• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
3

پلیس دوچرخه‌سوار در خیابان‌های رشت چه می‌کند؟+فیلم

  • کد خبر : 6283
  • 08 بهمن 1397 - 0:58
پلیس دوچرخه‌سوار در خیابان‌های رشت چه می‌کند؟+فیلم

به گزارش گیلان شهر ، طرح “پلیس دوچرخه‌سوار” از مهرماه امسال جهت حضور به موقع پلیس در صحنه تصادفات و گره‌های ترافیکی در کلانشهر رشت آغاز به‌کار کرد و به کمک حل معضل ترافیک این کلانشهر آمد. در یکی از ساعات پرترافیک روز برای ثبت گزارشی از فعالیت پلیس‌های دوچرخه‌سوار راهی خیابان‌های مملو از اتومبیل […]

به گزارش گیلان شهر ، طرح “پلیس دوچرخه‌سوار” از مهرماه امسال جهت حضور به موقع پلیس در صحنه تصادفات و گره‌های ترافیکی در کلانشهر رشت آغاز به‌کار کرد و به کمک حل معضل ترافیک این کلانشهر آمد.

در یکی از ساعات پرترافیک روز برای ثبت گزارشی از فعالیت پلیس‌های دوچرخه‌سوار راهی خیابان‌های مملو از اتومبیل شهر رشت شدیم تا از نزدیک با این حوزه از عملکرد پلیس آشنا شویم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان در این زمینه در قاب دوربین تسنیم گفت: پلیس‌های دوچرخه‌سوار از هفته ناجا یعنی حدود ۳ ماه پیش با ۲۰ دستگاه دوچرخه برای نخستین بار در شهر رشت شروع به‌کار کردند.

سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به اینکه هدف ما ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به‌جای خودرو بود ‌عنوان کرد: همکاران پلیس در اکثر نقاط حساس شهر رشت با دوچرخه در حال انجام ماموریت‌های خود هستند.

وی با بیان اینکه سربازانی که پیش از این به‌صورت پیاده مستقر بودند اکنون دوچرخه‌ای در کنارشان است و اگر در محدوده‌ آنها تصادفی رخ دهد یا گره ترافیکی به‌وجود بیاید و اگر توقف‌ غیرمجاز زیر تابلو یا دوبله رخ دهد پلیس دوچرخه‌سوار وارد عمل می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه پلیس‌ دوچرخه‌سوار با تذکر و راهنمایی، گره ترافیکی را برطرف می‌کنند افزود: این حرکت سبب ایجاد نشاط بین همکاران شده به‌طوری که با انگیزه بیشتری در محل کار خود حاضر می‌شوند و از سوی مردم رشت هم مورد توجه قرار گرفته‌اند.

با یکی از پلیس‌های دوچرخه‌سوار همراه شدیم که ضمن تذکر به توقف نابه‌جا به یکی از رانندگان در ایستگاه تاکسی، وی را به محل دیگری هدایت کرد و به خبرنگار تسنیم گفت: اگر تصادفی رخ دهد، کارشناس می‌تواند با دوچرخه، به‌موقع و زود به سر صحنه تصادف برسد و قفل ترافیکی را باز کند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=6283

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics