• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
4
استاندار گیلان خبر داد:

آمادگی کامل دستگاه های امدادی و خدماتی گیلان برای جلوگیری از بروز سیل

  • کد خبر : 8954
  • 11 فروردین 1398 - 12:34
آمادگی کامل دستگاه های امدادی و خدماتی گیلان برای جلوگیری از بروز سیل
استاندار گیلان از آمادگی کامل دستگاه های امدادی و خدماتی برای جلوگیری از بروز سیل و کاهش خطرات احتمالی ناشی از باران در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ؛ دکتر مصطفی سالاری در گفتگو با خبرنگار شبکه خبر با اشاره به آمادگی استان برای مقابله با خطرات احتمالی سیل طی روزهای آتی اظهار داشت: به منظور کنترل وضع موجود و جلوگیری از بروز هرگونه آسیب ، تمامی دستگاه های امدادی و خدماتی استان در وضعیت آماده باش قرار دارند تا نیروهای انسانی و تجهیزات در مواقع ضروری در دسترس باشند.

وی تصریح کرد: همچنین از اقدامات موثر برای کنترل سیل که از چندماه گذشته آغاز شده، لایروبی رودخانه های استان است که می تواند سهولت برای هدایت آب هایی که از جلگه و مناطق کوهستانی سرازیر و از مسیر ۵۴ رودخانه اصلی گیلان می گذرد تا به دریا منتقل شود را به دنبال داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سد منجیل و سپیدرود امسال شاهد افزایش قریب به ۱۵ درصدی آبگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم افزود:هم اکنون ۹۰۰میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم.

وی خاطرنشان کرد:هم اکنون میزان آب آزاد شده طی روز بیشتر از حد معمول است تا با وجود آب هایی که از بالا دست می آید،ظرفیت کافی برای ذخیره آب در سدها داشته باشیم و موجب خرابی در پایین دست نشود.

نماینده عالی دولت در گیلان از هموطنان خواست تا برنامه سفر و تردد خود در جاده ها را متناسب با شرایط جوی تنظیم و از اسکان در حریم رودخانه های استان و مناطق حادثه آفرین خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به اعلام برف در مناطق کوهستانی در روزهای یکشنبه و دوشنبه اظهار داشت: نیروهای راهداری همچون سنوات قبل و بر اساس هشدارهای هواشناسی برای بازکردن مسیرها آمادگی کامل دارند اما لازم است تا مسافران هم در این ایام از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری و به هشدارهای اعلام شده توجه لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=8954

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics