• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
4
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان :

محله بندی، اقدامی کاربردی در جهت برنامه ریزی های حوزه زمین شهری

  • کد خبر : 4544
  • 09 دی 1397 - 10:02
محله بندی، اقدامی کاربردی در جهت برنامه ریزی های حوزه زمین شهری

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: محله بندی به عنوان پایه ای در برنامه ریزی کاربری زمین شهری برای توزیع و تخصیص مناسب کاربری ها، تعیین استانداردها و سرانه های شهری مورد استفاده قرار می گیرد. گیلان شهر/ با هدف تهیه برنامه محله بندی و تدوین سند عملیاتی راهبردی شهرداری های سراسر استان […]

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: محله بندی به عنوان پایه ای در برنامه ریزی کاربری زمین شهری برای توزیع و تخصیص مناسب کاربری ها، تعیین استانداردها و سرانه های شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

گیلان شهر/ با هدف تهیه برنامه محله بندی و تدوین سند عملیاتی راهبردی شهرداری های سراسر استان نشستی به ریاست هوشنگ عباسقلی زاده مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان و با حضور مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان و رئیس جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد.

در این نشست راهکارهای لازم در جهت تهیه برنامه های عملیاتی و محله بندی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

عباسقلی زاده در این نشست اظهار داشت: محله به عنوان یک واحد اجتماعی – کالبدی از جمله عناصر تشکیل دهنده فضای شهر است که بنا به همگونی درونی نسبی، محدوده آن قابل تعریف بوده و شناخت محدوده واقعی محلات و سایر واحدهای فضایی شهر را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه نتیجه بررسی های موقعیت شناختی در این محوطه موجب ترسیم مرزها می شود،خاطرنشان کرد: محله بندی به عنوان امری پایه ای در برنامه ریزی کاربری زمین شهری برای توزیع و تخصیص مناسب کاربری ها، تعیین استانداردها و سرانه های شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان بر ضرورت همکاری شهرداران در تهیه برنامه محله بندی و برنامه عملیاتی راهبردی شهرداری های سراسر استان تاکید کرد و اجرای صحیح این طرح را گامی در مسیر توسعه کشور خواند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=4544

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics