• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
7
اختصاصی گیلان شهر

مسئولینى که گیلان را به جنگل تبدیل کردند!

  • کد خبر : 8436
  • 18 اسفند 1397 - 22:39
مسئولینى که گیلان را به جنگل تبدیل کردند!

گیلان شهر :از قدیم رسم بود که در نیمه دوم اسفند ماه شروع به درخت کارى و کاشت نهال مى کردند. یادش بخیر زمانى که بچه بودم در اسفند ماه در روستا همه درخت می کاشتند اما هیچ کس در هنگام کاشت درخت سلفى نمى گرفت و خبرى از عکس و تبلیغات نبود!. یادش بخیر […]

گیلان شهر :از قدیم رسم بود که در نیمه دوم اسفند ماه شروع به درخت کارى و کاشت نهال مى کردند. یادش بخیر زمانى که بچه بودم در اسفند ماه در روستا همه درخت می کاشتند اما هیچ کس در هنگام کاشت درخت سلفى نمى گرفت و خبرى از عکس و تبلیغات نبود!. یادش بخیر آن زمان همه چیز واقعى بود نه مجازى و نه نمادین؛ این روزها مسئولین و مدیران استان هر روز اعلام می کنند در شهر و روستاى فلان ۲۰ – ۳۰هزار نهال توزیع و کاشته شده است !!، اگر حتى نصف آمارهاى اعلام شده ” تبلیغاتى” توسط مسئولین کاشته شده باشد امروز ما باید در هر متر مربع از زمین هاى گیلان حداقل ۵ درخت داشته باشیم و کل مساحت گیلان باید دارای درخت باشد هم شهر و روستا و …؛ حدود یک ماه پیش در جلسه اى که بابت حفظ جنگل گذاشته بودند با نهایت تاثر و تاسف اعلام کردند که گیلان ٣٠ سال بعد جنگل نخواهد داشت !؟. حالا من مانده ام که دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس را!.
چند سال پیش دوست من مدیر زیبا سازی شهرداری رشت بود. قرار شد برای عید حدود ۲۰هزار گل لاله رنگارنگ در میادین شهر بکارند. مناقصه گذاشتند، کسى که قیمت ٢ هزار تومان براى هر لاله اعلام کرده بود برنده مناقصه شد.اما یک نفر که از قزوین شرکت کرده بود و قیمت ۴ هزار تومان براى هر لاله اعلام کرده بود این قیمت را غیر واقعى و غیر ممکن مى دانست!؟. قرارداد بسته شد و لاله ها کاشته شدند ، بعد از شمارش لاله ها کاشف به عمل آمد که در اصل هر لاله بیش از ۶ هزار تومان براى شهردارى تمام شده چون به جاى ٢٠ هزار تا حدود ۶ هزار لاله کاشته شد. که البته پول ۶هزار لاله پرداخت شد. حالا ظاهراً حکایت آمار و ارقام کاشت درخت، مثل تعداد گل های لاله است.
تبدیل شدن روز درخت کارى و هفته منابع طبیعى به یک اقدام نمایشى و تبلیغاتى باعث شده که علیرغم برگزارى جلسات متعدد در مورد اهمیت منابع طبیعى و بیان “الزام” حفاظت از آن، موفقیتى حاصل نشده است و ما هر روز شاهد از بین رفتن منابع ارزشمند طبیعى بخصوص جنگلهای با ارزش هیرکانی باشیم.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=8436

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics