• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
6

تساوی خارج از خانه سپیدرود برابر ذوب آهن/پیکان ۰-۲ پرسپولیس/نفت ۱- ماشین‌ سازی ۱

  • کد خبر : 9154
  • 15 فروردین 1398 - 21:39
تساوی خارج از خانه سپیدرود برابر ذوب آهن/پیکان ۰-۲ پرسپولیس/نفت ۱- ماشین‌ سازی ۱
تیم فوتبال سپیدرود رشت مقابل ذوب آهن اصفهان به تساوی دست یافت/پرسپولیس با پیروزی ۲ بر صفر برابر پیکان موقعیت خود را در صدر جدول حفظ کرد/سومین تعویضی مهاجری اجازه نداد ماشین‌سازی دست خالی مسجدسلیمان را ترک کند و نفت را متوقف کرد.

به گزارش گیلان شهر ، دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و سپیدرود رشت در قالب هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر ایران از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند. ذوب‌آهن که در هفته های اخیر با متوقف کردن سپاهان و پیروزی در چند مسابقه خود را از انتهای جدول جدا کرده بود، به دنبال سه امتیاز دیدار خانگی در این بازی به ظاهر ساده با تیم دوم از انتهای جدول بود. ولی همانطور که دیروز هم منصوریان در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود، رشتی‌ها بباز نبودند و یک امتیاز طلایی از اصفهان دشت کردند تا امیدوار به ادامه راهشان در لیگ برای بقا باشند.  

داور: موعود بنیادی‌فر
کمک‌ها: مهدی الوندی و امیررضا آشورماهانی 
داور چهارم: براتعلی مولوی 
کمک داوران خط دروازه: حسن زیاری و حسین زمانی
ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

ترکیب ذوب‌آهن
رشید مظاهری، وحید محمدزاده، نیما طاهری، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم‌زاده، علیرضا چراغعلی(۶۰- محمدرضا حسینی)، محمدزبیر نیک‌نفس، ماریون سیلوا(۸۰- رضا حبیب‌زاده)، محمدرضا عباسی(۳۱- قاسم حدادی‌فر)، امیرارسلان مطهری، کریستین اوساگوآنا
سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب سپیدرود 
ایمان صادقی، لوکا نوزادزه، میثم تهی‌دست، میلاد شیخ‌سلیمانی، ابراهیم لطفی، میلاد قربان‌زاده، محمدرضا مهدوی(۶۴- میثم فردوسی)، محمد بلبلی(۸۱- محمد غلامی)، هومن ربیع‌زاده، مهرداد بایرامی، مهدی محمدیاری(۵۴- علی عباسی)
سرمربی: نادر دست‌نشان

اخطار
محمد بلبلی(۳۴) از سپیدرود
قاسم حدادی‌فر(۷۸) از ذوب‌آهن

لحظات حساس
نیمه اول

دقیقه ۴: شوت ربیع‌زاده از پشت محوطه جریمه می‌رفت در گوشه دروازه ذوب‌آهن قرار گیرد که مظاهری با شیرجه زمینی توپ را جمع کرد.
دقیقه ۱۵: شوت خطرناک بلبلی با فاصله کم و خطرناک از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

نیمه دوم
دقیقه ۵۷: روی شوت ابراهیم‌زاده و دفع ناقص صادقی، موقعیت خطرناکی شکل گرفت که ذوبی‌ها نتوانستند روی ریباند دروازه را باز کنند.
دقیقه ۷۹: روی ارسال دقیق محمدرضا حسینی، ارسلان مطهری با ضربه سر دروازه رشتی‌ها را تهدید کرد ولی صادقی مانع از ادامه روند خوب گل‌زنی مطهری شد. 

در حاشیه 
* منصوریان در دقایق پایانی نیمه اول به صورت ناگهانی به شدت عصبانی شد و به بطری‌های آب کنار زمین لگد زد.
* محمد‌رضا عباسی بازیکن ذوب‌آهن در دقیقه ۲۹ به دلیل مصدومیت از زمین بازی خارج شد و نتوانست به بازی ادامه دهد؛ هواداران‌ ذوب‌آهن نیز وی را مورد تشویق قرار دادند.
* اعتراض‌های مکرر نیمکت‌نشینان سپیدرود سبب شد علاوه بر داور چهارم، ناظر بازی نیز به آن‌ها تذکر دهد.
* بازیکنان سپیدرود در چند صحنه به دلیل مصدومیت خود را به زمین انداختند که اعتراض ذوب‌آهنی را در پی داشت.
* نیمکت‌نشینان و بازیکنان ذوب‌آهن بعد از مردود شدن گل این تیم به شدت به داور بازی اعتراض کردند.
* دقیقه ۸۷ یکی از نیمکت‌نشینان سپیدرود به دلیل اعتراض به داوری از کنار زمین خارج شد.

به گزارش گیلان شهر ، دو تیم پرسپولیس و پیکان در چارچوب هفته بیست و چهارم از ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند.پرسپولیس برای حفظ موقعیت خود در صدر جدول احتیاج به پیروزی در این دیدار داشت.دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند تا اینکه پرسپولیس موفق به کسب پنالتی شد و علی علیپور در گل کردن پنالتی ناکام ماند.پرسپولیس از موقعیت‌های خود تا پایان نیمه اول نتوانست  استفاده کند تا اینکه در آخرین دقایق این نیمه توسط سیامک نعمتی به گل رسید.پرسپولیس در نیمه دوم بازی را به خوبی اداره کرد تا باز هم در نیمه دوم در واپسین دقایق به گل رسید و علی علیپور دروازه حریف را باز کرد تا با ۱۲ گل در کنار استنلی کی‌روش در صدر جدول گلزنان قرار گرفت.

پرسپولیس برای اولین بار در این فصل صاحب ۳ برد پیاپی شد و با این پیروزی امتیازات این تیم به ۵۱ رسید و همچنان در رده نخست باقی ماند.پیکان نیز با ۲۵ امتیاز در جایگاه یازدهم جای گرفت.

ترکیب پیکان: مهدی امینی، مهران موسوی، فراز امامعلی، محمد قاضی(دقیقه ۷۷-عیسی آل کثیر)، ماهان رحمانی، مارکو وکسوویچ، آرمان قاسمی، حجت حق‌وردی، شاهین ثاقبی(۷۳-مگنو باتیستا)، سعید واسعی (دقیقه ۵۸-مهدی مومنی)، امیرحسین کریمی

سرمربی: حسین فرکی

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی (دقیقه ۶۸-مهدی ترابی)، بشار رسن (دقیقه ۶۳-سروش رفیعی)، سیامک نعمتی، علی علیپور و ماریو بودیمیر(دقیقه ۹۱-سعید کریمی)

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

اخطار 

آرمان قاسمی از پیکان

دقایق حساس:

دقیقه۱: شوت علی علیپور از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲: علی علیپور با حرکت پا به توپ خود دفاع پیکان را بر هم ریخت ولی نهایتا ضربه این بازیکن با واکنش مهدی امینی به کرنر رفت.

دقیقه ۵: باز هم علی علیپور دروازه پیکان را تهدید کرد که امینی مانع گلزنی پرسپولیس شد.

دقیقه ۷:ضربه کاشته واسعی توسط بیرانوند مهار شد.

دقیقه ۲۰: ماریو بودیمیر با خطای بازیکنان پیکان در محوطه جریمه سرنگون شد.علی علیپور مامور زدن ضربه پنالتی شد که مهدی امینی در ادامه روز درخشان خود موفق به مهار ضربه پنالتی شد.

دقیقه ۳۲: شوت سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه توسط امینی مهار شد.

دقیقه ۳۵: فرار و ارسال خوب مهدی شیری از جناج راست با ضربه نمایشی سیامک نعمتی همراه شد که این شوت با فاصله کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۶: شوت شاهین ثاقبی از پشت محوطه جریمه راهی اوت شد.

دقیقه ۳۹:ضربه کاشته ارسالی بازیکنان پیکان را مهران موسوی با ضربه سر روانه دروازه پرسپولیس کرد که جایی در چارچوب نداشت.

دقیقه ۴۳: شوت فراز امامعلی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۴:(گل اول پرسپولیس) پرسپولیس روی یک حمله سریع فرصت خوبی روی دروازه پیکان ایجاد کرد که شوت مهدی شیری توسط مهدی امینی دفع شد ولی در ریباند سیامک نعمتی دیگر بازیکن سابق پیکان دروازه حریف را باز کرد.

دقیقه ۵۳: شوت محکم و از راه دور محمد نادری به بیرون رفت.

دقیقه ۵۵: ضربه احمد نوراللهی پس از برخورد به مدافعین پیکان به علی علیپور رسید و این بازیکن در زاویه تقریبا بسته در شرایطی که دروازه خالی را در پیش رو داشت توپ را به آسمان کوبید.

دقیقه ۵۷: شوت محمد قاضی توسط بیرانوند مهار شد.

دقیقه ۶۷:شوت تماشایی نعمتی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۹: با پاس خوب علی علیپور، پشت محوطه جریمه فرصت مناسبی نصیب سیامک نعمتی شد که ضربه این بازیکن به بالای دروازه رفت.

دقیقه ۸۹:(گل دوم پرسپولیس) پرسپولیس روی ضد حمله صاحب موقعیت شد و ماریو بودیمر با یک پاس در عمق علی علیپور را از میانه میدان در موقعیت تک به تک قرار داد و این بازیکن پس از عبور از دروازه‌بان، دروازه حریف را باز کرد.

بازگشت درخشان سیدی با ناکامی مسجدسلیمان؛

به گزارش گیلان شهر  نفت مسجدسلیمان که دور رفت را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، شرایط خوبی در هشت هفته گذشته نیم‌فصل دوم نداشته، در کسب پیروزی ناکام مانده و با پنج شکست و سه تساوی به رده چهاردهم جدول سقوط کرده، اما آنها امروز که به مصاف ماشین‌سازی رفتند، به دنبال جبران ناکامی‌ها و سه باخت اخیرشان بودند تا امیدوارانه‌تر لیگ را دنبال کنند ولی با وجود اینکه با یک گل پیش افتاده و توسط اکبر آفاقی به گل رسیدند، اما نتوانستند برابر تغییرات هجومی و کارساز محمدرضا مهاجری دوام بیاورند و درنهایت دروازه خود را با شوت فنی یوسف سیدی باز شده دیدند تا دو تیم به یک امتیاز بسنده کنند که البته این نتیجه ماشین‌سازان را موقتا به رده هشتم جدول رساند. 
هفته بیست و چهارم لیگ برتر؛ پنج‌شنبه: ۹۸/۰۱/۱۵ ؛ ساعت: ۱۶
استادیوم: شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان/تماشاگر: ۱۰۰۰ نفر
داور: اشکان خورشیدی؛ کمک‌ها: فرزاد بهرامی و مهدی شفیعی؛ داور چهارم: محمد راهی/ کمک داوران خط: محمدباقر پورباقر و علی‌اصغر مومنی/ ناظر داوری: خداداد افشاریان.

نفت مسجدسلیمان

  • مهرداد طهماسبی

  • مجتبی بیژن

  • اکبر آفاقی

  • یوسف وکیا

  • میلاد خدایی‌اصل

  • علیرضا علیزاده

  • محمد پاپی(۶۹- صادق صادقی‌بابااحمدی)

  • سید محمد حسینی

  • حکیم نصاری

  • محمد شادکام

  • عباس عسکری(۷۶- اسماعیل شریفات)

سرمربی: علیرضا مرزبان


ماشین‌سازی تبریز

  • فرناندو دخسوس

  • محمد‌حسین کنعانی‌زادگان

  • احمدرضا زنده‌روح

  • مصطفی سالاری(۷۰- یوسف سیدی)

  • عزیز معبودی

  • فرشاد سالاروند(۶۱- محسن یوسفی)

  • سعید مهری

  • مسیح زاهدی

  • فرید بهزادی‌کریمی

  • رضا خالقی‌فر(۶۳- جای کویتونگو)

  • احسان تاییدی

سرمربی: محمدرضا مهاجری

شرح گل

نفت مسجدسلیمان ۱- ماشین‌سازی صفر (دقیقه ۴۷: اکبر آفاقی): پاس در عرض حکیم نصاری را اکبر آفاقی بعد از یک سرتوپ عالی و شوت زمینی، به دور از دستان دخسوس تبدیل به گل اول نفت کرد.

نفت مسجدسلیمان ۱ – ماشین‌سازی ۱ (دقیقه ۷۵: یوسف سیدی): کویتونگو در موقعیت خوبی تاییدی را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد ولی ضربه او به حالت پاس درآمد و دراختیار یوسف سیدی، سومین تعویضی ماشین‌سازی قرار گرفت که او با یک سرتوپ چشم‌نواز و ضربه فنی دقیق گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

 

بهترین بازیکن

آخرین بازی یوسف سیدی به هفته سوم لیگ برتر برای تراکتورسازی بازمی‌گردد، اما این مدافع- وینگر سرعتی و تکنیکی که در نیم‌فصل به ماشین‌سازی پیوسته بود، امروز برای نخستین بار در فهرست این تیم قرار گرفت و به‌عنوان سومین بازیکن تعویضی وارد زمین شد که در حضور کوتاه مدت خود تاثیرگذار ظاهر شد و کمتر از پنج دقیقه پس از آمدن به میدان توانست با ضربه فنی تماشایی گل تساوی تیمش را به ثمر رساند و تعویضی طلایی مهاجری لقب بگیرد و ستاره زمین شود.

اتفاق ویژه

روزهای تیره و تار نفت مسجدسلیمان در نیم‌فصل دوم امروز هم ادامه پیدا کرد و این تیم که تلاش می‌کرد بعد از هشت هفته ناکامی در پیروزی، ماشین‌سازی را شکست دهد و تا دقیقه ۷۵ نیز با یک گل پیش بود، باز هم متوقف شد تا همچنان جزو تیم‌های پایین جدولی بماند؛ در آن سوی میدان محمدرضا مهاجری توانست با تعویضی طلایی خود به نیمه بالای جدول برسد و ماشین‌سازی را در روند خوبی قرار دهد.


لحظات حساس

  • دقیقه ۵: توپ ارسالی نصاری از روی کرنر سمت چپ زمین خطرناک بود که دخسوس با واکنش خوبی توپ را دفع کرد.

  • دقیقه ۳۴: شوت ناگهانی نصاری از پشت محوطه جریمه برخوردی با زاهدی داشت و در دو مرحله توسط دخسوس جمع شد.

  • دقیقه ۴۳: سانتر زنده‌روح از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین بدون اینکه با بازیکنی برخورد داشته باشد و روی اشتباه و ناهماهنگی خط دفاعی و دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان به تیرک افقی دروازه این تیم اصابت کرد و در ادامه بیژن توپ را به کرنر زد.

  • دقیقه ۱+۴۵: خالقی‌فر بهترین فرصت را داشت تا روی پاس چیپ تماشایی معبودی گل اول ماشین‌سازی را بزند که ضربه کم‌دقت او از کنار دروازه نفت مسجدسلیمان به بیرون رفت.

  • دقیقه ۲+۴۵: دخسوس شروع مجدد خوبی داشت که فرید کریمی نیز با سرعت بالای خود به توپ رسید، اما پاس کات‌بک او را سالاروند نتوانست بهره ببرد تا شوت او به مدافعان نفت برسد.

  • دقیقه ۵۷: شوت روی پای نصاری از بالای دروازه ماشین‌سازی به بیرون رفت.

  • دقیقه ۵۹: زاهدی شانس خود را برای گلزنی از فاصله ۳۰ متری امتحان کرد که شوت محکم او به اوت رفت.

  • دقیقه ۶۳: ارسال دقیق نصاری از سمت چپ زمین و ضربه سر آفاقی را دخسوس با واکنش به موقع و شیرجه سریع دفع کرد.

  • دقیقه ۶۴: محمد پاپی می‌توانست گل دوم نفت را روی پاس به عقب عسکری بزند که دخسوس در دو مرحله توپ را در اختیار گرفت.

  • دقیقه ۶۵: توپ ارسالی زنده‌روح از روی کرنر را مهاجمان ماشین‌سازی نتوانستند استفاده کنند تا طهماسبی صاحب توپ شود.

  • دقیقه ۷۷: شوت راه دور شریفات را دخسوس جمع کرد.

  •  دقیقه ۸۱: ضربه قیچی‌برگردان تماشایی کنعانی‌زادگان را طهماسبی با واکنش زیبایی راهی کرنر کرد.

  • دقیقه ۱+۹۰: شوت زمینی شریفات با اختلاف کمی از کنار دروازه ماشین‌سازی به بیرون رفت.

  • دقیقه ۲+۹۰: شوت پشت محوطه معبودی با فاصله کمی از کنار دروازه نفت مسجدسلیمان راهی اوت شد.

 

در حاشیه

* هیچ یک از دو تیم بازیکن محرومی در این مسابقه ندارند ولی محمدرضا مهاجری، سرمربی ماشین‌سازی به دلیل اخراج در مسابقه اخیرشان امروز در کنار زمین دیده نمی‌شود.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9154

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا
با حضور یک مربی شکست‌ناپذیر و یک گلادیاتور دوست‌داشتنی

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

17فروردین
بیانیه تند پرسپولیس بعد از گچ گرفتن دست بیرانوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics