• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9615
4
معاون ارشاد اسلامی گیلان:

اکران رایگان ۵ فیلم کودک و نوجوان در رشت

  • کد خبر : 6492
  • 11 بهمن 1397 - 10:50
اکران رایگان ۵ فیلم کودک و نوجوان در رشت

به گزارش گیلان شهر/ معاون ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به برگزاری طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» در همزمانی سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان، از اکران رایگان پنج فیلم سینمای کودک و نوجوان از ۱۳ لغایت ۱۷ بهمن در رشت خبر داد. سید امیر مصباح از اکران پنج فیلم کودک و نوجوان در رشت خبر […]

به گزارش گیلان شهر/ معاون ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به برگزاری طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» در همزمانی سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان، از اکران رایگان پنج فیلم سینمای کودک و نوجوان از ۱۳ لغایت ۱۷ بهمن در رشت خبر داد.

سید امیر مصباح از اکران پنج فیلم کودک و نوجوان در رشت خبر داد و اظهار کرد: طرح «سیمرغ و پروانه ها» همزمان با سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان برگزار می شود.

وی افزود: این برنامه در راستای برنامه‌های حمایتی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینمای کودک و نوجوان است که برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود و در پنج روز از ایام برگزاری جشنواره، شاهد نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان هستیم.

این مقام مسئول، با بیان اینکه از ۱۳ لغایت ۱۷ بهمن ماه فیلم‌های کودک و نوجوان در نوبت صبح سینما میرزا کوچک رشت به نمایش در می‌آید، تصریح کرد: روز شنبه، ۱۳ بهمن فیلم «لکنت» برگزیده بخش بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، روز یکشنبه، ۱۴ بهمن «پاستاریونی» برگزیده بهترین فیلم کودک در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، روز دوشنبه، ۱۵ بهمن انیمیشن «بنیامین» پذیرفته شده در سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر، روز سه شنبه، ۱۶ بهمن فیلم «ضربه فنی» برنده جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین فیلم نوجوان جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان و روز چهارشنبه، ۱۷ بهمن انیمیشن «آخرین داستان» اثر پذیرفته شده در سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر و برگزیده جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان نمایش داده می‌شوند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به گروه سنی فیلم‌های مذکور، گفت: فیلم‌های چهار روز نخست برای تمامی مقاطع تحصیلی و فیلم روز آخر فقط برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان مناسب است.

وی با تاکید بر اینکه نمایش فیلم‌های «سیمرغ و پروانه ها» رایگان است، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و آموزش و پرورش استان انجام شده تا فقط دانش‌آموزان مدارس در قالب اردویی به تماشای فیلم‌ها بنشینند و سینما از پذیرش تماشاگران انفرادی معذور است.

مصباح، با اشاره به اینکه طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» از سال گذشته همزمان با جشنواره فیلم فجر برگزار شد و کودکان و نوجوانان نیز همزمان با این جشنواره توانستند سهم خود را از سینمای ایران داشته باشند، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این طرح، ارتباط بیشتری بین کودکان و سینما برقرار شود.

معاون ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ویژه‌برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» با همراهی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی در تمام کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح همچنین می‌تواند به معرفی فیلم‌های کودک و نوجوان نیز کمک کند تا پیوند بهتری بین سینما و کودکان برقرار شود و سینمای کودک با پشتوانه بهتری ادامه مسیر دهد.

همزمانی سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان از ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن‌ماه جاری همزمان با ایام گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در سینما میرزا کوچک رشت برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=6492

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics