• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
4

ساعت و روزهای قطار رشت – مشهد مشخص شد

  • کد خبر : 8602
  • 25 اسفند 1397 - 10:10
ساعت و روزهای قطار رشت – مشهد مشخص شد

مدیرکل راه آهن شمال ۲ از برقراری قطار رشت – مشهد از ۲۸ اسفندماه جاری خبر داد و گفت: طی روزهای بیست و هشتم اسفندماه، هفتم و سیزدهم فروردین ماه قطار ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از مشهد مقدس به رشت حرکت می کند. به گزارش گیلان شهر/ علی خدایی روز شنبه در گفت و گو […]

مدیرکل راه آهن شمال ۲ از برقراری قطار رشت – مشهد از ۲۸ اسفندماه جاری خبر داد و گفت: طی روزهای بیست و هشتم اسفندماه، هفتم و سیزدهم فروردین ماه قطار ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از مشهد مقدس به رشت حرکت می کند.

به گزارش گیلان شهر/ علی خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین طی روزهای ۲۹ اسفندماه جاری ، هشتم و چهاردهم فروردین ماه قطار ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه از رشت به مشهد حرکت می کند.
وی با بیان اینکه در این مسیر ریلی هر هفته دو رام قطار رفت و برگشت (یک رفت و یک برگشت) پیش بینی شده ، تصریح کرد: قیمت بلیت برای هر نفر در سفر یکطرفه ۱۳۳ هزار و ۵۵۰ تومان در نظر گرفته شده است.
وی به نوع قطار مسیر رشت – قزوین نیز اشاره و بیان کرد: قطار این مسیر درجه یک و چهار ستاره سپهر دارای ۱۱ سالن ۴۰ نفره می باشد که کوپه های آن چهار تخته است که در صورت استقبال شهروندان قطار این مسیر افزوده خواهد شد.
خدایی با یادآوری اینکه قطار رشت – تهران نیز در دو رام ( رفت و برگشت) به صورت روزانه در این مسیر برقرار است، افزود: در صورت استقبال مردم ، سرویس های قطار افزوده می شود.
به گزارش ایرنا، راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
راه آهن قزوین – رشت ۵۳ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.
نیمه اسفندماه امسال راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد و اولین مسافران آن، ۱۲۰ نفر از خانواده های معظم شهدا بودند که به مشهد مقدس عزیمت کردند.
در حال حاضر روزانه قطار رشت – تهران ساعت هشت صبح از تهران به سمت رشت و ساعت ۱۸ از رشت به سمت تهران حرکت می کند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=8602

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
پایان عملیات اجرایی اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین در قطعه منطقه آزاد انزلی
28اسفند
ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات
مرتضوی در حاشیه نشست شورای عالی کار خبر داد؛

ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics