• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
4
استاندار گیلان در نشست توسعه و برنامه ریزی استان تاکید کرد:

ضرورت رعایت انضباط مالی و صرفه جویی از سوی دستگاه های اجرایی در سال جدید

  • کد خبر : 8691
  • 28 اسفند 1397 - 11:39
ضرورت رعایت انضباط مالی و صرفه جویی از سوی دستگاه های اجرایی در سال جدید

استاندار گیلان بر ضرورت رعایت انضباط مالی و صرفه جویی از سوی دستگاه های اجرایی در سال جدید تاکید کرد. به گزارش گیلان شهر/ پیش از ظهر امروز نشست توسعه و برنامه ریزی استان به ریاست دکتر سالاری و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و چند تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار […]

استاندار گیلان بر ضرورت رعایت انضباط مالی و صرفه جویی از سوی دستگاه های اجرایی در سال جدید تاکید کرد.

به گزارش گیلان شهر/ پیش از ظهر امروز نشست توسعه و برنامه ریزی استان به ریاست دکتر سالاری و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و چند تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست استاندار گیلان با تقدیر از تمامی کسانی که در فراهم آوردن شرایط مطلوب برای حضور کاروان تدبیر و امید در استان تلاش کردند و نیز مردم که در استقبال از رییس جمهوری حماسه آفریدند اظهار داشت:در جریان این سفر تصمیمات خوبی گرفته شد و بر اساس شناخت دکتر روحانی از نیازمندی ها و محرومیت های استان بودجه خوبی نسبت به دیگر نقاط کشور برای آن مصوب شد.

وی راه آهن گیلان را از مهمترین دستاوردهای سفر هیئت دولت به گیلان خواند و افزود: تصمیماتی که در خصوص راه آهن گیلان گرفته شد موجبات توسعه استان و کشور،اشتغالزایی بومی رونق گردشگری و نیز کمک به رفاه و معاش را به همراه دارد.

سالاری با بیان اینکه از روز افتتاح به صورت مستمر و بدون وقفه برنامه  حرکت قطار در مسیر رشت به تهران و بالعکس دایر است،تصریح کرد: در روزهای ابتدایی فعالیت راه آهن گیلان به علت اینکه اطلاع رسانی کافی نبود واگن ها پر نمی شد اما از دیروز صد در صد ظرفیت واگن ها تکمیل شد.

وی افزود: وزیر راه از آغاز حرکت قطار در گیلان تاکید کرد تا همه روزه حداقل یک قطار در مسیر رشت به تهران تردد کند.

*انضباط مالی و اصلاح رفتار اداریدر دستگاه های اجرایی با جدیت دنبال شود

استاندار گیلان با بیان اینکه در سال جدید باید روند اجرای طرح ها،مصوبات و دستورالعمل ها را با سرعت بیشتر،اصلاح ساختار و رفتار اداری دنبال کنیم خاطرنشان کرد: انضباط مالی از مهمترین الزامات در اجرای هریک از برنامه های قابل اجراست و در مصرف انرژی نیز باید دستگاه های اجرایی از هم اکنون برای مدیریت بهینه در سال جدید برنامه ریزی کنند و هیچ دستگاهی اجازه ندارد مصرفی بیشتر از سال گذشته داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات بودجه ای بر اساس نیازهای همان عنوان هزینه شود،تصریح کرد:نباید از بودجه عمرانی برای مصارف جاری و یا بالعکس خرج کرد.

استاندار گیلان حسابرسی دهیاری را مورد بحث قرار داد و افزود: باید این مورد با جدیت از ابتدای در سال۹۸ اجرایی شود.

سالاری حذف ماموریت های غیرضروری،ممنوعیت تجهیز یا تعویض غیرضروری ملزومات اداری،عدم تشریفات اداری و نیز جلوگیری از جذب نیروی انسانی را در راستای اجرای بخشنامه اصلاح ساختار و رفتار اداری بااهمیت دانست و گفت: الگوی اصلاح مصرف نیازمند فرهنگسازی در ابعاد خرد و کلان و برنامه ریزی صحیح است.

*انجام ماموریت های غیرضروری و دریافت وجه بابت آن به مثابه تضییع حقوق بیت المال است

استاندار گیلان انجام ماموریت های غیرضروری و دریافت وجه بابت آن را به مثابه تضییع حقوق بیت المال اعلام کرد و افزود:هر یک از مدیران و کارکنان باید قبل از انجام ماموریت نسبت به اعلام هدف و پس از انجام آن هم نسبت به اعلام نتایج و ماحصل ماموریت در قالب فرم های ابلاغ شده اقدام کنند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار سعه صدر مدیران در برابر انتقادها شد و افزود: توجه به انتقادهای سازنده و برخورد مناسب در برابر نقد منصفانه باید در راس امور مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

سالاری با تاکید اینکه حفظ حیثیت و آبروی افراد به عنوان یک رویکرد شرعی،اخلاقی و انسانی بر همگان واجب است،یادآور شد: دولت،دستگاه انتظامی،دستگاه قضایی و دستگاه نظارتی ضمن توجه به این امر مهم باید در مقابل فساد و وقوع جرم بایستد.

نماینده عالی دولت در ادامه تصریح کرد:دولت از خطا،اشتباه و نارسایی مصون نیست اما باید در اظهارنظرها و قضاوت ها اصل تقوا، وجدان و انصاف را لحاظ کرد.

وی افزود: در جمهوری اسلامی تمام قوا تصمیم گرفتند تا پای میز مذاکره بروند و شورایی از همه قوا و فرا قوه ای برای نظارت کامل بر مذاکرات تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مذاکرات در چارچوب تعیین شده صورت گرفت و دیپلمات ها بر اساس موازین شورا پای میز مذاکره رفتند،بیان داشت:نتایج مذاکرات پس از هر نشست اعلام و مورد بررسی قرار می گرفت.

استاندار گیلان با تصریح این مطلب که در بحث دیپلماسی و مذاکرات اقدام قابل توجهی انجام شده افزود: همه ارکان نظام جمهوری اسلامی از جمله مجلس شورای اسلامی،شورای عالی امنیت ملی این اقدام را تصویب کردند و از همه مهمتر مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: پس از مذاکرات ،مردم ایران از توافقی که صورت گرفت خوشحال شدند و دستاوردهای خوبی هم داشت اما عده ای از این اقدام مهم متاثر و ناراحت شدند و پس از خروج امریکا از برجام هم همین افراد که با امضای آن مخالف بودند مجدد نگرانی خود را ابراز کردند.

سالاری گفت: خروج آمریکا از برجام در اقتصاد دنیا اثرگذار بود و افزایش نرخ دلار را به دنبال داشت که این افزایش در هزینه های زندگی ما تاثیرگذار بوده و تورم در کشور را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که تصمیمات اخذ شده در جهت حفظ منافع ملی بوده،خاطرنشان کرد: دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و حفظ استقلال کشور که حاصل خون بهای شهدا و تلاش ایثارگران است، امروز هزینه ای دارد که باید با همبستگی و مقاومت آن را تحمل کرد.

*مدیران ضمن استقبال از انتقادهای سازنده،به انتقادهای غیرمنصفانه پاسخ دهند

وی اظهار داشت: از مدیران می خواهم در سال جدید با استقبال از انتقادهای سازنده با فروتنی نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند و هر گاه با نقد غیرمنصفانه ای مواجه شدند با جدیت پاسخ دهند و در برابر انتقادهایی هم که از روی بی اطلاعی صورت گرفته با سعه صدر نسبت به تنویر افکار منتقدان گام بردارند.

استاندار گیلان افزود: دولت تدبیر و امید عاری از نقص نیست اما نباید با انتقاد و تضعیف دولت خود را قهرمان جلوه دهیم و فعالیت ها و تلاش هایی که انجام شده و باعث افتخار است را نا دیده گرفته و تنها بر روی نقاط ضعف تمرکز کنیم.

وی در پایان از تلاش های مدیران دستگاه های اجرایی در سالجاری و نیز اقدامات مطلوب آنها در استقبال از کاروان تدبیر و امید تقدیر کرد و فرا رسیدن سال ۹۸ را تبریک گفت.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=8691

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics