• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
6

نامه سرگشاده حسام الدین آشنا به محسن رضایی: فرمانده عملیات فریبنده سلام بر شما !

  • کد خبر : 4535
  • 08 دی 1397 - 23:30
نامه سرگشاده حسام الدین آشنا به محسن رضایی: فرمانده عملیات فریبنده سلام بر شما !
حسام الدین آشنا نوشت: برادر محسن، بین عملیات فریب و عملیات لو رفته تفاوت از زمین تا آسمان است. تحلیلهای پسینی مشکلی را حل نمی‌کند.ما شاید خطاکاران را ببخشیم اما خودشیفتگان را هرگز.

به گزارش گیلان شهر : مدت زمان زیادی از روزی که شهدای غواص عملیات  “کربلای چهار” با دستان بسته تفحص شدند و به کشور برگشتند نمی گذرد. در همین مدت کوتاه مردم هر سال که به سالگرد این عملیات می رسند با اندوهی فراوان یاد شهدای مظلوم کربلای چهار را زنده نگه می دارند و در فضای مجازی به غواصان دست بسته ادای احترام می کنند.

کربلای چهار عملیات ویژه ای بود، این عملیات لو رفت و چند هزار غواص و رزمنده شهید و اسیر و جانباز شدند، البته بلافاصله در عملیات کربلای پنج هدف تامین شد و لشکریان ایران انتقام سختی از بعثی ها گرفتند ولی تلخی عملیات کربلای چهار هرگر از تاریخ ایران محو نشد.

حالا و در سالگرد کربلای چهار، محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه پاسداران و دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی عجیب مدعی شد که کربلای چهار یک فریب نظامی بود. او در صفحه شخصی اش نوشت:

“‌با عملیات ‎#کربلای_چهار به دشمن وانمود کردیم که عملیات سالانه ما تنها همین بوده است. ده روز بعد در همان نقطه و در زمانی که نیروهای ارتش بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات ‎#کربلای_پنج را انجام دادیم.”

این توئیت اما واکنش های گسترده ای را در فضای مجازی به دنبال داشت، بسیاری از کاربران از محسن رضایی پرسیدند این چه فریبی بوده که این همه جوان را به مسلخ برده؟ عده ای دیگر هم روایت های تاریخی از لو رفتن عملیات را بازخوانی کردند و از محسن رضایی پرسیدند چرا تاریخ را جور دیگری می خواند؟

​انچه که در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت نامه سرگشاده ای بود که حسام الدین آشنا برای محسن رضایی نوشت. در این نامه آمده است:

فرمانده کل

سلام بر شما

ده‌ها هزار رزمنده و خانواده هزاران شهید هیچگاه از شما نپرسیدند چرا از چند شب قبل از عملیات کربلای چهار آسمان از روشنایی منورهای چلچراقی دشمن مانند روز شده بود.

 بچه‌های توپخانه لشکر ۲۷ هیچگاه از شما نپرسیدند چرا تنها ۴۵ دقیقه پس از آغاز عملیات، تقریبا تمام قبضه‌ها مورد اصابت توپ‌های دشمن قرار گرفت.

هیچ‌یک از هزاران مجروح عملیات نپرسیدند چرا وقتی اولین موج مجروحان به بیمارستان صحرایی علی‌بن ابی‌طالب رسید هنوز پزشکان و پرستاران از وقوع عملیات آگاهی درستی نداشتند ولی رادیوی منافقین و رادیو بغداد هر لحظه وضعیت عملیات را اعلام می‌کرد.

برادر محسن

بین عملیات فریب و عملیات لو رفته تفاوت از زمین تا آسمان است.

تحلیلهای پسینی مشکلی را حل نمی‌کند.

ما شاید خطاکاران را ببخشیم اما خودشیفتگان را هرگز.

فرمانده عملیات فریبنده

سلام بر شما

وقت آن رسیده که در سی‌امین سالگرد پایان جنگ و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تن به شفافیت داده و به سوالات کهنه بسیجیان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در باره  رازهای سربه‌مهر دفاع مقدس پاسخ دهید.

شما تا به حال در قامت یک قهرمان ملی جلوه کرده‌اید

اما اکنون با این سخنان در باب آن عملیات تلخ دیگر نمی‌توانید پشت نام سرداران شهید پنهان شوید و باید خود را برای سوالات سخت آماده کنید.

همه باید مراقب خودشیفتگی باشیم.

حسام الدین آشنا به این نامه هم بسنده نکرد و به انتشار یک خاطره از سردار مهدیقلی رضایی در کتاب لشکر خوبان پرداخت و نوشت:

«داخل سنگر شدم، امین آقا (سردار شریعتی) پای بیسیم دوزانو نشسته بود. پرسیدم کی به آب بزنیم؟ گفت: حتی ساعت عملیات هم لو رفته ولی آقا محسن (رضایی) قبول نمی‌کند که عملیات لغو شود. تو به غواص‌ها بگو به‌محض شلیک از طرف دشمن، برگردند.»

این توئیت محسن رضایی و واکنش ها به آن شاید مقدمه ای باشد بر خواندن مجدد تاریخ جنگ ورای روایتی که فرماندهان آن ارائه کرده اند. اینکه محسن رضایی توئیتی خلاف آنچه که تا امروز روایت شده منتشر می کند و افکارعمومی سوالات جدی در مورد این روایت می پرسند می تواند اصحاب هشت سال دفاع مقدس را به پاسخگویی وادار کند، پاسخی که البته با گذشت سی سال از پایان جنگ، می تواند به دور از احساسات و تعصبات معمول باشد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=4535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics