• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9629
5
مدیرعامل کشتیرانی ایران:

ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل، اشتغال‌آفرین است

  • کد خبر : 6948
  • 16 بهمن 1397 - 21:23
ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل، اشتغال‌آفرین است
رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور، زمینه ساز شکل‌گیری اشتغال است و خط ریلی استان گیلان، تحولی در این بخش فراهم می سازد.

به گزارش گیلان شهر  محمد سعیدی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از سیلوهای ۴۵ هزار تنی کشتیرانی دریای خزر که در انزلی برگزار شد، افزود: چهار دهه از انقلاب اسلامی با فراز و نشیب های بسیاری گذشته و امروز ، ایران به عنوان کشوری آزاد ، مستقل و مقتدر در خاورمیانه عرض اندام می کند.

وی ادامه داد: ایران نه تنها در سیاست خارجی بلکه در حوزه های دیگر نیز با اتکاء به جوانان ارزشمندش توانسته افتخارات بسیاری به ارمغان بیاورد؛ در فناوری های نوین در سال ۵۷ پیشرفتی نداشتیم و در حوزه های پزشکی، نظامی و دیگر بخش ها به طور کامل وابسته بودیم ولی امروز بیش از ۹۸ درصد جراحی ها در داخل کشور انجام می شود و در بسیاری موارد دیگر، پیشرفت های محسوسی به دست آورده ایم.
سعیدی با تصریح اینکه باید قدر موفقیت های حاصل شده را بدانیم و به نسل جوان منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: در حوزه های هسته ای و نظامی، کارهایی شده که شبیه معجزه است و همه اینها در شرایطی است که کسی به فرزندان برومند ما کمکی نکرده و همه به همت دانشگاه های داخلی بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر موقعیت خوب تجاری ایران، از لزوم تکمیل امکانات ترانزیتی کشور سخن گفت و افزود: هر روز کوتاهی در تکمیل شبکه ریلی قزوین به آستارا ، قصور بزرگی است و باید بودجه لازم اخذ و این خط ریلی سریع تر راه اندازی شود.
وی ادامه داد: تنها چیزی که می تواند اشتغال زایی بسیاری فراهم کند، ایجاد زیرساخت های حمل و نقل است و خط ریلی گیلان، می تواند در این بخش تحول زا باشد چراکه در صورت تکمیل کریدور شمال – جنوب، بهترین مسیر برای تاجرانی است که از آسیای شرقی به جنوب اروپا کالای خود را انتقال و ارسال می کنند.
به گفته سعیدی ، شرکت های چینی را متقاعد کرده ایم که کالای خود را به بندر اکتائو و بندرانزلی بفرستند و امروز چهارمین محموله رسیده و این مهم، با استفاده از فرصت ها و نیز بهره گیری از ظرفیت های نهفته به دست آمده است.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی اضافه کرد: باید اختلافات سلیقه ای را کنار بگذاریم و به این بیاندیشیم که گیلان می تواند نقطه اتصال ایران به اروپا باشد و از این مسیر ، اشتغال و درآمد ایجاد می شود چراکه نباید تنها به درآمدهای نفتی فکر کنیم.
وی در خاتمه سخنانش به سیلوی احداث شده در انزلی اشاره و اظهار کرد: به دلیل بحران آب در سال های آینده، باید منطقه گیلان را از نظر محل دپوی غلات تقویت می کردیم و بر این اساس، سازمان بنادر باید به مجموعه کشتیرانی کمک کند.
سیلوهای ۴۵ هزار تنی کشتیرانی دریای خزر که امروز در انزلی رونمایی شد، ۸۰ شغل مستقم و ۳۵۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.
کشتیرانی دریای خزر از سال ۱۳۷۱ آغاز به فعالیت کرد و هم اکنون با حدود ۲۴ فروند کشتی محموله های تجار و صاحبان صنایع را بین بنادر شمال کشور و بنادر خارجی حوزه دریای خزر حمل می کند. این شرکت با هدف توسعه و گسترش ناوگان ملی – تجاری کشور در دریای خزر و برقراری خطوط کشتیرانی ایرانی به تمامی بنادر در حاشیه دریای خزر، توسعه و بهینه سازی حمل و نقل دریایی و تثبیت حضور ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران در منطقه با توجه به افزایش حجم مبادلات تجاری ، بازرگانی ، اقتصادی در حوزه دریای خزر در حال فعالیت است.
کشتیرانی دریای خزر بعنوان تنها ناوگان ملی کشور در حوزه دریای خزر، در زمینه حمل و نقل بار در چهار حوزه دریای خزر، کانال ولگا، دریای سیاه و تمامی مبادی حمل به مقاصد حوزه مذکور از طریق حمل سراسری، ترانزیت و حمل مرکب فعالیت دارد.

انتهای پیام /*

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=6948

برچسب ها

خبر های مرتبط

24مرداد
روایت دلخوش از خیانت وزارت جهاد کشاورزی؛ در یک فقره ۱۰۹ هزار تن چای وارد کردند
24مرداد
برنامه های دولت در راستای حمایت کشاورزان عملیاتی می شود
در دیدار استاندار گیلان با وزیر جهاد کشاورزی تاکید شد؛

برنامه های دولت در راستای حمایت کشاورزان عملیاتی می شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics