• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9615
4
نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

ضرورت تبیین چشم انداز کلان توسعه برای استان گیلان

  • کد خبر : 2620
  • 17 آبان 1397 - 13:49
ضرورت تبیین چشم انداز کلان توسعه برای استان گیلان
نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه ابتدا باید چشم انداز کلان گیلان تبیین شود گفت: باید به استان گیلان نگاهی همه جانبه داشت و تمامی ظرفیت‌ها اعم از فرصت‌ها و تهدید‌ها و نقاط ضعف و قوت را مورد بررسی قرار داد و از نگاه پروژه‌ای دوری گزید.

به گزارش گیلان شهر , فرهاد نیک نهاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انتقال صنایع مادر به گیلان با توجه به رطوبت هوا و آلودگی‌هایی که این صنایع ایجاد می‌کنند منطقی است؟ گفت: نگاه اصلی سیاست گذاران نباید برای سرمایه گذاری در استان‌ها به صورت پروژه‌ای باشد. لازم است در ابتدا چشم انداز کلان استان گیلان تبیین شود و سپس مأموریت‌های اصلی برای رسیدن به چشم انداز تعریف شود. بنابراین بنده معتقدم اول از همه باید به استان گیلان نگاهی همه جانبه داشت و تمامی ظرفیت‌ها اعم از فرصت‌ها و تهدیدها و نقاط ضعف و قوت را مورد بررسی قرار داد و از نگاه پروژه‌ای دوری گزید.

نیک نهاد افزود: همچنین در راستای تبیین چشم انداز و تدوین سند توسعه باید به اسناد بالادستی کشور و چشم انداز توسعه کشور توجه کرد. از طرفی، آنچه مسلم است اینکه نباید الزاماً سند توسعه استان‌های کویری و جنوبی برای توسعه استان گیلان بکارگیری شود زیرا شرایط آمایش سرزمینی در هر منطقه‌ای متفاوت است. از این روباید نسخه متناسب با ظرفیت‌های استان گیلان را مورد توجه قرار داد.

نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد:حالا اگر فرض کنیم چشم انداز استان گیلان بر پایه توسعه بخش‌های کشاورزی پایدار، نوین و رقابتی و زیربخش‌هایی در پیوند با آن، گردشگری ملی و فراملی، بازرگانی درون و برون مرزی، صنعت با فن‌آوری بالا، نو، پاک و صادراتی و خدمات برتر و روزآمد، تعریف شود آنگاه باید در راستای رسیدن به این چشم انداز می‌بایست تمامی مأموریت‌ها، پروژه‌ها و سند توسعه استان را تدوین کنیم.

عضو کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه در حوزه صنایع مادر نظیر ماشین سازی، خودرو سازی، پتروشیمی و … ما در کشور مونتاژکاری کرده‌ایم و هنوز با نقطه ایده آل نرسیده ایم بیان کرد: بنده نمی‌توانم بدون داشتن اطلاعات و داده‌های اقتصادی و فنی یک ایده صنعتی را رد کنم و یا بپذیرم؛ برای اینگونه اظهار نظر ضروری است که امکان­سنجی فنی و اقتصادی و مکان‌یابی مناسب مطالعه شده و بر اساس نتایج کارشناسی آن، شاید یک صنعتی در استان بتواند تبدیل به فرصت و موقعیتی ویژه شود. در این بخش توجه به اتوماسیون و مکانیزاسیون صنعت کشاورزی و بهره‌وری تولید، یقیناً باید در اولویت قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2620

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

17فروردین
شیوه استخدام معلمان تغییر کرد
پایگاه خبری گیلان شهر

شیوه استخدام معلمان تغییر کرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics