• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9616
4
جعفرزاده در نطق میان دستور:

کتاب بودجه ۹۸ کتاب آرزوهاست و تبدیل به کتاب تعبیر خواب شده است/ گیلانی ها از رئیس جمهور طلبکارند

  • کد خبر : 5808
  • 01 بهمن 1397 - 14:10
کتاب بودجه ۹۸ کتاب آرزوهاست و تبدیل به کتاب تعبیر خواب شده است/ گیلانی ها از رئیس جمهور طلبکارند

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مسئولان بیش از این پیشرفت کشور را معطل اروپایی‌ها نکنند، گفت: اوضاع خدمات‌رسانی در بیمارستان‌های دولتی وخیم است. گیلان شهر/ به نقل از فارس، غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان در نطق میان دستور ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، […]

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مسئولان بیش از این پیشرفت کشور را معطل اروپایی‌ها نکنند، گفت: اوضاع خدمات‌رسانی در بیمارستان‌های دولتی وخیم است.

گیلان شهر/ به نقل از فارس، غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان در نطق میان دستور ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: به آمریکا توصیه می‌کنم هر چه سریعتر خبرنگار پرس تی‌وی را آزاد کند، این بازداشت غیرقانونی لطمه شدیدی به آبرو و حیثیت آمریکایی‌ها که ژست ظاهری دموکراسی را داشتند، وارد کرده است.

وی افزود: از مسئولان درخواست می‌کنم بیش از این پیشرفت کشور را معطل اروپایی‌ها نکنند، اتحادیه اروپا در حال وقت‌کُشی است، دولت‌های غربی و اروپایی‌ها بدانند صبر ایرانی‌ها در حال لبریز شدن است و قطعاً به اقدامات صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای برخواهیم گشت.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی عنوان کرد: کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی و تصویب بودجه است و لحاظ فروش ۱٫۵ میلیون بشکه نفت خام در روز برای سال ۹۸ یک اشتباه غیرممکن است، اصرار بر فروش نفت در چیست؟ اگر میزان فروش نفت را به زیر یک میلیون بشکه در روز می‌رساندیم چه اشکالی داشت؟ بالاخره چه زمانی قرار است کاهش وابستگی به نفت اتفاق بیفتد، بودجه نفتی عامل بدبختی و فقر کشور است، ایثارگران، فرهنگیان، بازنشستگان، کشاورزان، کارگران، محرومین و جوانان در این بودجه فراموش شدند و کمیسیون تلفیق قانوناً اجازه و حق دخالت و تغییر کلی در بودجه را ندارد.

وی ادامه داد: از آقای روحانی انتظار اصلاح ساختاری کشور و بودجه را داشتیم اما اتفاق خاصی در بودجه نمی‌بینیم، هدفمندی یارانه‌ها همان پول‌‌پاشی‌ سابق است و تورم در این لایحه بودجه رشد صعودی دارد.

نماینده رشت تأکید کرد: سفره‌های مردم در حال خالی شدن است و بیکاری جوانان عرصه را بر آنان تنگ کرده است، بیکاری جوانان عامل غصه خانواده‌ها شده است، اما هیچ تدبیر جدی برای این موارد در لایحه بودجه ۹۸ دیده نمی‌‌شود.

وی افزود: آقای رئیس‌! کتاب بودجه ۹۸ کتاب آرزوهاست و تبدیل به کتاب تعبیر خواب شده است و به واقعیت نخواهد پیوست؛ اشکال آنجاست که برای درآمدهایی که هرگز محقق نخواهد شد هزینه پیش‌بینی شده و این شرایط کشور را دچار مشکل خواهد کرد.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی تأکید کرد: آقای رئیس‌جمهور! مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنید، مطالبات خانواده شهدا را پرداخت کنید، سزاوار نیست مردم ۳۰ سال صادقانه خدمت کنند و ۳۰ سال هم به دنبال مطالباتشان بدوند. آقای رئیس‌جمهور! به کرات گفته‌ام و باز هم می‌گویم گیلانی‌ها از شما طلبکارند و شما به خاطر رأی بالایی که از گیلان بدست آورده‌اید به گیلان و مردمش بدهکارید. از انتقال آب دریای خزر منصرف شوید،‌مردم شمال کشور اجازه چنین کاری را به شما نمی‌دهند، برای اقتصادی کردن برنج فکری کنید، چرا خرید تضمیمی برنج را رها کرده‌اید؟

وی گفت: اعتماد مردم از حاکمیت سلب و به شدت ضعیف شده است، قول و قرارها هیچگونه اعتباری ندارد، مگر می‌شود مردم برای خرید خودرو ثبت‌نام کنند، پول را واریز کنند اما خودروسازان هم تأخیر در تحویل خودرو داشته باشند و هم افزایش مبلغ قرارداد، آقای رئیس‌جمهور! اگر زورتان به خودروسازها نمی‌رسد، اجازه دهید مردم تکلیف‌شان را با آنان مشخص کنند، اجازه واردات خودرو را بدهید.

نماینده رشت در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور! اوضاع خدمات‌رسانی در بیمارستان‌های دولتی وخیم است و مردم سرگردانند و هیچگونه رسیدگی مناسبی به بیماران انجام نمی‌شود، چاه ویلی که در بهداشت و درمان ایجاد شده تمام بودجه کشور را در کنار پول‌پاشی هدفمندی کشور می‌بلعد و اتفاقاً موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است، لذا باید در طرح سلامت بازنگری کنید و اشکالات اساسی آن را برطرف کنید.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=5808

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics