• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9615
8
سرپرست کتابخانه های عمومی گیلان:

سرانه ۱.۲۷ درصدی فضای مطالعه در گیلان/ ۸ پروژه در دست ساخت است

  • کد خبر : 2688
  • 20 آبان 1397 - 12:49
سرانه ۱.۲۷ درصدی فضای مطالعه در گیلان/ ۸ پروژه در دست ساخت است

سرپرست کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به سرانه ۱.۲۷ درصدی فضای مطالعه به ازای هر ۱۰۰ گیلانی از ساخت ۸ پروژه کتابخانه ای در این استان خبر داد. گیلان شهر/ پریسا کرمی صبح یکشنبه در همایش تجلیل کتابداران برتر و مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد هفته کتاب […]

سرپرست کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به سرانه ۱.۲۷ درصدی فضای مطالعه به ازای هر ۱۰۰ گیلانی از ساخت ۸ پروژه کتابخانه ای در این استان خبر داد.

گیلان شهر/ پریسا کرمی صبح یکشنبه در همایش تجلیل کتابداران برتر و مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد هفته کتاب را بهانه ای  برای قدردانی از زحمات مشاوران آگاهی و فرهنگ مطالعه دانست و اظهار کرد : فعالان حوزه کتاب و مطالعه سعی در ارتقای آگاهی جامعه دارند.

کرمی با بیان اینکه جهل و ناآگاهی بزرگترین چالش هر جامعه ای است، افزود: معروفی مهم تر از تروج فرهنگ کتابخوانی و منکری زشت تر از دوری از کتاب و کتاب خوانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه لازمه رسیدن به توسعه پایدار در جامعه و ذخیره تمدن بشری است، گفت: جامعه باید به سمت کتاب و کتابخوانی راهنمایی شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه تصریح کرد: کتابخوانی ابزار معرفت آموزی است و بهره برداری از فواید ومزیت های این محیط فرهنگی جز با حضور در فضای کتابخانه مسیر نیست.

وی با بیان اینکه کتاب خوانی یک امر اکتسابی است که باید به یک باور عمومی برای کودکان تبدیل شود، گفت: تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه فرهنگی باید در این زمینه گام بردارند.

کرمی در ادامه با اشاره به وجود۱۰۷ باب کتابخانه در استان گیلان، بیان کرد : کتابخانه های استان گیلان دارای یک میلیون و ۲۰۵ جلد کتاب و گردش ماهانه ۶۹۰ هزار کتاب است که تلاش می شود بهترین خدمات را به کتاب دوستان ارائه دهیم.

سرپرست کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه کتاب در کاهش آسیب های اجتماعی و بزه ها نقش اساسی دارد، افزود: تمامی مسئولان باید با نگاه فرهنگی به حوزه ترویج فرهنگ داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب سرانه فضای کتابخانه ای در استان گیلان، گفت: سرانه فضای کتابخانه ای در گیلان به ازای هر ۱۰۰ نفر تنها ۱.۲۷ درصد است که نیازمند نگاه جدی تر مسئولان هستیم.

کرمی با بیان اینکه در حال حاضر هشت پروژه کتابخانه ای در گیلان در حال ساخت است، ادامه داد: انتظار می رود با تخصیص اعتبارات این پروژه ها با سرعت بیشتری تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی به طولانی شدن ساخت پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2688

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics