• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
5

دستگاه‌های اجرایی گیلان در سال ۹۸ موظف به حذف هزینه‌های غیرضروری هستند

  • کد خبر : 8675
  • 28 اسفند 1397 - 1:10
دستگاه‌های اجرایی گیلان در سال ۹۸ موظف به حذف هزینه‌های غیرضروری هستند
استاندار گیلان اصلاح رفتارها و انضباط مالی در سال ۹۸ را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی گیلان در سال آینده موظف به حذف هزینه‌های غیرضروری خود هستند.

به گزارش گیلان شهر ، مصطفی سالاری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری گیلان اظهار داشت: اصلاح در رفتارها،‌ انضباط مالی در کنار پرهیز از اسراف در منابع از جمله مواردی است که باید به‌شدت توسط دستگاه‌های اجرایی گیلان در سال آینده مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان افتتاح و بهره‌برداری از پروژه ریلی قزوین به رشت را به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم استان مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بی‌گمان با راه‌اندازی و افتتاح این پروژه ارزشمند اتفاقات بسیار خوبی برای گیلان در حوزه اقتصادی رخ می‌دهد و روند توسعه آن را تسریع می‌بخشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اعتبار هزار و ۹۷۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌ها را از دستاوردهای مهم سفر رئیس‌جمهور به گیلان دانست و تصریح کرد: در هیچ استان دیگری چنین مبالغی توسط دولت و رئیس‌جمهور برای اجرای طرح‌ها پروژه‌های مختلف اختصاص داده نشده است.

سالاری راه‌اندازی قطار گردشگری گیلان در آینده‌ای نزدیک را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: ساخت و ایجاد مراکز اقامتی و هتل‌ها،‌ وجود خودروهای استیجاری بدون راننده و مباحثی از این دست به‌صورت یک زنجیره کامل در کنار پروژه قطار می‌تواند سرمایه‌های اقتصادی زیادی را برای گیلان به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه رسالت استانداری گیلان و دستگاه‌های اجرایی استان در سال آینده بسیار سنگین‌تر است ابراز داشت: در مورد وجوه و اعتبارات متمرکزی که باید جذب شود از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انتظار داریم گزارشاتی را در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌ها به صورت فصلی و سه ماهه تدوین کنند.

استاندار گیلان وجود ردیف‌های مشترک اعتباری بین دو یا چند دستگاه مختلف را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: برای اینکه هر کدام از دستگاه‌ها در مورد نحوه عملکرد خود و جذب این منابع اعتباری اطلاعاتی داشته باشد باید راهنماهایی به‌عنوان کارشناس برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به بحث صندوق حمایت از محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: با هماهنگی انجام شده قرار است سه طرح اولویت‌دار در این زمینه تهیه و تدوین شود تا در جلسه بعدی شورای برنامه‌ریزی استانداری گیلان در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

سالاری در مورد موضوع تبصره ۱۹ و اینکه آیا دستگاه‌های اجرایی استان در معرفی پروژه‌ها با شهامت عمل کرده‌اند یا خیر بیان داشت: از دستگاه‌های اجرایی گیلان انتظار داریم در وهله نخست طرح‌ها را به کارگروه مربوطه خود پیشنهاد بدهند و اگر تصمیم آن‌ها به نتیجه نرسید دیگر تقصیری متوجه آنان نیست.

وی توسعه اقتصادی و حرکت در این مسیر را از مهم‌ترین اولویت‌های پیش رو در استان گیلان دانست و عنوان کرد: ساماندهی آب‌بندان‌ها،‌ شناگاه‌ها، توسعه گردشگری دریایی، بحث برندسازی و بسته‌بندی برنج و مقولاتی از این دست در سال آینده باید با جدیت توسط دستگاه‌ها اجرایی شود.

استاندار گیلان نحوه نظارت بر معاملات دولتی را در مجموع قابل قبول اعلام کرد و اظهار داشت: انحراف‌های جزئی در این روند مشاهده شده است اما از ابتدای سال آینده بحث رعایت انضباط مالی توسط دستگاه‌های اجرایی گیلان به شدت از سوی بنده مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بر لزوم کاهش اعتبارات هزینه‌ای در دستگاه‌ها تأکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر مردم در مضیقه مالی هستند و مشکل دارند بنابراین هزینه کرد برای تغییر دکوراسیون اتاق‌ها توسط دستگاه‌ها و رفتن به مأموریت‌های غیرضروری باید در سال ۹۸ کنار گذاشته شود.

سالاری با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از برگزاری جلسه‌‌ای که با یک تلفن حل می‌شود خودداری کنند اظهار داشت: هزینه‌ها باید هر طور که شده کاهش پیدا کند در کنار این‌ها عایت الگوی مصرف انرژی توسط دستگاه‌های اجرایی گیلان در سال ۹۸ باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف انرژی دستگاه‌ها در تابستان سال ۹۸ نباید از مصرف تابستان ۹۷ بیشتر باشد گفت: دستورالعملی را در سال ۹۸ ابلاغ می‌کنیم تا فرم‌های ارزیابی مورد نظر در این رابطه تهیه شود و برای دستگاه‌هایی که الگوی مصرف بهتری داشته باشند از سیاست تشویقی استفاده می‌کنیم.

استاندار گیلان هزینه کرد اعتبارات حوزه عمرانی در سایر بخش‌های دیگر توسط دستگاه‌های اجرایی را غیرقابل قبول خواند و افزود: برای انجام هر کاری در دستگاه‌ها باید نخست ضرورت‌ها مشخص شود و تعویض دائمی وسایل سرمایشی و گرمایشی به بهانه تجهیز و نوسازی پذیرفته شدنی نیست.

نماینده عالی دولت در استان گیلان برداشت از اعتبارات عمرانی برای تجهیز دستگاه‌های اجرایی را عملی ناصحیح خواند و ابراز داشت: در حال حاضر اماکن یا سوله‌های خالی بسیار زیادی در دستگاه‌ها موجود است که می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها برای سایر بخش‌هایی که مورد نیاز است استفاده کنیم.

سالاری رعایت انضباط در مباحث نیروی انسانی،‌ جذب نیروها و مأموریت‌ها در دستگاه‌های اجرایی را از اولویت‌های سال ۹۸ اعلام کرد و گفت: برخی از بخشداری‌های گیلان به دلیل نزدیکی به مرکز استان دارای نیروهای زیادی هستند و برخی از بخشداری‌ها از این نظر محروم‌اند که باید این روند اصلاح شود.

وی اینکه بدون رضایت یک کارمندی نمی‌توان وی را برای انجام خدمت به مردم به نقطه‌ای دیگر منتقل کرد را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: کسی که به عنوان کارمند دولت وارد این دستگاه می‌شود موظف است هر جا که برای وی در نظر گرفته می‌شود حضور داشته باشد به مردم خدمت کند.

استاندار گیلان انجام حسابرسی در مجموعه کل دهیاری‌های استان گیلان در سال ۹۸ را یک ضرورت بسیار مهم خواند و تصریح کرد: از ابتدای سال جدید بازرس و حسابرس‌هایی به دهیاری‌های استان اعزام می‌شوند تا ضمن بررسی فرآیند انجام امور انحراف‌های احتمالی را گزارش کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اصلاح ساختارها و رفتارها در کنار تشریفات‌زدایی در دستگاه‌های اجرایی را به عنوان یک ضرورت مهم متذکر شد و خاطرنشان کرد: از تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گیلان انتظار دارم در سال آینده از سفرهای بی‌خود و زرق‌و برق‌های غیرضروری جداً خودداری کنند.

سالاری ساماندهی در روند دادن مأموریت‌ها و مشخص بودن فرآیندهای آن را ضروری اعلام کرد و ابراز داشت: برای سال آینده دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که تمام مأموریت‌ها و دستاوردهای آن را در یک پرونده‌ای تکمیل کنند تا مشخص شود منابع بیت‌المال در چه راهی صرف شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضا در نحوه عملکرد بی‌عیب و نقص نیستند ابراز داشت: همه ما در وهله نخست در انتقادهای انجام شده باید صعه ‌سدر خود را بالا ببریم در کنار این به عقیده بنده حفظ حیثیت مردم برای همه ما امری واجب است و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت هر کجا که در راستای اجرای قانون باید برخوردی باید انجام شود از انجام آن استقبال می‌کند تصریح کرد: حتی اگر استاندار نیز دچار خطایی شود باید با آن برخورد شود اما موضوع حفظ حرمت افراد تا زمانی که جرم اثبات برسد از مواردی است که باید دقت بیشتری روی آن داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه وی با اعلام نظر و موضع‌گیری در مورد جرم‌ افراد در رسانه‌ها به شدت مخالف است عنوان کرد: به عقیده بنده و از لحاظ شرعی نیز وقتی جرم یک فرد هنوز به‌طور شفاف ثابت نشده طرح آن در مجامع عمومی دارای اشکالات بسیار فراوانی است.

سالاری با تأکید بر اینکه دولت از خطا و اشتباه مصون نیست خاطرنشان کرد: در کنار این مساله باید توجه داشته باشیم که بیان انتقادات باید در مسیر رعایت انصاف و عدل انجام شود اما در حال حاضر برخی تنها برای عزیز کردن خود در افکار عمومی جامعه با انتقادات بی‌مورد و بی‌دلیل دولت را می‌کوبند.

وی با بیان اینکه دولت در چهارچوب‌های مشخص شده سه قوا مذکرات برجام را انجام داد ابراز داشت: تمامی فرآیندهای این قضیه طبق نظر شورای سه قوه انجام شد و دیپلمات‌های ایرانی قبل و بعد از انجام مذاکره با طرف‌های اروپایی نتایج جلسات را به سمع و نظر مسئولان می‌رساندند.

استاندار گیلان‌ دستاوردهایی که از توافقات برجام برای کشورمان ایجاد شد را بسیار مطلوب و گسترده خواند و ابراز داشت: اینکه کشور آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب یک فرد دیگر از این توافق خارج می‌شود دلیلی بر بی‌نتیجه بودن این مذاکرات نیست.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه خروج آمریکایی‌ها از برجام قاعدتاً باید موجبات خرسندی اصحاب همیشه منتقد دولت را فراهم کند بیان داشت: این کار آمریکایی‌ها طبیعتاً روی اقتصاد بین‌الملل و ارزش دلار تأثیراتی داشت که کشور ما نیز از اثرات سوء آن در امان نماند.

سالاری با تأکید بر اینکه اگر موضوع برجام از برخی گرفته شود آنان هیچ سوژه‌ای برای انتقاد به عملکرد دولت پیدا نمی‌کنند گفت: دولت نیز در انجام تکالیف خود برای خدمت به مردم دچار نقص‌ها و عیب‌هایی است که باید رفع شود اما نقدها و انتقادات باید منصفانه و بر پایه عدل و انصاف بیان شود.

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=8675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics