حامد عبدالهی با اشاره به کاهش نزدیک به ۳۰ درصدی بودجه پیشنهادی سال ۹۸ شهرداری رشت، اظهار داشت: این کاهش به دلیل عدم تحقق سه کد درآمدی وام، فروش املاک و کمک های بلاعوض در سال گذشته است و در همین بودجه ۶۸۵ میلیارد تومانی نیز حدود ۱۳۰ میلیارد تومان به این سه کد اختصاص دارد که به نظر می رسد باز هم با ادامه روند فعلی محقق نشود.

رئیس شورای استان گیلان با انتقاد از کم کاری های صورت گرفته، افزود: پس از گذشت حدود سه سال، هنوز یک ریال از اقساط ۸ میلیارد تومانی بانک شهر پرداخت نشده است و با توجه به اینکه ساختمان مرکزی شهرداری در رهن بانک شهر است دور از ذهن نیست که بانک شهر این ساختمان را به نام خودش بزند.

حامد عبدالهی در ادامه تصریح کرد: کاهش ۳۰ درصدی بودجه منجر به افت مناطق خواهد شد. حدود ۵ ماه است که پرونده ای در یکی از مناطق رای ماده ۱۰۰ گرفته و حدود ۵ میلیارد تومان طلب وجود دارد اما حتی یک ریال هم وصول نشده و ساختمان در حال ساخت است و مطالبات وصول نمی شود.

وی افزود: کاهش بودجه اینچنینی به دلیل واقعی بستن بودجه و محقق شدن آن بوده است اما از سوی دیگر حس رقابت و تلاش بیشتر از سوی مناطق و سازمان ها را از بین می برد.

رئیس شورای استان گیلان در پایان با اشاره به منطقه یک شهرداری رشت اعلام کرد: در نه ماهه نخست امسال ۱۶۰ میلیارد تومان در این منطقه وصولی داشته ایم اما برای تمام سال آینده ۱۹۰ میلیارد تومان دیده شده است. درسه ماه پایان امسال وصولی های دیگری نیز در این منطقه وجود خواهد داشت و وقتی برای سال ۹۸ بودجه این منطقه ۱۹۰ میلیارد تومان ببینیم ایجاد انگیزه نخواهیم داشت.