مقرر شد تا نرخ تعرفه واردات کرم ابریشم به ۴۰ درصد افزایش پیدا کند اما تاکنون این امر محقق نشده و به ۲۶ درصد رسیده است.
لاهوتی واردات کرم ابریشم با ارز آزاد را فرصتی برای تولیدکننده دانست و افزود: در گذشته تولیدکننده توان مقابله با واردکننده کرم ابریشم را نداشته اما به دلیل واردات با ارز آزاد و‌ تعرفه واردات با ارز نیمایی یک فرصت مناسب برای تولیدکننده است که باید از  این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.
وی با درخواست از کشاورزان برای افزایش تولید کرم ابریشم در استان گیلان گفت: هم‌اکنون وضعیت فروش کرم ابریشم در کشور و استان گیلان مناسب و باقیمت خوبی به فروش می‌رسد که اگر کشاورزان تعداد جعبه‌های تولیدی خود را افزایش دهند این روند با افزایش مواجه می‌شود‌.

انتهای پیام / ۸۴۰۰۷

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9682

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics