• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
3

تولید دو نوع خودروی سبک در گیلان آغاز می‌شود

  • کد خبر : 3660
  • 22 آذر 1397 - 20:41
تولید دو نوع خودروی سبک در گیلان آغاز می‌شود
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان‌ گفت: خط تولید دو نوع خودروی سبک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

به  گزارش گیلان شهر ،‌ فرهاد دلق‌پوش امروز در حاشیه بازدید از واحد تولید قطعات خودرو در لاهیجان اظهار داشت: در حال حاضر ایران رتبه شانزدهم را در صنعت خودروی جهان دارد به طوری‌که تنها در گیلان ۹ واحد قطعه‌سازی و تولید لوازم یدکی خودرو در گیلان فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان وجود شرکت‌های فعال در حوزه ساخت لوازم یدکی را فرصتی برای تأمین زنجیره خودروسازی دانست و افزود: دنیای خودروسازی جهان دائماً با تحولات وسیعی مواجه است بنابراین برای رقابت در این عرصه باید به طور دقیق برنامه‌ریزی کرد.

دلق‌پوش از اعطای تسهیلات و رفع مشکلات فعالان حوزه قطعه‌سازی گیلان در کارگروه رفع موانع تولید خبر داد و ابراز داشت: شرکت‌ها و تولیدکنندگان لوازم یدکی خودرو حامی و پشتیبان صنعت خودروسازی کشور هستند و حمایت از آنان به رونق بیشتر این صنعت می‌انجامد.

وی مؤلفه‌هایی که باید برای حفظ جایگاه صنعت خودروسازی کشور مدنظر قرار گیرد را برشمرد و گفت: باید با اعمال رویکردهای ویژه در عرصه کیفیت قطعات تولیدی، خدمات پس از فروش و فعالیت مؤثر در حوزه بازاریابی بازاریابی نسبت به تثبیت جایگاه خودروسازی کشور اقدام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه بازار خودروسازی کشور با ازدیاد تقاضا از سوی مشتریان مواجه است ابراز داشت: بهترین مسیر برای حفظ جایگاه کشور در حوزه صنعت خودروسازی فعال‌تر کردن و حمایت از شرکت‌های ساخت لوازم یدکی و قطعه‌سازی است.

دلق‌پوش آینده فعالیت‌های صنعت خودروسازی کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این صنعت اشتغال‌زا می‌تواند با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در بدنه خود در راستای تکنولوژی و فناوری‌های نوین جهانی حرکت کند و موقعیت خود را در بخش اقتصاد کشور تقویت کند.

وی برقراری ارتباط مستمر با تولیدکنندگان و فعالان حوزه خودروسازی کشور را موجب کاهش هزینه‌های تولید دانست و عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی در زنجیره تولید و تأمین قطعات می‌تواند علاوه بر ایجاد فضای رقابت هزینه‌های حمل ونقل را کاهش دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ساخت کارخانه ساخت و تولید خودروی سبک در گیلان خبر داد و تصریح کرد: برای آماده‌سازی و فراهم آوردن مقدمات طرح ایجاد این کارخانجات درصدد هستیم حمایت‌ها و مساعدت‌های لازم را سرمایه‌گذاران علاقمند این حوزه انجام دهیم.

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه با استقرار واحدهای تولید خودروی سبک اشتغالزایی بسیار خوبی در سطح استان گیلان ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: در صورت ساخت و ایجاد کارخانجات صنعتی تولید خودرو پیش‌بینی می‌شود حدود ۵ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شوند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=3660

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics