• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
7
رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان:

لایحه بودجه بر اساس آمال و آرزوها تدوین نمی‌شود/ علیرغم همه مشکلات مردم پای انقلاب خود ایستانده‌اند 

  • کد خبر : 7294
  • 23 بهمن 1397 - 22:50
لایحه بودجه بر اساس آمال و آرزوها تدوین نمی‌شود/ علیرغم همه مشکلات مردم پای انقلاب خود ایستانده‌اند 
صبح روز سه‌شنبه 23 بهمن ماه، مراسم رونمایی از کتاب 40 سال تلاش و نشست خبری رئیس و معاونین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

به گزارش گیلان شهر از  روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، در این نشست کیوان محمّدی رئیس سازمان ضمن تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۲۲ بهمن نشان دهنده تحکیم و تحمیل اراده ملت بر کشور بود.

وی با بیان این مطلب که ۴۰ سال است دشمنان می‌خواهند کار نظام را تمام کنند، افزود: ملت ایران علی‌رغم همه فشارهایی که دشمنان وارد می‌کنند به خاطر اتحاد ملی و رهبری داهیانه انقلاب  تاکنون روی پای خودایستاده‌اند. دیروز مردم با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن همه شبهه افکنی‌ها را با قاطعیت جواب دادند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به راهپیمایی روز گذشته در استان اشاره کرد و گفت: حضور مردم زیر باران و برف در راهپیمایی نشان داد که علیرغم همه مشکلات مردم پای انقلاب خود ایستاده‌اند.

محمّدی افزود: ملت ایران ۸ سال با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و کشور را اداره نمودند و مطمئنا در برابر تهدیدات و تحریم هایی که بر کشور وارد می‌شود  نیز کشور را بار دیکر اداره خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تعقل و تدبیر در این است که فشارها کمتر شود، افزود: برجام حسن نیت مردم ایران را نشان داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب مناظره و مذاکره بوده است، گفت: تثبیت  انقلاب اسلامی به علت مناظره هایی بود که در اول انقلاب از لحاظ فکری و فلسفه‌ای انجام شده بود، دشمنان انقلاب ابتدائاً از لحاظ فلسفی شکست خوردند.

وی با بیان اینکه انقلاب ایران در منطق هرگز کم نخواهد آورد افزود: علم و منطق انقلاب قوی است و از مذاکره ابایی ندارد.

محمّدی با بیان اینکه دموکراسی چیزی نیست که کشوری دیگر به ملت ها بدهد، افزود: نتیجه ورود امریکا در سوریه و عراق که به بهانه ایجاد دمکراسی انجام شد را همه دیدند و جز ویرانی و جنگ چیزی نبود. ملت ما بر آرمان‌های انقلاب خود ایستاده‌اند و هرگز اجازه نخواهند داد که دیگران در سرنوشت کشور دخالت کنند.

وی با بیان اینکه دولت برای مشکلات پیش روی اقتصادی برنامه دارد، گفت: کشور در سال آینده سال سختی را خواهد داشت و از رسانه‌ها می‌خواهیم که در این زمینه همراه باشند تا از گردنه تحریم‌ها عبور کنیم.

محمدی در مورد کتاب ۴۰ سال تلاش نیز اظهار کرد: این کتاب حاصل تلاش کلیه کارمندان دولت در استان است.

وی تصریح کرد: کسانی که در پیروزی انقلاب جانفشانی کردند و شهید شدند حق زیادی به گردن انقلاب دارند و باید بیش از پیش به این شهدا رسیدگی شود.

وی افزود: در این کتاب به هیچ وجه تاکید صرفاً بر نکات مثبت نبوده است و سعی کردیم واقعیت‌های جامعه را بازگو نماییم و هر کجا که موفق نبودیم عنوان شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان لایحه بودجه ۹۸ را یک میلیون و ۷۰۳ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: بودجه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی برای سال آینده دارای رشد خوبی است.

وی با اشاره به انتقادات وارد شده به لایحه بودجه  گفت: نکته اول آنکه این لایحه، پیشنهادی است و نه مصوب. لایحه پیشنهادی حاصل نشست، طراحی و تدوین همکاران سازمان برنامه و بودجه بر اساس شرایط کشور است و بر اساس آمال و آرزوها تدوین نمی‌شود. تصمیم‌گیرنده نهایی نیز در خصوص تصویب لایحه، مجلس شورای اسلامی می‌باشد. لذا آنچه از نمایندگان محترم مجلس انتظار داریم آن است که اشکالات و اصلاحیه‌ها براساس دیدگاه‌های کارشناسی و برمبنای شرایط کشور باشد تا بتوانیم در مسیر تحقق اهداف گام برداریم. به هرحال آنچه مجلس تصمیم بگیرد خود را مکلف به اجرا آن می‌دانیم.

محمّدی عدم موزانه بین بودجه عمرانی و هزینه‌ای را نکته دوم در خصوص لایحه بودجه برشمرد و افزود: حدود ۸۰ درصد  بودجه صرف امور هزینه‌ای می‌شود. این نکته ربطی به هیچ سازمانی خاص ندارد بلکه به ساختار اقتصادی مربوط می‌شود. بودجه خیلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به نفت وابسته است. باید طوری اصلاح ساختاری کنیم که تکیه بر درآمد نفتی کاهش پیدا کند که برای این امر نیاز به تغییرات در حوزه بانکی، روابط بین المللی، بیمه ، کشاورزی و صنعت داریم.اگر بخواهیم جهشی در توسعه کشور ایجاد شود باید درصد بین بودجه عمرانی و هزینه ای کاهش معکوس شود.

وی تمرکز بیش از اندازه بودجه در مرکز را نکته سوم در لایحه بودجه دانست و به بودجه ۴۷۸هزار میلیارد تومانی دولت  اشاره کرد و افزود: از این رقم ۳۲۰ هزار میلیارد بودجه هزینه‌ای و ۶۲ هزار میلیارد عمرانی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه ۱۴۲۷ میلیارد تومان برای استان در بخش هزینه و عمرانی بودجه در نظر گرفته شده است، افزود: ۵۷۷ میلیارد تومان بودجه هزینه‌ای و ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی پیشنهاد شده که با عنایت به بودجه‌های ابلاغی این مبلغ بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان خواهد شد.

 در ادامه محمدی با بیان اینکه آزادی به عنوان مهمترین موهبتی است که انسان دارد، گفت: به آزادی بسیار عقیده دارم و به آزادی مطبوعات در حد افتراء لااقل معتقد هستم. زیرا مفتری پس از مدتی مفتضح خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه عقب ماندگی‌های استان مربوط به بودجه نیست، گفت: عقب ماندگی استان فقط بودجه نیست و وجود ناهماهنگی در استان یکی از علت‌هاست که نمود آن در همین ماجرای انتخاب شهردار برای مرکز استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به اتحاد نمایندگان استانهای دیگر مانند اصفهان اشاره کرد و گفت: نمایندگان، مطبوعات و مدیران چقدر در مورد خواسته های استان همدل هستند؟!

وی افزود: خبرنگاران روشنفکرترین و شجاع‌ترین افراد در جامعه هستند و باید از صراحت لهجه افراد استقبال کنیم.

محمّدی در مورد آخرین وضعیت قطار گیلان گفت: قطار قزوین-رشت به احتمال ۹۹ درصد در اسفند ماه با حضور ریس جمهوری افتتاح میشود و از مطبوعات و رسانه‌ها می‌خواهم که درباره قطار انزلی و استارا بیشتر مطالبه‌گری شود.

وی افزود: بودجه‌ای برای مرکز نسخه خطی در کتابخانه ملی اختصاص داده شده است که کار فرهنگی بزرگی در استان بوده اما اصلا سر و صدایی نداشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه مطبوعات استان و صنف خبرنگاران باید پالایش شود، افزود: اگر این اتفاق نیفتد ضربه آن به خود خبرنگاران بر می گردد و به این صنف آسیب می‌رسد.

وی در مورد جذب اقوام مسئولان اظهار کرد: در سال ۹۶ برای جذب ۶۱ نفر مجوز داشته ایم که با این تعداد ۲۶۱ نیروی شرکتی در استان داریم و ۶۵۰ نفری که در این سوال عنوان شده است، درست نیست و چنین جذبی نداشتیم. الا اینکه در سازمان‌هایی که بودجه شان  را از سطح ملی می‌گیرند ، چنین اتفاقی افتاده باشد . در این خصوص تاکنون مدارک مستندی نداشته‌ایم

محمدی با بیان اینکه وضعیت گیلان در سرانه اقتصاد پایین است گفت: این مورد بخشی به فرهنگ کار گیلانیان برمی‌گردد که متاسفانه ۸۰ درصد از ملاقات مردمی درخواست شغل یا میز دولتی است. فرهنگ کار ما گیلانیان باید تغییر کند.

وی در مورد شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز یادآور شد: تا کنون ۷ جلسه برگزار شده است و به جناب استاندار پیشنهاد دادیم که تا پایان سال دو الی سه جلسه  دیگر برگزار شود.

گفتنی است در این نشست، محمد رضا گلی (معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی)، روزبه رحمانیان (معاون هماهنگی برنامه وبودجه)، وحید طیفوری (معاون آمار و اطلاعات)، غلامرضا رحیمی (مدیر نظام فنی واجرائی)، کیمیا تنهایی (مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری) و شراره کاووسی (مشاور رئیس و سرپرست حوزه برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گزارشی از حوزه کاری خود را ارائه دادند.

رونمایی از  کتاب ۴۰ سال تلاش باحضور جانباز ۷۰ درصد انقلاب ( دکتر علی‌اکبر نیا) نیز از دیگر برنامه‌های نشست خبری بود.

در پایان این جلسه  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به سوالات مطروحه خبرنگاران پاسخ داد.

گالری عکس (مراسم رونمایی از کتاب و اصحاب رسانه)

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=7294

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics