• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
1

اهدای عضو در گیلان به فرهنگ عمومی تبدیل شود

  • کد خبر : 1429
  • 09 مهر 1397 - 23:07
اهدای عضو در گیلان به فرهنگ عمومی تبدیل شود

گیلان شهر : مسئول هماهنگی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: امسال اعضای بدن ۱۱ نفر در استان به بیماران نیازمند پیوند زده شده و اهدای عضو بیماران مرگ مغزی برای نجات جان دیگران باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود. به گزارش خبرنگار ایرنا کامران قلی نیا عصر دوشنبه در تجلیل از خانواده مرحوم […]

گیلان شهر : مسئول هماهنگی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: امسال اعضای بدن ۱۱ نفر در استان به بیماران نیازمند پیوند زده شده و اهدای عضو بیماران مرگ مغزی برای نجات جان دیگران باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا کامران قلی نیا عصر دوشنبه در تجلیل از خانواده مرحوم محمدرضا تدینی در منزل وی در آستارا افزود: دو کلیه، کبد و نسوج بدن این کودک ۹ ساله که به علت تشنج، دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده او به بیماران نیازمند پیوند زده شد و این اقدام ارزشمند شایسته تجلیل است.
وی بیان کرد: سالانه بصورت میانگین ۷۵ هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات جاده ای دچار مرگ مغزی می شوند و ۷۵ درصد آنها میانسال و مردان نان آور هستند که به علت نبود فرهنگ سازی، خانواده ها به اهدای عضو آنان راضی نمی شوند و پیکرشان در خاک دفن می شود.
قلی نیا ادامه داد: پیوند اعضا از مهمترین راه های نجات بیماران است و با پیشرفت علم پزشکی در ایران، نجات جان بیماران آسان شده و خانواده ها باید از بخشش زندگی به دیگران با اعضای بدن بیماران مرگ مغزی استقبال کنند.
قلی نیا گفت: با توجه به پیشتازی گیلان در امور خیر، فرهنگ اهدای عضو در این استان باید نهادینه شود و برای ترویج آن دستگاه های متولی و رسانه های گروهی همت کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1429

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics