• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
3
مدیرکل منابع طبیعی گیلان عنوان کرد:

اجرای ۴ پروژه آبخیزداری در حوضه آبخیز تالاب انزلی

  • کد خبر : 5539
  • 29 دی 1397 - 11:14
اجرای ۴ پروژه آبخیزداری در حوضه آبخیز تالاب انزلی

گیلان شهر/ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از اجرای چهار پروژه آبخیزداری در حوضه آبخیز تالاب طی سال جاری خبر داد و گفت: اعتبار هزینه شده برای این چهار پروژه بالغ بر ۱۲ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است. محسن یوسف پور آبخیزداری را از زیرساخت های مهم منابع طبیعی و کشاورزی دانست […]

گیلان شهر/ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از اجرای چهار پروژه آبخیزداری در حوضه آبخیز تالاب طی سال جاری خبر داد و گفت: اعتبار هزینه شده برای این چهار پروژه بالغ بر ۱۲ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

محسن یوسف پور آبخیزداری را از زیرساخت های مهم منابع طبیعی و کشاورزی دانست و اظهار کرد: مدیریت بهره برداری هماهنگ، یکپارچه و قانون مند از منابع طبیعی در یک حوضه آبخیز مد نظر آبخیزداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری علاوه بر کاهش خسارات ناشی از فرسایش خاک و انباشت رسوبات و جلوگیری از هدررفت منابع آبی در رونق اقتصاد بومی و ملی که امروزه از آن به عنوان توسعه پایدار یاد می شود موثر است، گفت: در آبخیزداری سعی می‌شود از آب های سرگردان، هرزآب ها و سیل که فرسایش خاک و خسارات مالی و جانی فراوانی را برای آبخیزنشینان به دنبال دارد، در راستای حفاظت از منابع طبیعی و زندگی انسان ها استفاده کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری نسبت به مقوله آبخیزداری و اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به این امر در سال جاری، عنوان کرد: اجرای عملیات آبخیزداری در ۱۹ حوضه آبخیز گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان طی امسال در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه حوضه آبخیز تالاب انزلی دارای مساحتی معادل ۳۵۰ هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: جلوگیری از انباشت رسوبات در بستر تالاب، انهار، مسیل و آب بندان ها، کنترل سیلاب های ویرانگر و جلوگیری از فرسایش خاک در سرشاخه ها اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری در این حوضه را دوچندان می کند.

وی از اجرای چهار پروژه آبخیزداری در حوضه آبخیز تالاب طی سال جاری خبر داد و گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی این پروژه ها در شهرستان های رضوانشهر، ماسال، فومن و شفت در حوضه های آبخیز چافرود، مرغک، ماسوله رودخان و پسیخان پیش بینی شده است.

یوسف پور ادامه داد: قطعا با اجرایی شدن پروژه های مذکور که شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مدیریتی است، بخش قابل توجهی از مشکلات مربوط به تولید رسوب و سیل در تالاب انزلی برطرف می شود.

وی چافرود، مرغک، خالکایی، پلنگ رودخان، تنیان رود، ماسوله رودخان، قلعه رودخان، گشت رودخان، پسیخان و پیربازار را از جمله رودخانه های ورودی به حوضه آبخیز تالاب انزلی دانست و تصریح کرد: این رودخانه ها از حیث سیلخیزی، فرسایش خاک و تولید رسوب اولویت برای اجرای پروژه های آبخیزداری هستند.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر چهار پروژه آبخیزداری در شهرستان های رودسر، رضوانشهر و تالش قابلیت افتتاح پیدا خواهند کرد، یادآور شد: اعتبار هزینه شده برای این چهار پروژه بالغ بر ۱۲ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=5539

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics