• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
3
روحانی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن:

برای ساخت موشک از کسی اجازه نمی‌گیریم/نمی‌گذاریم آمریکا پیروز شود

  • کد خبر : 7232
  • 23 بهمن 1397 - 0:37
برای ساخت موشک از کسی اجازه نمی‌گیریم/نمی‌گذاریم آمریکا پیروز شود
رئیس‌جمهور گفت: ما برای ساختن انواع موشک‌های ضدزره، انواع موشک های پدافند هوایی، موشک‌های زمین به دریا، دریا به دریا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته ایم و نخواهیم گرفت.

به گزارش گیلان شهر : حجت‌الاسلام حسن روحانی در اجتماع راهپیمایان تهرانی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی اظهار کرد: خداوند را حمد و سپاس می‌گویم که ملت ایران را در ۴۰ سال پیش از استبداد، استعمار و وابستگی‌ها رهانید و این ملت توانست نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین استقلال بخشد.

وی افزود: ۲۲ بهمن امسال ویژگی های خاص خود را دارد. از یک طرف همزمان است با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران یعنی ملت ایران امروز وارد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب می‌شود و از طرف دیگر امسال ایام دهه فجر ما عطر و بوی فاطمی دارد؛ همان بزرگواری که در سایه تعالیم پدر، همسرش و فرزندانش، ملت ما توانست دربرابر همه قدرت ها بایستد و پیروزی را بدست آورد.

نقشه‌های یک‌ساله دشمنان نقش بر آب شده است

روحانی تاکید کرد: از طرف دیگر امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزار می کنیم که آمریکای جنایتکار، صهیونیسم و ارتجاع منطقه مردم ما را در فشار و منگنه تحریم قرار داده اند. بنابراین امروز حضور مردم در خیابان های سراسر ایران اسلامی و در این شهر بزرگ، عاصمه ایران، به این معناست که نقشه‌های یک ساله دشمن نقش برآب شده است.

رئیس‌جمهور گفت: دشمن هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید. راه ما و مسیر ما به همان صورت که چهل سال پیش انتخاب کرده بودیم ادامه خواهد داشت.

روحانی افزود: اولا انقلاب اسلامی ما برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز انجام شد. مردم ما به خوبی می دانند که در ۲۰۵ سال قبل بخش بزرگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد و ۱۹۱ سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از این سرزمین جدا کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: ۱۷۲ سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب ایران جدا شد. ۱۶۳ سال پیش نیز بخش بزرگی از شرق ایران از ما جدا شد و ۱۳۸ سال قبل هم بخشی از شمال شرق ایران از کشور جدا گردید و بعد در ۱۰۰ سال پیش بخش بزرگی از جنوب ایران از کشور جدا شد.

وی گفت: ۴۷ سال پیش، یعنی هفت سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان رژیم خائن پهلوی بخش مهمی از جنوب کشور ایران (بحرین) که همواره در جغرافیا آن را به عنوان استان چهاردهم ایران می‌آموختیم به دست خیانت بار پهلوی از ایران جدا شد.

روحانی گفت: شما ببینید در عرض این چند دهه و در دوران شاهان سست‌عنصر قاجار و پهلوی، دو سوم ایران را جدا کردند و این بدان معناست که رژیم‌های گذشته ما علاوه بر اینکه بر دین، فرهنگ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، بر تمامیت ارضی ایران نیز خیانت کردند.

رئیس‌جمهور افزود: برخی از مردم یادشان هست و یا تاریخ را خوانده‌اند که در جنگ جهانی اول چگونه شمال، غرب و جنوب ایران توسط سه قدرت اشغال شد و در ۷۷ سال پیش در زمان پهلوی اول در جنگ جهانی دوم، علی‌رغم بی‌طرفی ایران، متفقین ایران را به شمال و جنوب تقسیم کرده و بر کشور ما مسلط شدند و به شاه دستور دادند که از ایران خارج شود؛ او نیز همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط آنکه پس از او، پسرش شاه ایران شود.

وی تأکید کرد: این خیانت‌های آشکار پادشاهان نسبت به ملت بزرگ ایران بود، اما ۳۸ سال پیش زمانی که قدرت‌های جهانی تصمیم گرفتند و صدام را تحریک کردند که با سلاح شرق و غرب و با پول ارتجاع منطقه و با سربازان بسیاری از کشورهای دیگر، به ایران حمله کنند، به صدام وعده دادند ظرف یک هفته خواهد توانست نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کرده و ۷ روز بعد در تهران مصاحبه کند.

روحانی تصریح کرد: در این شرایط ملت ایران با فرزندان دلاورش، از ارتش و سپاه و بسیج در برابر همه جهان ایستادند، ۸ سال مقاومت کردند و پیروزی‌های عظیمی را در تاریخ ثبت کردند. به دستور امام(ره) حصر آبادان را شکستند و خرمشهر و مناطق بزرگی از ایران را در عملیات فتح‌المبین آزاد کردند و قدرت دشمن را در هم شکستند.

قدرت ایران به مراتب از روزهای رزم و جنگ بیشتر است

رئیس‌جمهور گفت: ملت ایران به دنیا اعلام کردند که امروز ایران با زمان شاهنشاهی تفاوت پیدا کرده و امروز ایران اسلامی استقرار یافته است و جوانان طبق وظیفه دینی و ملی خود در برابر همه دنیا با قدرت خواهند ایستاد.

وی اظهار داشت: مدرن‌ترین هواپیماها، توپخانه‌ها، تانک‌ها و هلی‌کوپترها را دنیا در اختیار صدام قرار داد اما در نهایت شکست نهایی نصیب دشمنان ایران شد و رزمندگان ما با پرچم پیروزی از جبهه به خانه برگشتند.

برای ساخت موشک‌هایمان از کسی اجازه نمی‌گیریم

روحانی گفت: امروز همه دنیا بدانند قدرت جمهوری اسلامی ایران به مراتب از روزهای رزم و جنگ بیشتر است. امروز نیروهای مسلح ما در تهیه انواع سلاح و مهمات خودکفا هستند. امروز ۸۵ درصد تجهیزات و مهمات و نیازمندی های ما به دست نیروهای داخلی ساخته می‌شود. ما برای ساختن انواع موشک‌های ضدزره، انواع موشک های پدافند هوایی، انواع موشک های زمین به دریا و دریا به دریا و انواع موشک های زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته ایم و نخواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: راهمان و قدرت نظامی را ادامه می دهیم، قدرت نظامی ایران در طول این چهل سال  و به ویژه در طول پنج سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌آور است.

روحانی گفت: ناوچه‌ها، نفربرها، تانک‌ها، سلاح های انفرادی و هر آنچه نیروهای مسلح از سلاح و مهمات نیاز دارند و همچنین شهامت نیروهای مسلح، انگیزه و تدبیر آنها شگفت‌آور است.

اراده ایران مانع پیروزی دشمنان در منطقه شد

وی ادامه دارد: وقتی ایران اراده کرد به ملت عراق و ملت سوریه، لبنان، فلسطین و یمن کمک کند جهانیان دیدند که دشمنان به پیروزی دست نیافتند و تلاش دارند از منطقه خارج شوند تا ملت های منطقه با آزادی راه خود را ادامه دهند. اولین دستاورد انقلاب اسلامی تمامیت ارضی، حراست از ایران عزیز، که یک میلیمتر از خاک این سرزمین به دشمن واگذار نشد، است. ملت ما در برابر توطئه‌ها پیروز شد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دومین دستاورد ملت ایران تغییر نظام مشروعیت در این کشور بود. نظام مشروعیت در گذشته بر این مبنا بود که فردی فرزند کدام طایفه است؛ این اصل بر هیچ مبنای شرعی این نظام منطبق نبود، اما دستاورد نظام جمهوری اسلامی این بود که نظام مشروعیت را بر مبنای اسلام و جمهوریت قرار داد. امروز تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس‌جمهور و اعضای مجلس شورای اسلامی، خبرگان و شوراها با رای مردم و با صندوق آرا مسئولیت را به عهده می گیرند.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه ما باید دقت کنیم. اگر در این چهل سال در برابر همه توطئه‌ها پیروز شدیم، به خاطر اسلامیت و جمهوریت بود. ایمان مردم، شور مردم، اعتقاد مردم، فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار بزرگترین رهاورد انقلاب و دفاع مقدس است.

روحانی افزود: امید ما به خداست و می‌دانیم در میدان نبرد پیروز می‌شویم و اگر کشته شویم هم فاتح هستیم. این اعتقاد بود که هشت سال دفاع مقدس ما را نگه داشت و این اعتقاد است که امروز می‌بینید میلیون ها نفر به زیارت امام هشتم (ع) و میلیون‌ها نفر با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) می شتابند.

اگر انقلاب اسلامی، «انقلاب ایرانی» بود نمی‌توانست مقابل توطئه‌ها مقاومت کند

وی اظهارداشت: سراسر روزهایی که به نام اسلام و ائمه اطهار است، مردم گرامی داشته و پرشورتر از سال های قبل حضور می یابند. اساس انقلاب ما این بود که فضیلت جای رذیلت و اخلاق جای ابتذال بنشیند.

رئیس جمهور گفت: اگر ایمان نباشد، اگر انقلاب ما، انقلاب اسلامی نبود و «انقلاب ایرانی» بود، حتما این انقلاب در برابر انواع توطئه‌ها نمی‌توانست مقاومت کند. اسلامیت این نظام است که توانسته ما را در برابر انواع خطرات حفظ کند.

روحانی تصریح کرد: آنچه باعث شده است روز به روز مردم ما علیرغم فشارهای دشمن با نشاط بیشتر، مسیر خود و آرمان خود را ادامه دهند، آن است که هر دو سال یک بار پای صندوق آراء می شتابند و افراد موردنظر خود را انتخاب می کنند.

صندوق آراء تضمین حفظ این نظام است

وی تأکید کرد: صندوق آراء تضمین حفظ این نظام است. هرکسی هر نوع تغییر می‌خواهد، پای صندوق آراء اعلام می کند. پای صندوق آراء است که مردم، نظرات و راه خود را اعلام می کنند و فرد موردنظر را در مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و شوراها برمی گزینند.

رئیس جمهور گفت: صندوق رأی و انتخابات از نعمت های بزرگ انقلاب اسلامی است. اگر این صندوق و صف‌های طولانی پای صندوق آراء نبود، دشمن می توانست توطئه های مختلفی را علیه ما طراحی کند.

روحانی گفت: امروز در جامعه ما دموکراسی به معنای واقعی کلمه وجود دارد. ما آن نظام و رژیمی نیستیم که بگوییم فقط یک حزب به نام رستاخیز وجود دارد. احزاب، مجله‌ها و روزنامه‌ها در این کشور آزاد هستند و همه مسئولان باید با سعه صدر با انتخابات برخورد کنند.

هرچه راه را برای حضور احزاب و جناح‌ها باز کنیم، نظام ما مستحکم‌تر خواهد شد

رئیس‌جمهور افزود: هر چه سعه صدر ما بیشتر باشد و راه را برای حضور احزاب و جناح‌ها باز کنیم، نظام ما مستحکم‌تر خواهد بود. در لایحه جامع انتخابات که دولت تقدیم مجلس کرده است، به این نکات توجه شده است. امیدواریم با تصویب این لایحه در مجلس، شاهد انتخاب‌های پرشورتری در آینده باشیم.

وی پیشرفت ملت در مسیرهای مختلف و شکوفایی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رفاه اجتماعی را از دستاوردهای مهم انقلاب خواند و گفت: در آغاز انقلاب جمعیت ما ۳۶ میلیون نفر بود و امروز ۸۲ میلیون نفر است که حدود دو برابر افزایش یافته است.

روحانی گفت: اگر جمعیت ما بیش از دو برابر شده است، حداقل باید کار، تلاش، محصول و پیشرفت ما هم نسبت به ۴۰ سال پیش حداقل دو برابر باشد، درحالی‌ که وقتی ما به آمار و ارقام نگاه می‌کنیم، وضع ما بهتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم.

وی اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی با اینکه متخصصان آمریکایی و اسرائیلی برای کشاورزی به ایران آمده بودند، کل محصولات کشاورزی ۲۶ میلیون تن بود و امروز محصولات کشاورزی ما ۱۲۲ میلیون تن است؛ یعنی بیش از ۵ برابر تولیدات کشاورزی ما افزایش یافته است.

رئیس‌جمهور گفت: برای آنکه مردم بدانند روند پیشرفت کشور سرعت یافته است، باید گفت در پنج سال اخیر محصولات کشاورزی ما از محصولات رژیم گذشته بیشتر است و ۲۵ میلیون تن بر محصولات کشاورزی افزوده شده است.

روحانی تصریح کرد: بنابراین کشاورزان، مهندسین و فعالان بخش کشاورزی، کار بسیار بزرگی را در این ۴۰ سال انجام دادند. محصول گندم ما در روز پیروزی انقلاب حداکثر چهار میلیون تن بود. امروز بیش از ۱۳ میلیون و ۰.۶ تن است. به عبارت دیگر، بیش از سه برابر محصول نان و گندم ما افزایش یافته است.

وی بیان کرد: صادرات محصولات کشاورزی ما نسبت به قبل از انقلاب به ۲۰ برابر افزایش یافته است. صادرات محصولات کشاورزی ما قبل از انقلاب ۲۸۵ میلیون دلار بوده است اما امروز ۵ میلیارد و ۷۷ میلیون دلار است.

رئیس‌جمهور افزود: بنابراین مسیر ما، مسیر درستی است. سامانه‌های نوین آبیاری در رژیم گذشته مجموعاً ۳۸ هکتار بوده است اما امروز دو میلیون و ۵۰ هزار هکتار زیر پوشش آبیاری‌های نوین قرار دارد.

روحانی گفت: در طول این چهل سال ملت بزرگ ما پیشرفت های بزرگی را در زمینه کشاورزی به دست آورده است. اگر عملکرد صنعتی امروز را با گذشته مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم ۸۵ هزار بنگاه صنعتی در طول ۴۰ سال گذشته ایجاد شده است. پیش از انقلاب کمتر از ۴۰۰ هزار تن فولاد داشتیم و امسال بیش از ۲۰ میلیون تن فولاد تولید می کنیم. این به معنای حرکت ملت ایران در مسیر جهاد و سازندگی و پیشرفت است.

وی ادامه داد: در زمان رژیم گذشته کل گازی که در اختیار مردم می‌توانست قرار گیرد روزانه حدود ۱۱۰ میلیون تن بوده است و امروز به هزار میلیون تن افزایش یافته است. این نشان می دهد کارگران و مهندسین ما در بخش نفت چه زحماتی را متحمل شده اند. کل ذخایر نفت ما ۸۸ میلیون تن و امروز ۱۲۰ میلیارد تن است. این بدان معناست با رفتن آمریکایی ها و انگلیسی ها از صنعت نفت توانسته ایم روی پای خود بایستیم.

وی اظهار داشت:جمعیت تحت پوشش برای استفاده از گاز قبل از انقلاب ۵۱ هزار خانوار بود و امروز حدود ۲۱.۸ میلیون خانوار از گاز استفاده می کنند. در رژیم گذشته ۶ مجتمع پتروشیمی و امروز ۵۲ پتروشیمی تاسیس شده است. در گذشته محصولات پتروشیمی ۱.۲ و امروز ۳۰.۷ میلیون تن است. امروز شاهد پیشرفت کشور در زمینه های مختلف راه آهن، بنادر و انتقال آب هستیم.

روحانی تاکید کرد: ۱۹ سد پیش از انقلاب وجود داشت و امروز ۱۷۲ سد داریم که نشان می دهد تعداد سدها نسبت به گذشته چند برابر شده است. امروز ۸۰ هزار مگاوات برق تولید می شود. ظرفیت بنادر ما قبل از انقلاب ۱۹ تن و امروز ۲۳۴ میلیون تن است. قدرت مسافربری ما با ریل ۵ میلیون نفر و امروز ۲۵ میلیون نفر است.

پیشرفت جمهوری اسلامی در علم، بهداشت و درمان و عدالت اجتماعی جای تردید ندارد

وی تاکید کرد: در سه مساله پیشرفت ما جای تردید ندارد. جمهوری اسلامی در علم و دانش، بهداشت و درمان، رفاه اجتماعی و عدالت اجتماعی بی تردید جایگاه بسیار بلندی دارد.

روحانی گفت: نرخ بیسوادی قبل و بعد از انقلاب، دانشجویان قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست. کل دانشجویان در رژیم گذشته ۱۷۵ هزار نفر بوده و امروز بیش از ۵ میلیون نفر است.

وی تصریح کرد: همه دنیا اعتراف دارند که ایران در زمینه تربیت نیروی متخصص پیشرفت سریعی داشته است. در زمینه سلامت و بهداشت و درمان نیز پیشرفت مهمی داشته ایم. پیش از انقلاب ۱۴ هزار و ۷۰۰ پزشک در ایران فعالیت می کردند که ۶ هزار پزشک خارجی بودند. امروز ۱۴۰ هزار پزشک در کشور خدمت می کنند.

رئیس جمهور اظهارداشت: امروز پزشکان و متخصصان در سراسر کشور و حتی مناطق محروم حضور دارند. شرایط امروز ما از لحاظ پزشکی نسبت به قبل پیشرفت سریعی داشته که مورد اعتراف همه دنیاست.

روحانی گفت: امید به زندگی در کشورهای دنیا در چهل سال گذشته ۱۰ سال اضافه شده اما در ایران ۲۰ سال اضافه شده است. این امر نشان دهنده حرکت سریع ملت ایران به سمت توسعه است.

وی، کمک به اقشار مستضعف، عدالت و رفاه اجتماعی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و گفت: در این چند سال ۱۰ میلیون نفر زیر پوشش درمانی قرار گرفتند. تمام افراد و قشر مستضعف از دولت مستمری دریافت می کنند و این مستمری در طول چهل سال به ۴ برابر افزایش یافته است.

رئیس جمهور گفت: بین دهک بالای جامعه و دهک پایین جامعه در زمان رژیم گذشته اختلاف ۳۵ برابر بوده است، امروز این اختلاف ۱۵ برابر است؛ این به معنای حرکتی به سمت عدالت است.

روحانی تأکید کرد: ما در این انقلاب و نظام در تولید گندم، در طی ۴ سال گذشته به خودکفایی دست یافته ایم. در زمینه تولید بنزین و گازوئیل نیز طی چند سال اخیر به خودکفایی دست یافته ایم.

وی اظهارداشت: امروز ۹۵ درصد دارو در داخل کشور تولید می شود، انواع درمان ها در داخل کشور انجام می شود، قدرت دفاعی ما داخلی است، در فناوری های نوین، سلول های بنیادین، نانو رتبه ما تک رقمی است.

رئیس جمهور گفت: ما کشوری هستیم که در علوم و پیشرفت ها در هایتک و فناوری ها، در رده بالای رشد در سطح جهان هستیم.

تنها کشوری هستیم که حق هسته‌ای ما در سازمان ملل تثبیت شده است

وی تصریح کرد: ما تنها کشوری هستیم که بدون اینکه در برابر دشمنان سرفرود آوریم، از فصل هفت سازمان ملل متحد خارج شدیم. این قدرت ملت ایران و قدرت دیپلماسی ماست. ما تنها کشوری هستیم که حق هسته ای ما در سازمان ملل و شورای امنیت تثبیت شده است.

روحانی گفت: ما در زمینه محیط زیست قدم هایی را برداشتیم که اگر انجام نمی شد، با مصیبت های بزرگی مواجه بودیم. اگر دریاچه ارومیه احیا نمی شد، ۱۴ میلیون نفر در غرب کشور آواره بودند.

وی گفت: می خواهیم صادرات نفت را از بندر جاسک انجام دهیم که پروژه ای مهم و استراتژیک است که تا پایان این دولت انجام خواهد شد.

روحانی با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه گفت: ایران تنها کشوری است که می تواند به کمک ملت های منطقه بشتابد. بدون ایران هیچگونه طرحی در این منطقه قابل اجرا نخواهد بود. این موضوع را استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیست ها بدانند که این پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما راه خود را در بخش حقوق زنان، جوانان، اقلیت ها و اهل سنت ادامه می دهیم. در این دولت یکی از شعارهای ما حقوق شهروندی بوده است. امروز ۱۸۲۵ نفر از اهل سنت در سمت های مختلف مشغول به کار هستند و دو سفیر ما در خارج از کشور از اهل سنت هستند که نشان می دهد روز به روز وحدت و یکپارچگی ما بیشتر می شود.

روحانی گفت: این انقلاب به جوانان و زنان ما شخصیت داد. ما به شفافیت ادامه می‌دهیم تا با فساد مبارزه کنیم. ما از اقشار مستضعف حمایت می‌کنیم و تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد تا جایگاه ایران مرتفع‌تر شود. فضای کسب و کار و خصوصی‌سازی را بهبود خواهیم بخشید.

دولت الکترونیک رفاه فراوانی برای مردم ایجاد می‌کند

وی افزود: به زودی مردم ما شاهد خواهند بود که رفاه فراوانی را دولت الکترونیک برای مردم ایجاد خواهد کرد. بحران آب و محیط‌زیست را کنترل کرده و نهادهای مالی و بانک‌ها را تنظیم می‌کنیم؛ همانطور که پرونده مؤسسات مالی غیرمجاز را بستیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مردم بزرگ ایران! امروز در جنگ بزرگ روانی، اقتصادی و تبلیغی در برابر دشمنان سبوع قرار داریم. این مشکلات را باید با دست همدیگر حل کنیم. هر جا پیروز شدیم، جایی بود که ملت و دولت در کنار هم پشت سر رهبری قرار گرفتند.

با ایستادگی در تحریم‌ها مقابل آمریکا پیروز خواهیم شد

روحانی ادامه داد: اگر در سال‌های اول انقلاب توانستیم ترور و شورش را مهار کنیم به دلیل این بود که ملت و دولت پشت سر امام (ره) قرار داشتند. در تحریم‌ها نیز با ایستادگی، همکاری، همراهی و تعاون در برابر آمریکا پیروز خواهیم شد. ما نمی‌گذاریم آمریکا پیروز شود.

وی گفت: آمریکا اعلام کرده بود دی ماه سال گذشته، اردیبهشت و مرداد امسال، ۱۳ آبان و ایام کریسمس، ایران را زمین می‌زنیم که نتوانست. قول داده بودند که ۲۲ بهمن همه سران رژیم فاسد آمریکا در ایران باشند که نشد و نخواهد شد، به این دلیل که ملت ما به خداوند و ائمه و رهبر شجاعشان ایمان دارند و پشت سر رهبری حرکت می‌کنند. ما بی‌تردید در این مبارزه موفق خواهیم بود.

جایگاه ایران در منطقه و جهان روز به روز بالاتر است

رئیس‌جمهور اظهار داشت: مردم ما مشکلاتی دارند اما با کمک هم این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. وضع آمریکا به مراتب بدتر از آن است که خودشان فکر می‌کردند. جایگاه ایران در منطقه و جهان روز به روز بالاتر است و ما از مشکلات عبور خواهیم کرد.

رئیس جمهور گفت: آرمان ما امروز همان آرمان چهل سال پیش است. اگر در چهل سال پیش آرمان ما این بود که در برابر استبداد، آزادی را جایگزین کنیم و در برابر استعمار، حاکمیت ملی را جایگزین کنیم و در برابر ابتذال، فضیلت را جایگزین کنیم و در برابر تبعیض عدالت و در برابر غرب گرایی و شرق گرایی، هویت اسلامی و ایرانی را جایگزین کنیم، امروز هم همان راه و آرمان، مسیر ماست و بی تردید ما در این راه موفق و پیروز خواهیم بود.

روحانی تصریح کرد: از ملت بزرگ ایران تشکر می کنم که امروز در هوای سرد و برفی و بارانی به خیابان ها آمدند و توانستند به دنیا نشان دهند که پیوند ملت ما با انقلاب، امام(ره) و رهبری‌شان همواره مستحکم است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=7232

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics