• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
2
رئیس جمهور در جمع پرشور مردم لاهیجان:

دشمن مشکل می سازد، اما بدون تردید به نتیجه نخواهد رسید/

  • کد خبر : 8188
  • 15 اسفند 1397 - 11:52
دشمن مشکل می سازد، اما بدون تردید به نتیجه نخواهد رسید/

گیلان شهر :دشمن مشکل می سازد، اما بدون تردید به نتیجه نخواهد رسید/رئیس جمهور فرمانده جنگ اقتصادی با دشمن است/۶۸ درصد پروژه راه آهن قزوین رشت با ۱۳۰۰ میلیارد تومان در این دولت به نتیجه رسید/ امروز گیلان سرسبز و زیبا به راه آهن سراسری متصل می شود/ تالاب انزلی را با سرمایه گذاری لازم […]

گیلان شهر :دشمن مشکل می سازد، اما بدون تردید به نتیجه نخواهد رسید/رئیس جمهور فرمانده جنگ اقتصادی با دشمن است/۶۸ درصد پروژه راه آهن قزوین رشت با ۱۳۰۰ میلیارد تومان در این دولت به نتیجه رسید/ امروز گیلان سرسبز و زیبا به راه آهن سراسری متصل می شود/ تالاب انزلی را با سرمایه گذاری لازم از وضعیت فعلی نجات خواهیم داد/ تمام تلاش دولت باید اتصال سریعتر خط آهن به بنادر خزر باشد/ تعامل سازنده با همه کشورها رویکرد ایران است؛ برخی کشورها خودشان ایجاد مشکل کردند/۶۶ پروژه به ارزش ۱۹۱۳ میلیارد تومان برای استان گیلان در این سفر مصوب می شود

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن مشکل می سازد، اما بدون تردید به نتیجه نخواهد رسید، تصریح کرد: در شرایط جنگ اقتصادی کشور به فرمانده واحد نیاز دارد؛ به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادم فرماندهی با حضرتعالی و ما و سایر قوا پشت سر شما هستیم؛ فرمودند فرمانده این جنگ باید رئیس جمهور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در اجتماع پرشور و بزرگ مردم لاهیجان با برشمردن شکست های پی درپی دشمنان در برابر مقاومت ملت عظیم و متحد ایران ، اظهارداشت: ملت ایران در آزمایشی تاریخی، پیروزی های بزرگی بدست آورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیار خوشحالم در آستانه ماه پربرکت رجب و سال جدید میهمان مردم قدرشناس و قهرمان  استان گیلان هستم؛ استانی که فخر ایران زمین است، گفت: ملت ایران در آزمایشی تاریخی، پیروزی های عظیم و بزرگی بدست آورد چرا که دشمنان می خواستند ۹۷ سال شکست ملت ایران باشد اما مردم در برابر تحریم آنان ایستادند.

دکتر روحانی ادامه داد: از اردیبهشت که فریاد تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شروع شد، تا مردادماه که اولین مرحله تحریم‌ها علیه ایران را اعمال کردند و تا آبان‌ماه که تحریم‌های مرحله بعدی اجرا شد، مردم مقاومت و رشادت خود را در برابر دشمنان اسلام و ایران نشان دادند.

رئیس جمهور با بیان اینکه از لحاظ آمار اقتصادی و تورم ماهانه سخت‌ترین ماه‌های سال جاری، شهریور، مهر و تا حدودی بهمن بود و در آذرماه و دی‌ماه بهترین‌ماه‌هایی بود که مردم مقاومت خود را نشان دادند تأکید کرد: اما ۲۲ بهمن‌ماه روز شهامت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان سرسخت این سرزمین بود و مردم در سال جاری علیرغم سختی‌ها، ایستادگی و صبر خود را در برابر انواع توطئه دشمنان نشان دادند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دشمن به آرزوی خود نرسیده و نخواهد رسید، حتی اگر مشکلاتی پیش روی کشور و مردم بوجود آورد، تصریح کرد: دشمن درصدد بود در اولین مرحله توطئه خود تحریکاتی انجام دهد، تا بار تعهد آنها نسبت به پیمانی را که در برابر سازمان ملل متحد و ملت ایران داشتند ، به گردن ملت ایران بگذارند.

دکتر روحانی ادامه داد: دشمنان به دنبال این بودند که جمهوری اسلامی ایران ناقض معاهدات باشد و تلاش کردند در این تحریم دنیا را همراه خود کنند و دیگر کشورها نیز با آنها همراه شوند که در این مرحله نیز ناموفق بودند و هیچ یک از قدرت‌های جهانی و متعهدین آمریکا در برابر نقشه کاخ سفید سر فرود نیاوردند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا ناچار شد به تنهایی از این پیمان بین‌المللی خارج شود که این پیمان تنها با آمریکا منعقد نشده بود، بلکه ۷ کشور و همچنین سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن را تأیید کرده بودند، افزود: آنچه از سوی آمریکا انجام شد، تخلف و ایستادگی در برابر سازمان ملل متحد و جامعه جهانی بود که در این مرحله نیز دشمن ناموفق بود، چرا که آنان فکر می‌کردند با تحریم مرحله اول و دوم پیروز خواهند شد اما با ایستادگی مردم شکست خوردند.

دکتر روحانی تصریح کرد: نه تنها ملت ایران در برابر آنها ایستادگی کرد بلکه انواع توطئه‌های بعدی نیز به دست نمایندگان این ملت خنثی شد و در مهر ماه سال جاری در سازمان ملل و جلسه شورای امنیت که به ریاست آمریکا انجام شد، شکست دیگری برای آنان رقم خورد چرا که تمامی ۱۴ کشور در شورای امنیت در برابر رئیس جمهور آمریکا ایستادند و از تعهد ملت ایران حمایت و با عدم تعهد آمریکا مخالفت کردند.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری اجلاس ورشو و اینکه دشمنان به دنبال این بودند تا در این اجلاس جهان را علیه جمهوری اسلامی ایران تحریک کنند، تأکید کرد: آنان در آنجا نیز شکست خوردند و هم‌پیمانان آمریکا در این اجلاس علیه برنامه و توطئه آمریکا ایستادگی کردند.

دکتر روحانی با بیان اینکه ما در یک شرایط عالی نیستیم بلکه در شرایط جنگ اقتصادی و روانی هستیم که باید به این باور برسیم در میدان نبرد با دشمن باید ایستادگی کنیم، گفت: همه ملت ایران می‌دانند که عقب‌نشینی در این مرحله به معنای از دست دادن همه دستاوردهای تاریخی از مشروطه تا انقلاب اسلامی است چرا که سردمدار نهضت مشروطه، ملت ایران و در رأس آن آذربایجان و گیلان بود که در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز مردم این خطه در خط مقدم مبارزه بودند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اختلاف ما با آمریکا بر این است که آنان می‌گویند ایران باید به ۴۰ سال قبل بازگردد و ما می‌گوییم به عقب بازنمی‌گردیم و مسیر پیشرفت و استقلال، آزادی و مردم‌سالاری را ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: آمریکا می‌گوید که ایران امروز باید به ایران ۵۶ تبدیل شود و ما می‌گوییم ملت ما مسیر خود از بهمن ۵۷ یعنی مسیر آزادگی و استقلال و مردم‌سالاری را ادامه می‌دهد.

دکتر روحانی افزود: در یک اختلاف‌نظری نیستیم که با آمریکا مذاکره و مصالحه کنیم، بلکه باید دشمن را به عقب برانیم و ملت ایران راه عزت خود را ادامه دهد.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مقام معظم رهبری در خصوص شرایط کنونی جنگ اقتصادی و روانی، اظهار داشت: در این جلسات به رهبر معظم انقلاب گفتم که در این مرحله نیاز به یک فرمانده داریم تا همه مردم و ارکان نظام با یک فرماندهی واحد دشمن را شکست دهند و پیشنهاد دادم که ایشان به عنوان رهبر نظام، فرماندهی جنگ اقتصادی را برعهده بگیرند و همه مسئولین و قوای کشور در خدمت ایشان باشند تا مسیر و راه را آنگونه که ایشان هدایت می‌کنند، ادامه دهیم.

دکتر روحانی ادامه داد: مقام معظم رهبری گفتند الان شرایط جنگ است و نیاز به فرمانده این جنگ داریم که باید فرمانده آن رئیس جمهور باشد و این تأکید مقام معظم رهبری بود و بر این مبنا دستور دادند تا دولت و قوای دیگر در چارچوب مقررات در کنار دولت باشند و من نیز در آن جلسه اعلام آمادگی کردم که دولت و رئیس جمهور به شرایط حساس کنونی کشور کمک نمایند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه حسن روحانی بدون نمایندگی ملت ایران یعنی هیچ، اما با ملت ایران یعنی قدرت ملت ایران، تصریح کرد: امروز روز ایستادگی یکپارچه ملت ایران در برابر دشمنان است چرا که فکر می‌کنند ملت ایران را می‌توانند به زانو در بیاورند و من با همان عهد سال ۹۲ و ۹۶ اعلام می‌کنم که دولت به عنوان خدمتگزار ملت از شرایط جنگ اقتصادی و روانی نمی‌هراسد چرا که ملت را یکپارچه در کنار خود دارد و دولت نیز با تمام توان از ملت ایران حمایت می‌کند و نسبت به دغدغه و مشکلات آنان آگاهی دارد.

دکتر روحانی با اشاره به مشکلات کنونی و به حق زندگی مردم و اینکه دولت به عهد خود با آنان ادامه خواهد داد، تأکید کرد: از آغاز دولت یازدهم به مردم وعده دادیم که در کشاورزی به سمت خودکفایی حرکت کنیم و در این مسیر برای ۳ سال است که در گندم خودکفا شدیم و بر دستان کشاورزان کشورمان بوسه می‌زنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: به مردم وعده دادیم که از لحاظ مصرف انرژی خودکفا شویم که در آغاز دولت یازدهم ۶٫۵ میلیون لیتر در روز، گازوئیل و ۱۲٫۵ میلیون لیتر بنزین وارد می‌شد، اما امروز در گازوئیل و نفت و گاز خودکفا شده‌ایم و حتی صادرات نیز داریم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه قبلاً ۲۵ میلیون متر مکعب گاز وارد کشور می‌شد، اما امروز نیاز به واردات گاز حتی برای یک متر مکعب نداریم و در مسیر وعده‌ها و قول‌های خود در حد توان ایستاده‌ایم، گفت: در ۳۱ سفر استانی حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان برای پیشبرد پروژه‌ها اعتبار در نظر گرفتیم، اما امروز ۴۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و این بیش از آن وعده‌ای بود که برای تکمیل و اتمام پروژه‌ها به مردم وعده داده بودیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به مردم ایران در دولت یازدهم قول دادم تا ۴ استان بزرگ کشور به راه‌آهن سراسری متصل شود که ۲ استان در سال ۹۶ و دو استان در سال ۹۷ به خط راه آهن سراسری کشور متصل شدند، گفت: همدان، کرمانشاه، ارومیه و امروز گیلان به راه‌آهن سراسری متصل شدند و دولت خود را در حد توان به وعده‌هایی که به مردم می‌دهد، مسئول می‌داند و امروز سوت قطار راه‌آهن سراسری در رشت به صدا در خواهد آمد.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز گیلان سرسبز و دیار جلگه، جنگل و کوه با مردمانی بزرگ و عظیم به راه‌آهن سراسری متصل خواهد شد، افزود: در آغاز دولت یازدهم در بررسی طرح راه‌آهن قزوین به رشت ۳۲ درصد تکمیل شده بود که در حدود ۱۸۵۰ میلیارد تومان هزینه داشت و دولت یازدهم باید ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار متقبل می‌شد که در دولت یازدهم و دوازدهم این اعتبار تخصیص یافت تا راه‌آهن مهم و استراتژیک به ثمر برسد و امروز این مسیر ریلی فعال است.

رئیس جمهور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح راه‌آهن رشت به آستارا به عنوان طرح بسیار مهم ملی و بین‌المللی، گفت: با تکمیل این مسیر ریلی ، ده‌ها و حتی صدها کشور در آفریقا، آسیا، شرق و شمال اروپا و آسیای مرکزی به یکدیگر متصل خواهند شد.

دکتر روحانی، همسایگی با ۴ کشور بزرگ آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان را از امتیازات استان گیلان برشمرد و  ادامه داد: این ۴ کشور همسایه‌هایی هستند که می‌توانند روابط نزدیک و دوستانه با آنان موجب رونق تجاری در ایران و بویژه گیلان و شمال کشور شود و به سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه دستور می‌دهم که تلاش کنند تا این راه‌آهن به بنادر دریای خزر متصل شود که اتصال راه‌آهن رشت به کاسپین و انزلی به جز مسیر آستارا می‌تواند موجب تحولات فراوانی شود.

رئیس جمهور ادامه داد: باید تلاش کنیم که این بخش‌ها را  نیز در دولت دوازدهم عملیاتی نماییم.

 دکتر روحانی با تأکید بر اینکه تعامل سازنده با همه کشورها رویکرد ایران است و برخی کشورها خودشان ایجاد مشکل کردند، تصریح کرد: کشورهایی که از جمهوری اسلامی ایران فاصله گرفته‌اند، مقصر هستند. چرا که آنها از روز اول انقلاب مانع‌تراشی می‌کردند و خوشبختانه امروز بهترین روابط را با آذربایجان، روسیه، قزاقستان، و ترکمنستان داریم و این روابط با کشورهای همسایه ادامه خواهد داشت و راه‌آهن رشت – آستارا نیز با کمک و همکاری دولت آذربایجان به انجام می‌رسد.

رئیس جمهور با تأکید بر نیاز استان گیلان در مسأله محیط زیست به جلسات مفصل در هیأت دولت درباره اهمیت تالاب‌های استان و از جمله تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: مساله محیط زیست و حفظ تالابهای استان برای دولت اولویت دارد و تالاب انزلی را با سرمایه گذاری لازم از وضعیت فعلی نجات خواهیم داد و باید رودخانه شهر رشت و سایر استان فرح‌بخش باشند.

دکتر روحانی با بیان اینکه برای حل مسأله فاضلاب بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده ایم و طرحی تصویب شد که انزلی و تالاب آن از شرایط فعلی نجات یابد، ادامه داد: باید با دقت‌های محیط زیستی آب‌های استان نیز مهار شود تا این استان زرخیز که بیشترین میزان باران سالیانه را دارد، برای تأمین آب نیاز به استان‌های دیگر نداشته باشد و در این زمینه خودکفا شود و به دیگر استان‌ها نیز کمک نماید.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مسأله تسطیح و نوسازی اراضی کشاورزی استان گیلان، خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم ۱۴ هزار هکتار از این اراضی تسطیح و نوسازی شد و از امروز تا پایان دولت دوازدهم حداقل ۱۸ هزار هکتار را به مردم این استان وعده می‌دهم که این نوسازی اراضی کشاورزی می‌تواند کمک شایان توجهی برای کشت چندباره و افزایش درآمد و محصولات کشاورزی باشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه مسأله راه‌آهن، راه محیط زیست، کشاورزی و اقتصاد دانش‌بنیان و پیشرفته برای گیلان جزو اولویت‌های دولت است، تأکید کرد: یکی از نکات مهم در پیام مقام معظم رهبری که همه باید به آن توجه کنند، حضور جوانان و اشتغال و مدیریت است و نسل جوان از دختر و پسر نیازمند آن هستند که در مدیریت استان حضور داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه طبق اعلام استاندار تاکنون ۱۰ مدیر جوان از زنان استان مشغول بکار شده‌اند، تصریح کرد: این مایه خوشحالی است و باید نسل جوان در این شرایط حساس مهارت و دانش لازم را بیاموزند و بار مسئولیت‌های مدیریتی را به دوش بگیرند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در سفر استانی قبلی برای ۳۶ طرح و پروژه مبلغ ۷۹۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شد اما تا الان ۱۲۴۰ میلیارد تومان و بالاتر از وعده قبلی پرداخت کردیم، افزود: در طول ۴ سال دولت یازدهم ۲۲۹۶ میلیارد تومان اعتبار برای بودجه عمرانی استان گیلان اختصاص داد که عملیاتی شد و در این سفر نیز ۶۶ طرح و پروژه به ارزش ۱۹۱۳ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز مجموعاً ۴ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، افزود: در تفاهم با بخش‌های مختلف در صدد هستیم تا بتوانیم گیلانی سرسبزتر را شاهد باشیم.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=8188

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics