• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9629
2

آماده‌باش مدیران اجرایی شهرستان رشت برای شرایط بحرانی

  • کد خبر : 8990
  • 11 فروردین 1398 - 19:34
آماده‌باش مدیران اجرایی شهرستان رشت برای شرایط بحرانی
فرماندار شهرستان رشت گفت: با توجه به بارش باران طی دو روز آینده و پیش بینی احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، امروز دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد و تمهیدات لازم برای مقابله با بحران اندیشیده شده است.

به گزارش گیلان شهر ، میرشمس مومنی‌زاده در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت که امروز در فرمانداری برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و گرامیداشت فرارسیدن سالروز جمهوری اسلامی ایران از آمادگی مدیران شهرستان رشت جهت خدمات رسانی به مردم خبرداد و اظهار کرد: متاسفانه در ابتدای سال جدیدی شاهد حادثه تلخ وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور بودیم که موجب شد تا برخی از هموطنان ما در شرایط سختی قرار گیرند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: همکاران باید همچنان که آمادگی لازم را در خدمات رسانی به همشهریان مان دارند، از حمایت و کمک به سایر هموطنانمان در دیگر استان‌ها هم غافل نباشند و انشاالله با محوریت هلال احمر بعد از بارندگی، کمک‌ها به مردم آسیب دیده ادامه خواهد یافت.

مومنی‌زاده با اشاره به آماده باش دستگاه‌های اجرایی در شرایط بحرانی، گفت: در ایام تعطیلات عید قرار داریم باید به همشهریان و مسافران نورزوی همچنان خدمات لازم را ارائه دهیم، در عین حال با توجه به بارش باران طی دو روز آینده و پیش بینی احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، امروز دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد و تمهیدات لازم برای مقابله با بحران اندیشیده شده است لذا با توجه به شرایط اقتضا می‌کند که خدمات رسانی به مردم و گردشگران نوروزی هدفمند باشند.

وی ادامه داد: در شرایط بحرانی اولویت با در دسترس بودن مدیران اجرایی است و شیفت‌بندی‌ها تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد، امکانات و ماشین آلات که در صورت لزوم باید مورد استفاده قرار گیرد، مجهز باشند، همچنین سالن‌های ورزشی، مساجد و بقاع متبرکه در شرایط آماده باش قرار گیرند.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: مناطق مختلف آموزش و پرورش هم برای شرایط بحرانی آماده باشد تا در صورت لزوم از مدارس مجری طرح اسکان، به صورت دو منظوره استفاده گردد. شهرداران و بخشداران هم حضور تمام وقت و میدانی داشته باشند تا در وقت لزوم هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. تمام عوامل انتظامی، بهداشتی، درمانی و … که در ایام تعطیلات نوروزی در آماده باش بودند، برای شرایط بحرانی هم در آماده باش قرار دارند.

مومنی‌زاده اضافه کرد: انشااالله پس از پشت سر گذاشتن بارندگی‌های دوروزه پیشرو، با تلاش جمعی کمک‌های موثرتری را با محوریت هلا ل احمر به استان‌های آسیب دیده به ویژه استانهای همجوار داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت آبندان‌ها و رودخانه‌ها خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سدها نزدیک سرریز شدن هستند، از دو روز گذشته شبکه بسته شده و هیچ آبی وارد شبکه سدها نمی‌شود، همچنین کلیه مسیل‌های سنتی که در بخش‌های مختلف داریم به کشاورزان اعلام شده که بندهای ایجاد شده را باز کنند و فقط مقداری آب به سمت آبندان‌ها هدایت شود.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=8990

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics