• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
4
رشد چشمگیر گیلان در کنترل بیماری‌های غیر واگیر/افزایش طول عمر در گیلان به بیش از ۷۴ سال رسید

جامعه جراحان ایران در شصت و هفتمین کنگره میان‌دوره‌ای خود پس از برشمردن دستاوردهای علمی حوزه سلامت، برگزاری نشست‌های علمی را موجب افزایش علوم و تغییرات در جامعه جراحان برشمردند.

  • کد خبر : 2810
  • 23 آبان 1397 - 16:38
جامعه جراحان ایران در شصت و هفتمین کنگره میان‌دوره‌ای خود پس از برشمردن دستاوردهای علمی حوزه سلامت، برگزاری نشست‌های علمی را موجب افزایش علوم و تغییرات در جامعه جراحان برشمردند.

به گزارش گیلان شهر ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در شصت و هفتمین کنگره میان‌دوره جامعه جراحان ایران شاخه گیلان با اشاره به سیر علمی دانشگاه در سال‌های اخیر اظهار کرد: در دوره قاجار عمر مورد انتظار انسان ۲۸ سال بود و امروز به ۷۴ سال رسیده که در گیلان کمی بیشتر است. […]

به گزارش گیلان شهر ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در شصت و هفتمین کنگره میان‌دوره جامعه جراحان ایران شاخه گیلان با اشاره به سیر علمی دانشگاه در سال‌های اخیر اظهار کرد: در دوره قاجار عمر مورد انتظار انسان ۲۸ سال بود و امروز به ۷۴ سال رسیده که در گیلان کمی بیشتر است.

شاهرخ یوسف زاده چابک با بیان اینکه عمر امروزه طولانی‌تر و بیماری‌های نیز اضافه‌تر شده افزود: مهم‌ترین مشکلات و معضلاتی کنونی با افزایش عمر سرطان‌ها و تروماها هستند و لازم است علوم و دانش پزشکان توسعه پیدا کند.

۷۳ درصد بیماری‌ها غیر واگیر هستند

وی با اشاره به تخصصی شدن علوم پزشکی گفت: با گسترش امکانات و استعدادهای پزشکی نمی‌توان بر سیل بیماران غلبه کرد چون ۷۳ درصد بیمارهای کنونی غیر واگیر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان کنترل بیماری‌های غیر واگیر را هدف از متولیان سلامت برشمرد و تصریح کرد: محققان و پزشکان امروزه با میکرو سنسور ها و با تغییرات سلولی و مولکولی در حال افزایش عمر به یک‌صد سال و به بالاتر هستند.

یوسف زاده سرعت عمل در تشخیص و درمان را لازمه پزشکی نوین برشمرد و گفت: امروزه اگر بیماری منجر به سکته‌های قلبی و غیره شود و در سه ساعت نخست خود را به یکی از بیمارستان‌های فعلی برسانند رگ مسدود شده است بار می‌شوند.

رشد قابل‌توجه گیلان در درمان بیماری‌های قلب و عروقی

وی با بیان اینکه بر اساس تجربه امروزه در بیمارستان حشمت رشت بیمارانی که منجر به سکته‌ها شدند با مراجعه به‌موقع درمان شدند خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی گیلان توانسته با بیمارستان‌های تراز نخست کشور در درمان بیماری‌های قلب و عروق فعالیت کند.

کاهش بیماران تروما در گیلان مرهون اجرای سیستم یکپارچه تروما

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی پایلوت سیستم یکپارچه تروما در استان گفت: آمارها نشان می‌دهد بیماران ناشی از ترومای طی تعطیلات نوروز در مقایسه با سال گذشته ۴۰ نفر کاهش داشت و این بیانگر اجرای صحیح و یکپارچه سیستم تروما در گیلان است.

یوسف زاده با اشاره به وضعیت پیوند اعضا در گیلان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته گیلان در اهدا پیوند اعضا رتبه نخست را کسب کرد و این نوع فرهنگ متصل به دانش، حرکت جامعه سلامت گیلان به‌سوی مرزهای دانش است.

استاد دانشگاه تهران و پدر جراحی اطفال در ایران نیز با اشاره به سیر اجمالی طب جراحی در جهان و شجاعانه و منحصربه‌فرد بودن آن اظهار کرد: در سال‌های نخست پیدایش علم جراحی پزشکان از جایگاه پایین‌تری در جامعه بودند و این شرایط تا سده ۱۳ ادامه داشت.

دکتر ولی اله محرابی نخستین نشانه‌های جراحی در ایران را پیش‌ازتاریخ در شهر سوخته نام برد و افزود: پزشکان ایرانی به گفته پزشکان اروپایی پینه دوران ماهر استخوان‌ها بودند و شهرهای همچون اصفهان جز نخستین شهرهایی بود که دانشگاه داشت.

رئیس جامعه جراحان استان گیلان در این کنگره با اشاره به تشکیل جامعه جراحان ایران در سه دهه پیش بیان کرد: جامعه جراحان ایران در سال‌های نخست همچون درخت تنومندی بود که نیاز به ریشه تنیدن در دل کشور داشت.

بخش خصوصی، دولتی و نظام پزشکی سه ضلع مثلث سلامت

رئیس جامعه جراحان استان گیلان با اشاره به ظرفیت استان گیلان در توسعه سلامت جامعه باوجود ۲۸ بیمارستان در سطح استان افزود: مثلث بخش خصوصی، دولتی و نظام پزشکی در سطح بیمارستان‌های استان به‌صورت مستقیم در راستای سلامت جامعه تلاش می‌کنند.

عبدالحسین صابر با اشاره به وجود ۸۰۰ جراح متخصص در رشت گفت: در سطح رشت ۱۲۰۰ بخش عمومی دارد که به نسبت جمعیت شهر رشت به ازای هر ۳۰۰ نفر یک پزشک وجود دارد.

جراح پیشکسوت گیلانی با بیان اینکه مرگ‌ومیر تروما در شهر رشت ۲.۸ است افزود: بیمارستان پور سینا درگذشته قتلگاه بود اما اکنون اگر بیمار ترومای تا ۳۰ دقیقه نخست حادثه خود را به این بیمارستان برساند نجات‌یافته و می‌توان گفت به قبله‌گاه بیماران تبدیل‌شده است.

تأثیر نشست‌های علمی در تغییرات و تحقیقات علمی جامعه جراحان کشور

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز در این کنگره با اشاره به برگزاری سه دهه مستمر کنگره علمی جامعه جراحان ایران اظهار کرد: همراهی و همگامی جراحان کشور در نشست‌های علمی منجر به تغییرات و تحقیقات علمی در بین جامعه جراحان کشور شده است.

دکتر حسین همتی با اشاره به نگرش مبسوط جامعه جراحان گیلان در توسعه دانش جراحی از ابتدا تاکنون افزود: رویکرد اصلی شصت و هفتمین کنگره میان‌دوره‌ای جامعه جراحان پرداختن به موضوع پیوند اعضا بدن بوده و این مهم نیازمند نگرش علمی همه پزشکان ازجمله جامه جراحان است.

گیلان قطب پرورش جراح کشور

دبیر علمی شصت و هفتمین کنگره جامعه جراحان ایران شاخه گیلان با بیان اینکه گیلان جراح‌های حاذقی را تربیت و به پیکره تشکیلات سلامت تزریق می‌کند گفت: هم‌اکنون که ۴۰ درصد استان‌های کشور از وجود جراح برخوردار نیستند امروزه گیلان به قطب تربیت جراح در کشور تبدیل‌شده است.

به گزارش گیلان شهر ، شصت و هفتمین کنگره میان‌دوره جامعه جراحان ایران شاخه گیلان برای گروه‌های پزشکی جراحی عمومی، جراحی عروق، جراحی اطفال، جراحی ترمیمی، پلاستیک و سوختگی، جراحی قفسه صدری، جراحی قلب و عروق، جراحی گوش و حلق و بینی و ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، اورولوژی، زنان و زایمان طب اورژانس، پزشکان عمومی و پزشکان خانواده طی سه روز از امروز در رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2810

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics