• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
5
رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان – مادرید؛

بهمن یار برای کسب برنز به روی تاتامی می‌رود

  • کد خبر : 2627
  • 17 آبان 1397 - 14:07
بهمن یار برای کسب برنز به روی تاتامی می‌رود
سارا بهمن یار در جدول شانس مجدد مقابل جلنا میلوچویچ از صربستان به پیروزی دست‌یافت و باید در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به روی تاتامی برود.

به گزارش گیلان شهر ، سارا بهمن یار با رنکینگ ۳۶ جهانی در نخستین دیدار خود به مصاف کریستین ویکا از لتونی با رنکینگ جهانی ۱۳۵ رفت و موفق شد با نتیجه قاطع هشت بر صفر به پیروزی دست یابد.

وی در دیدار دوم به مصاف رانران لی از چین با رنکینگ جهانی ۹ رفت، رقیب نامدار شرق آسیایی سابقه نائب قهرمانی آسیا را دارد، بهمن یار در این دیدار حساس و پس از تساوی در وقت‌های قانونی در هانتی موفق شد از سد حریق قدر چینی بگذرد و به دور سوم راه یابد.

کاراته کای گیلانی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم تیم ملی کشورمان در مرحله سوم به مصاف آیچا سیاح از مراکش با رنکینگ ۱۵ جهانی رفت و موفق شد با نتیجه سه بر یک رقیب آفریقایی خود را شکست دهد، آیچا در مسابقات کاراته وان استانبول ۲۰۱۸ به‌عنوان پنجمی دست‌یافته بود و سابقه نائب قهرمانی کاراته وان روتردام ۲۰۱۷ را دارد.

بهمن یار در مرحله چهارم به مصاف سراپ آراپوغلو نفر نخست رنکینگ جهانی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم از ترکیه رفت، سراپ عناوین متعدی نظیر مدال طلای قهرمانی جهان و اروپا و چندین عنوان قهرمانی در رقابت‌های کاراته وان را در کارنامه دارد، تراپ ترک‌تبار دو دیدار قبلی خود را با نتایج دو بر صفر و پنج‌بر صفر با پیروزی پشت سر گذاشت و امتیازی به رقبای خود نداد.

این دیدار حساس و نفس‌گیر با نتیجه سه بر دو به سود رقیب ترک به پایان رسید تا آرزوهای کاراته کای گیلانی برای کسب مدال بر باد رود، بهمن یار با توجه به پیروزی سه بر یک سراپ مقابل رقیب روس و صعود به فینال وزن منفی ۵۰ کیلوگرم، توانست جواز حضور در جدول شانس مجدد را کسب کند.

وی در جدول رپه شارژ به مصاف جلنا میلوچویچ از صربستان با رنکینگ ۳۴ جهانی رفت، رقیب اروپایی در کاراته وان دبی ۲۰۱۷ موفق به کسب مدال برنز شده بود، این دیدار درنهایت با نتیجه دو بر صفر به سود نابغه گیلانی کاراته آسیا خاتمه یافت.

بهمن یار در دیدار رده‌بندی به مصاف تاتیانا ریبالچینکو از روسیه می‌رود، رقیب روسی پدیده این مسابقات بوده است، وی مقام خاصی در سطح جهانی کسب نکرده و به نظر بهمن یار کار چندان سختی برای کسب مدال برنز مقابل وی نداشته باشد.

به گزارش گیلان شهر ، دیدارهای رده‌بندی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم، روز شنبه نوزدهم آبان‌ماه در سالن ویزینک به میزبانی شهر مادرید در اسپانیا برگزار می‌شود، بهمن یار تنها ملی‌پوش تیم ملی کاراته در بخش کومیته انفرادی است که شانس کسب مدال را دارد، چهار ملی‌پوش دیگر تیم ملی بانوان کشورمان از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2627

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics