• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

هیچ قانونی مبنی بر ضریب امتیاز معلمین نیروی آزاد آموزش‌وپرورش وجود ندارد

  • کد خبر : 1472
  • 11 مهر 1397 - 1:01
هیچ قانونی مبنی بر ضریب امتیاز معلمین نیروی آزاد آموزش‌وپرورش وجود ندارد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ قانونی مبنی بر ضریب امتیاز معلمین نیروی آزاد آموزش‌وپرورش وجود ندارد گفت: شایسته است آموزش‌وپرورش در برگزاری آزمون استخدامی، همانند سایر نیروهای آموزشی برای معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی ضریب امتیازی قائل شود.

گیلان شهر :جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پیگیری نمایندگان مجلس نسبت به گروه‌های مختلف آموزشی در آموزش‌وپرورش اظهار کرد: با پیگیری مجلس شورای اسلامی، در سرانجام فعالیت آموزشی نیروهای پیش‌دبستانی، خرید خدمات، حق‌التدریس و نهضتی‌ها، قانون تصویب و کار این افراد به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه تصویب قانون گروه‌های مختلف آموزشی ازجمله نیروهای پیش‌دبستانی، خرید خدمات، حق‌التدریس و نهضتی‌ها صورت گرفته و الآن هم به دولت ابلاغ‌شده است افزود: در مورد جذب معلمان نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیردولتی هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته چراکه به‌تازگی پرونده معلمان پیش‌دبستانی، خرید خدمات، حق‌التدریس و نهضتی‌ها به اتمام رسیده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر مبنای قانون موجود، معلمان مدارس غیردولتی باید در همین مدارس تدریس کنند گفت: یکی از مشکلات موجود معلمان نیروی آزاد بحث بیمه و عدم دریافت حقوق بر مبنای قانون کار است بنابراین، تلاش کردیم تا با تصویب قانونی، سهمی از بیمه این معلمان را دولت پرداخت کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه در بودجه سال ۹۷ رقمی را جهت تزریق به صندوق حمایت از مدارس غیردولتی مشخص کرده‌ایم تصریح کرد: مبنای این کار در سال جاری مشخص‌شده چراکه پیش‌ازاین چنین بودجه‌ای در نظر گرفته نمی‌شد لذا مجلس صندوق حمایت از مدارس غیردولتی را پیش‌بینی کرده تا این صندوق بتواند هم مشکل بیمه معلمان نیروی آزاد را حل کند و هم مؤسسان که نیاز به کمک مالی دارند با استفاده از ظرفیت صندوق حمایت از مدارس غیردولتی بر مشکلات خود فائق آیند.

کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه امسال حدود ۲۵ میلیارد تومان برای صندوق حمایت از مدارس غیردولتی مشخص‌شده است افزود: این صندوق کار خود را باهدف برطرف کردن مشکل معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی آغاز کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید غالب معلمان نیروی آزاد از مزیت این صندوق استفاده نکرده و بیمه نشده‌اند بیان کرد: صندوق حمایت از مدارس غیردولتی امسال شروع به کارکرده و لذا سال‌به‌سال این صندوق تقویت‌شده تا همه معلمین شاغل در مدارس غیردولتی به شکلی از طریق این صندوق بیمه شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر آموزش‌وپرورش در انجام بیمه معلمین از طریق صندوق حمایت از مدارس غیردولتی دقت عمل به خرج ندهد ما خود تحقق این مهم را پیگیری می‌کنیم افزود: پرداخت حداقل حقوق کار نیز از دیگر دغدغه‌های معلمین نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی است که با توجه به این صندوق می‌تواند محقق شود.

 کوچکی نژاد با تأکید بر نقش نظارتی آموزش‌وپرورش برای تحقق حقوق و رفع موانع بیمه‌ای معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش باید نظارت خود را بیشتر کند تا به معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی بیش از این ظلمی صورت نگیرد ازاین‌رو، ما هم تأکیدداریم که دولت در قبال معلمان نیروی آزاد بر طبق قانون کار عمل کند و تسهیل گر موضوع حقوقی آن‌ها باشد.

وی با اذعان به حقوق بسیار کم شاغلین مدارس غیردولتی چه در کادر اداری و چه در کادر آموزشی بیان کرد: حضور این معلمان در آزمون‌های استخدامی بلامانع است اما تا امروز هیچ قانونی مبنی بر ضریب امتیاز معلمین نیروی آزاد آموزش‌وپرورش وجود ندارد ازاین‌رو، شایسته است آموزش‌وپرورش در برگزاری آزمون استخدامی، همان‌گونه که برای سایر نیروهای آموزشی ضریب امتیازی قائل است، برای معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی نیز ضریب امتیاز در نظر بگیرد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه یکی از بحث‌های ما نیز این است که آموزش‌وپرورش در به‌کارگیری نیروی انسانی جدیدالورود از نیروهای کارکرده و باتجربه نیروی آزاد بهره‌مند شود گفت: ما تلاش می‌کنیم در بحث ثبات شغلی و امتیاز گیری برای معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی نتایج خوبی شکل بگیرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1472

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics