• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
6
روز تسویه/ امروز، آخرین فرصت سرخابی ها برای ماندن در آسیا

روز تسویه/ امروز، آخرین فرصت سرخابی ها برای ماندن در آسیا

  • کد خبر : 14
  • 17 شهریور 1397 - 18:54
روز تسویه/ امروز، آخرین فرصت سرخابی ها برای ماندن در آسیا

مهلت باشگاه‌های ایرانی برای ارسال مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت مجوز حرفه‌ای امروز به پایان می‌رسد. به گزارش وب سایت نود، باشگاه های آسیایی با تایید مدارک شان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مجوز فعالیت حرفه ای شان را دریافت می کردند. این مهم روندی است که هر ساله توسط AFC انجام میگیرد […]

مهلت باشگاه‌های ایرانی برای ارسال مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت مجوز حرفه‌ای امروز به پایان می‌رسد.

به گزارش وب سایت نود، باشگاه های آسیایی با تایید مدارک شان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مجوز فعالیت حرفه ای شان را دریافت می کردند. این مهم روندی است که هر ساله توسط AFC انجام میگیرد تا در صورت عدم پیگیری، باشگاه های متخلف و علی الخصوص باشگاههایی که از لحاظ مشکلات زیرساختی، پرداخت مطالبات بازیکنان و … دارای مشکلاتی هستند پروانه فعالبت حرفه ای شان تمدید نشود.

این روند امسال نیز در حال پیگیری است و بر اساس تاریخی که پیش از این توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد، امروز مهلت نهایی باشگاه ها برای ارسال مدارک تکمیلی به AFC است. در شرایطی هم که مدارک مربوط به مسایل حقوقی، ورزشی و زیر ساخت‌ها پیش از این به AFC ارسال شده بود، دو باشگاه بزرگ پایتخت یعنی پرسپولیس و استقلال همچنان و در روز پایانی این مهلت در تکاپو هستند رضایت برخی از طلبکاران خود را برای تسویه حساب مالی جلب کنند تا پروانه حرفه‌ای آنها همچنان معتبر باقی بماند.

***

در همین زمینه مدیر صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال ایران در گفتگو با فارس از پیگیری جدی باشگاه‌های ایرانی از جمله استقلال و پرسپولیس تا ثانیه‌های آخر برای حل مشکلات خبر داد. او افزود:« هفته گذشته مهلت ارسال مدارک به پایان رسید و یک هفته هم فرصت بود تا باشگاه‌ها مدارک خود را ترجمه، تنظیم و دسته بندی و ارسال کنند. به این ترتیب امروز(شنبه)مهلت همه باشگاه‌ها به پایان می‌رسد. البته مدارک حقوقی، زیرساخت‌ها و ورزشی باشگاه‌ها پیش از این باید برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می‌شد و اکنون فقط مدارک مالی و پرسنلی باشگاه‌ها باید ارسال شود. این ارسال مدارک برای هر ۱۶ باشگاه لیگ برتری ایران بود و باشگاه‌ها برای دریافت پروانه حرفه‌ای یا ملی باید مدارک خود را به AFC ارسال کنند.

»

در بررسی های فصل قبل کنفدراسیون فوتبال آسیا ۶ تیم ایرانی مجوز حرفه‌ای و ۲ تیم مجوز ملی دریافت ک

ردند. باشگاه نفت تهران هم به دلیل مشکلات فراوان نتوانست مجوز حرفه ‌ی را دریافت کند. سهیل مهدی، مدیر صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص آخرین وضعیت فعلی باشگاه های ایرانی توضیح داد:« پیش بینی من این است که ۹ باشگاه ایرانی مجوز حرفه‌ای را

کسب کنند. استقلال و پرسپولیس هم تا ثانیه‌های پایانی به دنبال حل این مشکلات هستند. البته از جرایم سنگین مالی تا محرومیت و توبیخ برای باشگاه‌هایی که موفق به دریافت مجوز نمی‌شوند نیز می توان یاد کرد.»

در روزهای اخیر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موفق شدند با چندین طلبکار خود تسویه کنند. این روند امروز هم ادامه خواهد داشت.

بنا بر اعلام حمیدرضا گرشاسبی پرسپولیس فقط سه طلبکار دارد و امروز تلاش می‌شود که با علی دایی، مسعود همامی و محمد آرام طبع به توافق برسند که در همین زمینه ساع

اتی قبل آرام‌طبع با پرسپولیس تسویه حساب کرد.

استقلال هم امروز برای حل مشکلاتش تلاش خواهد کرد. به نظر نمی‌رسد دو تیم مشکل حادی برای کسب مجوز حرفه‌ای داشته باشند، مگراینکه دوباره از آن گاف‌های مدیریتی معروف فوتبال ایران در دیر یا ناقص ارسال شدن مدارک رقم بخورد.

باشگاهی که نتواند مجوز حرفه‌ای کسب کند از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته می‌شود.

گفتنی است در سال گذشته فدراسیون فوتبال ایران موفق شد فرصت دوباره‌ای برای باشگاه های ایرانی بگیرد.این احتمال وج

ود دارد که AFC این مرتبه هم این مهلت را تمدید کند که البته هنوز خبری در این خصوص منتشر نشده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=14

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics