• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
4
در هفتاد و سومین جلسه شورا؛

عاقل منش خواستار راه اندازی اداره “رشت شهر دوستدار کودک ” در شهرداری رشت شد

  • کد خبر : 5872
  • 02 بهمن 1397 - 11:55
عاقل منش خواستار راه اندازی اداره “رشت شهر دوستدار کودک ” در شهرداری رشت شد

در هفتاد و سومین جلسه شورا، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به دستور العمل جدید وزارت کشور و همایشی که در همین راستا در اصفهان برگزار شد، خواستار راه اندازی اداره ای با عنوان رشت شهر دوستدار کودک در چارت سازمانی شهرداری رشت شد. گیلان شهر/ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت، ایام […]

در هفتاد و سومین جلسه شورا، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به دستور العمل جدید وزارت کشور و همایشی که در همین راستا در اصفهان برگزار شد، خواستار راه اندازی اداره ای با عنوان رشت شهر دوستدار کودک در چارت سازمانی شهرداری رشت شد.
گیلان شهر/ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت، ایام فاطمیه را گرامیداشت و با اشاره به حضورش در همایش ملی شهر دوستدار کودک در اصفهان که ۲۶ دی برگزار شد، ابراز کرد: دستور العمل اجرایی این طرح از سوی وزارت کشور به همه شهرداری ها ارسال شده است و با توجه به این دستور العمل، تمام افراد زیر ۱۸ سال کوک محسوب شده و مشمول قوانین حمایتی می شوند.
وی افزود: شهر باید در جهت مناسب سازی و بسترسازی برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، نشاط، امنیت و سلامت برای کودکان اقدام نماید.
عاقل منش ادامه داد: از سوی وزارت کشور، پست سازمانی در همین زمینه در چارت شهرداری ها ایجاد می شود. ایجاد یک فضای بازیکده با هدف ارتقای کیفی آموزشی و بازی برای کودکان، چشم اندازی شهرهای الگوی کودک و تاکید بر ابعاد رشدی کودک است.
عاقل منش اهداف این دستور العمل را هم قرائت نمود و افزود: نظارت، استانداردسازی پارکهای کودک و تشویق کودکان برای فعالیت و مشارکت کودکان، ارتقای فضای بازیکده برای کودکان و … در این الزام باید لحاظ گردد.
رییس کمیسیون فرهنگی بیان داشت: اولین کنفرانس شهر دوستدار کودک با حمایت یونیسف در اصفهان برگزار شد و با ۳ کارگروه آموزشی اهداف و برنامه ها تبیین گردید.
عاقل منش یادآور شد: در همین زمینه کارگروه مرتبط در حوزه شهرسازی شهرداری رشت تشکیل جلسه داده است. اگر این استانداردسازی ها قرار باشد برای رشت انجام شود، باید مجوز صادر گردد تا بتوانیم یک گام برای توجه به ذخائر این شهر برداشته می شود.
وی ابراز کرد: کارگروه طبق دستور العمل می تواند به اداره تبدیل شود و در بودجه سال آتی رقم اعتباری مشخصی درنظر گرفت. در همین راستا باید به دیگر ظرفیت ها هم توجه کرد. اکنون بیش از ۱۰ کتابخانه در رشت داریم که واحد مستقل برای کودک دارد، بسیاری از ادارات اتاق های ویژه کودک دارد، استفاده از ظرفیت شورای دانش آموزی، استفاده از تشکل های مردم نهاد، مدارس کودکان استثنایی و … مورد توجه قرار گیرد.
عاقل منش تصریح کرد: لازم است طی یک طرح دو فوریتی آماده و به شهرداری رشت ابلاغ شود تا سریعا نسبت به دایر کردن اداره شهر دوستدار کودک در شهرداری رشت اقدام گرد.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=5872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics