• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
4
استاندار گیلان:

لزوم واگذاری املاک متروکه دولتی به بخش خصوصی

  • کد خبر : 8679
  • 28 اسفند 1397 - 10:04
لزوم واگذاری املاک متروکه دولتی به بخش خصوصی

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم واگذاری اماکن دولتی متروکه به بخش خصوصی، باید املاک را مدیریت کنیم، در استان ۶۰۰ مدرسه متروکه و بلا استفاده داریم که می‌توانیم به بخش خصوصی اجاره دهیم. به گزارش گیلان شهر/ مصطفی سالاری امروز در شورای برنامه ریزی استان گیلان که در سالن شهید انصاری برگزار شد، ضمن […]

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم واگذاری اماکن دولتی متروکه به بخش خصوصی، باید املاک را مدیریت کنیم، در استان ۶۰۰ مدرسه متروکه و بلا استفاده داریم که می‌توانیم به بخش خصوصی اجاره دهیم.

به گزارش گیلان شهر/ مصطفی سالاری امروز در شورای برنامه ریزی استان گیلان که در سالن شهید انصاری برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم شریف استان جهت استقبال پرشکوه از رئیس جمهور، اظهار کرد: در سفر هیات دولت به گیلان بیش از هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان طرح و پروژه تصمیم گیری شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر هیچ مسافری هم نباشد تردد قطار متوقف نمی‌شود، در طی هفته یکبار هم به مشهد مقدس مسافرگیری می‌شود، افزود: در سفر هیات دولت پروژه راه آهن پس از سال‌ها به بهره برداری رسید و از روز افتتاح به صورت مستمر بدون وقفه مسافران را به مقصد تهران منتقل می‌کند و روز گذشته برای نخستین بار واگن‌ها به صورت صد در صد مسافرگیری شدند.

وی گفت: باید بحث قطار گردشگری را در گیلان فعال کنیم و فضا را برای حضور تورهای گردشگری مساعد کنیم، زیرا رونق گردشگری باعث افزایش درآمد استان و توسعه ظرفیت‌های استان می‌شود.

سالاری، در خصوص بدهی برخی دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: برخی‌ از دستگاه‌ها خیلی بهتر می‌توانستند با تهاتر بدهی‌های خود را تسویه کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر ساماندهی و برنامه ریزی برای انضباط مالی بیشتر، بیان کرد: نظارت بر معاملات دولتی رضایتبخش بود، طبق بازرسی‌های انجام شده تعدادی انحراف مالی مشاهده شد که با تذکر رفع ایراد شدند.

وی با بیان اینکه کاهش اعتبارات هزینه‌ای در امور جاری خیلی مهم است، گفت: دستگاه‌ها توجه کنند که از اعتبارات عمرانی برای امور جاری و تعمیر محل کارشان استفاده نکنند.

سالاری با تاکید بر کاهش هزینه‌های غیر ضروری، بیان کرد: وقتی مردم در مضیغه هستند، مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم باید در هزینه صرفه جویی کنند، ماموریت‌ها فقط در مواقع ضرور و برای گشایش امور باشد. همچنین در برای اصلاح مصرف انرژی تلاش کنید.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم واگذاری اماکن دولتی متروکه به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: باید املاک را مدیریت کنیم، در استان ۶۰۰ مدرسه متروکه و بلا استفاده داریم که می‌توانیم به بخش خصوصی اجاره دهیم، همچنین سوله‌های بلااستفاده متعلق به جهادکشاورزی را به بخش خصوصی که نیاز دارد، اجاره دهیم.

وی با تاکید بر انجام حسابرسی در دهیاری‌های استان از سال ٩٨، گفت: در سال جدید حسابرس‌هایی به دهیاری‌های استان اعزام می‌شوند تا ضمن بررسی فرآیند انجام امور انحراف‌های احتمالی را گزارش کنند.

وی با اشاره به توازن مدیران در پراکنش نیروی انسانی، اضافه کرد: اصلاح ساختار و رفتارها، تشریفات زدایی در سفرها و مدیریت‌ها، ساماندهی ماموریت‌ها از جمله موارد مورد توجه است که مدیران باید دقت نظر داشته باشند.

سالاری با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی زحمت می‌کشند، گفت: حفظ حیثیت افراد بر همه واجب است، هرجا هم برخوردی نیاز باشد استقبال می‌کنیم. هر جا نقد منصفانه و مصلحانه باشد می‌پذیریم و در جهت تغییر ساختار اقدام می‌کنیم اما در سال جدید به نقدهای غیرمنصفانه که باعث تخریب آرمان‌ها می‌شود، پاسخ می‌دهیم.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=8679

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics