• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
6
مدیرکل امور شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی استانداری گیلان:

دخالت شوراها در امور اجرایی شهرداری‌ها بی‌نظمی ایجاد می‌کند

  • کد خبر : 4892
  • 15 دی 1397 - 19:48
دخالت شوراها در امور اجرایی شهرداری‌ها بی‌نظمی ایجاد می‌کند
مدیرکل امور شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی استانداری گیلان خطاب به اعضای شوراهای اسلامی برای پرهیز از دخالت در امور اجرایی شهرداری‌ها گفت: دخالت شوراها در مسائل اجرایی شهرداری‌ها موجب بی‌نظمی در کارها شده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

به گزارش گیلان شهر ، هوشنگ عباسقلی زاده ظهر امروز در مراسم معارفه شهردار جدید شهر رودسر در سالن شهید آوینی اداره ارشاد این شهر اظهار کرد: کار در امور شهری عشق و علاقه می‌خواهد که اگر این عشق و علاقه وجود داشته باشد مشکلات مسیر تا رسیدن نتیجه موردنظر آسان خواهد شد.

وی بر ضرورت جلب اعتماد و مشارکت عمومی برای رسیدن به اهداف سازمانی شهرداری‌ها تأکید کرد و افزود: تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی شهرداری‌ها می‌تواند در توسعه شهرها تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور در خصوص مقوله تدوین برنامه‌های راهبردی و مشارکت مردم جدی است تصریح کرد: با تهیه نقشه‌های محله بندی بهتر می‌توان مردم را در تصمیم سازی‌ها مشارکت داد و درنتیجه با در اختیار گذاشتن برخی تصمیمات به محلات، محلات قدیمی و تاریخی شهرها زنده نگه‌داشته می‌شوند.

مدیرکل امور شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی استانداری گیلان شهرداری‌ها را نهاد غیردولتی خواند که منابع مالی آن از طریق مردم تأمین می‌شود و گفت: باید تلاش کنیم تا منابع مالی‌مان از طریق مردم تقویت و با اجرای پروژه‌های ماندگار منابع درآمدی پایداری برای شهرداری‌ها تعریف کنیم.

وی تربیت نیروی انسانی قوی در شهرداری‌ها را نتیجه سال‌ها تلاش دانست و بیان کرد: باید تلاش کرد با تغییر مدیریت شهرداری‌ها نیروهای انسانی که برایشان هزینه شده حفظ و باسلیقه‌ای عمل کردن آن‌ها را به‌راحتی از دست ندهیم.

عباسقلی زاده خطاب به اعضای شوراهای اسلامی برای پرهیز از دخالت در امور اجرایی شهرداری‌ها تأکید کرد: دخالت شوراها در مسائل اجرایی شهرداری‌ها موجب بی‌نظمی در کارها شده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند اگر شوراها تمام سلایق خود را در قالب بودجه به شهرداری‌ها تقدیم کنند بهتر نتیجه می‌گیرند و با حمایت از مدیریت شهری به وظایف نظارتی خود عمل کنند.

وی بحث تنظیم مالی شهرداری‌ها را مهم و تعهدآور خواند و تصریح کرد: بهتر است از ابتدا بودجه خوب تنظیم شود تا بودجه مدنظر تحقق پیدا کند در سال گذشته بی‌نظمی‌هایی داشتیم که نشان می‌دهد مدیریت شهری تمرکز کافی برای پیشبرد کارها نداشت و دلیلی ندارد وقتی بودجه تحقق پیدا کرد حقوق پرسنل پرداخت نشود.

مدیرکل امور شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی استانداری گیلان با اشاره به پسماند و تولید زباله در استان به‌ویژه در رودسر افزود: تلاش شهرداری‌ها برای کاهش تولید زباله باشد و با آگاهی و آموزش دادن شهروندان در خصوص مسائل و معضلات زیستی زباله آن‌ها در امر تفکیک زباله از مبدأ و کاهش تولید زباله مشارکت داد.

وی بر ضرورت هماهنگی بین شوراها و شهرداری‌ها به‌عنوان یک نیاز واقعی تأکید کرد و گفت: با هماهنگی‌ها و احترام متقابل مسؤولیت‌ها درست و خدمات شهری ارتقا یافته درنتیجه موجب نشاط اجتماعی می‌شود.

به گزارش گیلان شهر در پایان این مراسم رضا زنده‌دل با حکم استاندار به‌عنوان شهردار جدید رودسر معرفی و از زحمات چهارماهه سید مهدی حسینی به‌عنوان سرپرست این شهرداری قدردانی شد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=4892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics