• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
3
نوبخت گفت در خصوص وضعیت قیمت کالاها:

از گلایه های مردم بابت گرانفروشی کالاهای اساسی مطلعم/نظارت‌ها تشدید می‌شود

  • کد خبر : 5040
  • 18 دی 1397 - 13:32
از گلایه های مردم بابت گرانفروشی کالاهای اساسی مطلعم/نظارت‌ها تشدید می‌شود
رییس سازمان برنامه و بودجه،گفت:اگر ارز ۴۲۰۰تومانی برای کالاهای اساسی اختصاص یابد اما فروشندگان نرخ ارز در بازار آزاد را مبنای فروش قرار دهند،غیرقابل قبول است بنابراین نظارت ها تشدید می شود.

گیلان شهر :محمد باقر نوبخت گفت ، با اشاره به اقدامات دولت برای تامین کالاهای اساسی مردم، گفت: دلیل اینکه از ۲۱ میلیارد دلار منابع ارزی سال آتی، ۱۴ میلیارد دلار با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی و خوراکی منظور شده این است که اگر قیمت ارز هر نوع نوسانی داشته باشد، زندگی و مایحتاج مردم از نوسانات ارز جدا شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه، افزود: پیش بینی می شود ارز با نوسان قابل توجهی روبرو نشود، چراکه بانک مرکزی اقداماتی انجام داده و ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کرده است.

ارز هر قیمتی پیدا کند، قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نباید تغییر کند

نوبخت در ادامه گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه ارز هر قیمتی پیدا کند قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تغییر نمی یابد، ادامه داد: گلایه مردم درباره گران فروشی ها را شنیده ام، اما قیمت ارز کالاهای اساسی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است، لذا اگر ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص یابد و فروشندگان در محاسبه با مردم بازار آزاد و یا قیمت های دیگر را لحاظ کنند، از طریق تشدید نظارت و دقت در توزیع به این موضوع رسیدگیمی شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، تصریح کرد: ساز و کار لازم برای کنترل بازار  از طریق سازمان های نظارتی تقویت می شود تا کنترل دقیق بر بازار کالاهای اساسی اعمال شود و نباید اینگونه باشد که از یک سو ارز ارزان اختصاص یابد و از سوی دیگر کالای گران به دست مردم برسد./

پایان پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=5040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics