• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9621
2

هشدار نماینده مجلس درباره سرنوشت دریای خزر: مانند ارومیه خشک می شود

  • کد خبر : 4371
  • 05 دی 1397 - 14:28
هشدار نماینده مجلس درباره سرنوشت دریای خزر: مانند ارومیه خشک می شود

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی گفت: خزر در صورت انتقال آب به سمنان، سرنوشتی مشابه دریاچه ارومیه پیدا می کند. گیلان شهر/ ولی‌الله نانواکناری با انتقاد از عملکرد دولت در توجه ویژه به یک استان در مورد بحران آب، اظهار کرد: دولت باید با نگاه عادلانه به تمام استان های کشور […]

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی گفت: خزر در صورت انتقال آب به سمنان، سرنوشتی مشابه دریاچه ارومیه پیدا می کند.

گیلان شهر/ ولی‌الله نانواکناری با انتقاد از عملکرد دولت در توجه ویژه به یک استان در مورد بحران آب، اظهار کرد: دولت باید با نگاه عادلانه به تمام استان های کشور با توجه به پدیده خشکسالی و کم آبی، در این خصوص چاره اندیشی کرده و از نگاه تبعیضی پرهیز کند.
وی با یادآوری این که رئیس جمهور متعلق به یک استان خاص و زادگاه خویش نیست، تاکید کرد: استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان، اصفهان و یزد به لحاظ مشکلات آبی در شرایط به مراتب حادتری نسبت به سمنان بوده و این موضوع بارها توسط کارشناسان مطرح شده است.
نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی انتقال آب از دریای خزر را اقدامی کارشناسی نشده و غیر مسئولانه خواند و افزود: نمایندگان استان ‎های گیلان، مازندران و گلستان در مجلس به کرات نسبت به این مطالبه ریاست جمهوری، اعتراضات هم جانبه ای را مطرح کرده و طی جلسات گوناگون با وزیر نیرو با بیان استدلال‌ها و دلایل محکم خواستار توجه بیشتر به این موضوع شدند.
نانواکناری به تجربه و سرنوشت تلخ دریاچه ارومیه اشاره و بیان کرد: اجرای این طرح مشکلات محیط زیستی جبران ناپذیری را برای استان های شمالی در پی خواهد داشت.
وی با پیشنهاد انتقال آب از دریاهای آزاد تاکید کرد: قطعا استفاده از دریاهای آزاد مضرات و مخاطرات زیست محیط به مراتب کمتری نسبت به دریاچه خزر دارد مضاف بر اینکه مشکلات آبی استانهای جنوبی و مرکزی نیز از این طریق مرتفع خواهد شد.
نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع در سال گذشته نیز مطرح شده و نمایندگان استان های گیلان، مازندران و گلستان دربرابر آن ایستادگی کردند، اظهار کرد: در سال جاری نیز شاهد همدلی نمایندگان این استان ها بودیم و انتظار می‌رود با این اقدامات و جلوگیری از انتقال آب دریای مازندران، در آینده شاهد توسعه پایدار در شمال کشور باشیم.
نانواکناری با بیان اینکه مردم استان‌های شمالی نسبت به انتقال آب دغدغه داشته و عکس العمل نشان خواهند داد مسئولین کشور را مخاطب قرار داد و گفت: یقینا مسئولان کشور به این نتیجه رسیده‌اند که موضوع انتقال آب از خزر اقدامی غیرکارشناسانه بوده و بر آن با صداقت صحه خواهند گذاشت.
وی در بخش دیگری از گفت‏ وگو در مورد اختصاص منطقه آزاد در مازندران گفت: این لایحه از طرف دولت تقدیم مجلس و با نظر مساعد مواجه شد اما شورای نگهبان به آن رای منفی داد.
نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی عدم موفقیت طرح پیشنهادی را مربوط به تجربه و پیشینه نامطلوب ایجاد مناطق آزاد در کشور دانست و خاطرنشان کرد: لزوم نگاه کارشناسی در این مورد ضروری است و نمی توان تمام مناطق مستعد کشور را به عنوان منطقه آزاد معرفی کرد.
این مقام مسئول انتخاب یک منطقه آزاد مناسب برای مازندران را موثر توصیف و تاکید کرد: منتظر بررسی و مطالعه در مورد توافق بر روی یک منطقه مناسب برای مازندران و معرفی آن در سال آینده به دولت هستیم.
نماینده فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع پیشنهاد سه منطقه آزاد در مازندران با محوریت صنعت، تجارت و گردشگری اشاره و اظهار کرد: بندر امیر آباد به عنوان منطقه صنعتی تجاری، فریدونکنار تحت عنوان منطقه تجاری و گردشگری و نوشهر نیز به عنوان منطقه گردشگری در دستور کار قرار دارد.
ایسنا
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=4371

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics