• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
4

امنیت باید مردم پایه باشد/ کشف ۸۰ درصدی جرائم رایانه‌ای در گیلان

  • کد خبر : 1496
  • 11 مهر 1397 - 15:53
امنیت باید مردم پایه باشد/ کشف ۸۰ درصدی جرائم رایانه‌ای در گیلان
فرمانده انتظامی گیلان گفت: امنیت حاصل تولید جمعی است که باید مردم پایه باشد زیرا امنیت مردم پایه در تولید و حفظ امنیت جامعه نقش سازنده‌ای دارد.

به گزارش گیلان شهر – منطقه گیلان، سردار محمدرضا اسحاقی امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ماه محرم، اظهار کرد: رسانه‌ها همواره به عنوان همیار پلیس در عرصه اطلاع رسانی و ارتقای سطح دانش اجتماعی محسوب می‌شوند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه امنیت و سلامت‌ جامعه در اولویت ماموریت‌های نیروی انتظامی قرار دارد، افزود: مشارکت مردمی و سرمایه اجتماعی از رویکردهای اصلی در تامین امنیت است.

وی با بیان اینکه عملیات هدفمند در کانون های جرم و برخورد قاطع با مجرمان، صلابت پلیس در برخورد با هر عامل مخدوش کننده نظم و امنیت را به نمایش می‌گذارد، گفت: شعار محوری هفته ناجا در سالجاری «پلیس مقتدر، امین مردم» است که از ۱۳ مهر آغار می‌شود و تا ۱۹ مهر ادامه دارد.

سردار اسحاقی با بیان اینکه اولین روز از هفته ناجا «پلیس؛ جامعه ایمانی، ارزش‌های اسلامی رافت و مهربانی» نامگذاری شده است، تصریح کرد: تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، برگزاری صبحگاه مشترک با حضور استاندار گیلان از جمله برنامه‌های هفته ناجا در استان است.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه دومین روز از هفته ناجا «پلیس؛ انضباط، اقتدار، امنیت پایدار» نامگذاری شده است، ادامه داد: موضوع «اقتدار» و امانتداری از ویژگی‌های پلیس شایسته و بایسته جمهوری اسلامی ایران است لذا داشتن پلیس مقتدر برای حفظ جان، مال و ناموس مردم ضروری می‌باشد.

وی اضافه کرد: «پلیس؛ انضباط، اقتدار و امنیت پایدار»، «پلیس؛ آموزش همگانی، مشارکت عمومی، پیشگیری اجتماعی»، «پلیس؛ خدمتگزاری»، «پلیس؛ دانش بنیانی، پژوهش محوری، روزآمدی»، «پلیس؛ حماسه حسینی، ولایتمداری و شهادت» به ترتیب روزهای سوم تا هفتم هفته ناجا نامگذاری شده‌اند.

سردار اسحاقی با تاکید بر اینکه اقتدار مطالبه همه آحاد جامعه است، گفت: امنیت چتری است که همه جغرافیای جامعه را در برمی‌گیرد و حاصل تولید جمعی است که باید مردم پایه باشد زیرا امنیت مردم پایه در تولید و حفظ امنیت نقش سازنده‌ای دارد.

فرمانده انتظامی گیلان بیان کرد: یکی از عوامل اجتماعی در حوزه اقتدار و امنیت، توجه و رسیدگی به شکایات مردم است که در مجموعه نیروی انتظامی از طریق سامانه  ۱۹۷  انتقادات، پیشنهادات و تشکرها را بررسی می‌کنیم؛ در سال گذشته ۱۸۰ نفر از همکاران ما، بیش از ۲ انتقاد یا شکایت داشتند.

وی گفت: حدود ۴۰ درصد افزایش تماس با سامانه ۱۹۷ را شاهد هستیم که در حوزه تماس‌ها تشکر و قدردانی ۲ درصد افزایش داشته و همچنین کاهش ۱۳ درصدی انتقاد، کاهش ۸ درصدی شکایت را داشتیم.

این مقام ارشد انتظامی استان، مهارت افزایی و افزایش بصیرت کارکنان را از اهداف مهم پلیس دانست و تصریح کرد:‌ نظارت‌های جدی بر عملکرد نیروی انتظامی، بهبود کیفیت خدمت رسانی در این نهاد را به همراه خواهد داشت.

سردار اسحاقی بیان کرد: نیروی انتظامی از محل دریافت جریمه‌ها درآمدی ندارد، ۶۰ درصد جریمه‌ها به حوزه راه و ۴۰ درصد هم به حوزه شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به کشف بیش از یک و نیم تن مواد مخدر در طی سالجاری، بیان کرد: امسال مجموع جرائم رایانه‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته که ۸۰ درصد از جرائم این حوزه کشف شده‌اند که مهم‌ترین آنها برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص بوده است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1496

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

17فروردین
شیوه استخدام معلمان تغییر کرد
پایگاه خبری گیلان شهر

شیوه استخدام معلمان تغییر کرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics