• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9617
3
تازه‌ترین اخبار از زلزله ۶.۴ ریشتری کرمانشاه؛

۶۳۴ نفر آخرین آمار مصدومان زمین‌لرزه/ ابهام در زلزله یا پس لرزه بودن/ مدیریت بحران در حال آرام سازی شرایط

  • کد خبر : 3061
  • 05 آذر 1397 - 9:58
۶۳۴ نفر آخرین آمار مصدومان زمین‌لرزه/ ابهام در زلزله یا پس لرزه بودن/ مدیریت بحران در حال آرام سازی شرایط

زمین لرزه‌ای به قدرت ۶.۴ ریشتر ساعت ۲۰ شب گذشته سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.  گیلان شهر/ به نقل از خبرگزاری ها، این زمین‌لرزه در عمق ۷ کیلومتری زمین به‌وقوع پیوست. کانون زلزله در موقعیت طول جغرافیایی ۴۵٫۷ و عرض جغرافیایی ۳۴٫۳۸ طول شرقی ثبت شده است. این زمین لرزه در ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصر شیرین […]

زمین لرزه‌ای به قدرت ۶.۴ ریشتر ساعت ۲۰ شب گذشته سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

 گیلان شهر/ به نقل از خبرگزاری ها، این زمین‌لرزه در عمق ۷ کیلومتری زمین به‌وقوع پیوست. کانون زلزله در موقعیت طول جغرافیایی ۴۵٫۷ و عرض جغرافیایی ۳۴٫۳۸ طول شرقی ثبت شده است.

این زمین لرزه در ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصر شیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب به وقوع پیوسته و نزدیک‌ترین مراکز استان به کانون زلزله ایلام با ۱۰۶ کیلومتر و کرمانشاه با ۱۲۷ کیلومتر فاصله است.

در پی وقوع این زمین‌لرزه تیم‌های سپاه، ارتش و نیروهای امدادی از جمله هلال احمر و اورژانس به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند. همچنین وزیر کشور در پیامی به رئیس سازمان مدیریت بحران از او خواست نجات جان هموطنان و امداد و اسکان زلزله‌زدگان در محیط‌های امن درصدر اقدامات آن ستاد قرار گیرد.

زلزله ۶.۴ ریشتری بزرگ‌ترین پس‌لرزه زلزله بزرگ سال گذشته بود

 

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری در حوالی سر پل ذهاب بزررگ‌ترین پس‌لرزه زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری آبان سال گذشته بود.

فرهاد فروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان این که این زمین‌لرزه ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه در ۱۷ کیلومتری سر پل ذهاب رخ داد، گفت: دقایقی پیش نیز زمین لرزه‌ای با قدرت حدود ۵.۳ ریشتر در همان محدوده رخ داد.

وی این زمین لرزه ها را پس لرزه های زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری آبان سال گذشته دانست و گفت: این پس لرزه ها برای زلزله های بزرگ مانند زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته طبیعی است و معمولا تا دو سال اتفاق می افتد.

فروزی ادامه داد: از آبان سال گذشته تاکنون بیش از ۵۵۰۰ زمین لرزه در استان رخ داده است.

اعلام مصدومیت ۶۳۴ نفر تا کنون در ‌زلزله شب گذشته کرمانشاه‌ 

دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد: تا ساعت ۶ صبح امروز(دوشنبه) ۶۳۴ مصدوم زلزله شب گذشته به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

از مجموع این مراجعین به مراکز درمانی، سرپل ذهاب ۲۹۰ مراجعه، قصر شیرین ۱۰۹ مراجعه، گیلانغرب ۱۷۰ مراجعه، اسلام آبادغرب ۵۴ مراجعه، دالاهو شش مراجعه و ثلاث  باباجانی پنج مراجعه داشته است.
۳۲ نفر از مصدومین این حادثه به مراکز درمانی کرمانشاه یا دیگر شهرها اعزام شده اند.

۹ پس لرزه بیش از ۳٫۵ ریشتری از ساعت یک بامداد تاکنون در کرمانشاه

براساس آمار مرکز زلزله نگاری از ساعت یک بامداد تاکنون ۹ پس‌لرزه بزرگ‌تر از ۳.۵ ریشتر منطقه زلزله‌زده کرمانشاه را لرزانده است.

بزرگترین این زلزله ها ۵.۲ ریشتر قدرت داشته است.

 

در پس‌لرزه بودن زلزله کرمانشاه تردید وجود دارد

زمین‌لرزه کرمانشاه می تواند پس لرزه زلزله روز ۲۱ آبان ماه سال گذشته باشد یا خیر؛ چرا که این زلزله در ۲۱ کیلومتری جنوب غربی سر پل ذهاب بوده است و احتمال می‌رود که رخداد ثانویه‌ای در این منطقه رخ داده باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی زارع، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در باره زلزله یکشنبه شب استان کرمانشاه گفت: زلزله استان کرمانشاه با بزرگای ۶.۴ یکی از بزرگترین زلزله‌هایی است که بعد از زلزله ۲۱ آبان ماه سال گذشته در این منطقه رخ داده است.

وی با تاکید بر این که تردیدهایی برای این که اعلام شود این زلزله از جمله پس لرزه‌های زمین لرزه روز ۲۱ آبان ماه سال گذشته است، وجود دارد، خاطر نشان کرد: این زمین‌لرزه می تواند پس لرزه زلزله روز ۲۱ آبان ماه سال گذشته باشد یا خیر، چرا که این زلزله در ۲۱ کیلومتری جنوب غربی سر پل ذهاب بوده است و احتمال می‌رود که رخداد ثانویه‌ای در این منطقه رخ داده باشد.

وزیر ارتباطات: شبکه‌ موبایل در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به حالت عادی برگشت

 وزیر ارتباطات در توئیتی اعلام کرد که شبکه‌ موبایل در مناطق زلزله‌زده غرب استان کرمانشاه به حالت عادی برگشته است.

محمد جواد جهرمی همچنین گفته است که شبکه ارتباطات سیار در استان ایلام به شرایط عادی بازگشته و ۲۳ سایت قطع شده به مدار بارگشته است.

تشکیل ستاد بحران در وزارت راه/ دستور اسکان فوری آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پس از وقوع زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه در دستوری فوری خواستار اقدام و حضور موثر معاونان مربوط در مناطق زلزله زده کرمانشاه شد.

در این دستور وزیر راه و شهرسازی خطاب به علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن با اشاره به نمایندگی تام الاختیار از طرف وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در ارزیابی خسارت و اقدام عاجل در کمک به امداد و نجات و سپس اسکان آسیب دیدگان شده است.

تمامی مکان‌های ورزشی استان کرمانشاه در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفت

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در تماس تلفنی با مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ضمن اطلاع از آخرین وضعیت امدادرسانی و نیازهای مردم زلزله زده این استان، دستور داد تا با هماهنگی با ستاد مدیریت بحران کرمانشاه و سایر سازمان های امداد رسان، تمامی اماکن ورزشی مسقف و روباز ورزشی جهت اسکان مردم و سایر نیازهای سازمانهای امدادرسان اختصاص یابد.

همچنین وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد با توجه به برودت هوا تمامی امکانات این اماکن ورزشی اعم از سیستم های گرمایشی، پتو و سایر امکانات در اختیار مردم شریف استان قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=3061

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics