• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
9
معاون فرهنگی دانشگاه تهران خبر داد

تبرئه بیش از ۷۰ درصد دانشجویان بازداشتی در دادگاه تجدیدنظر

  • کد خبر : 1344
  • 08 مهر 1397 - 19:30
تبرئه بیش از ۷۰ درصد دانشجویان بازداشتی در دادگاه تجدیدنظر
معاون فرهنگی دانشگاه تهران از تبرئه بیش از70 درصد دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در دادگاه تجدیدنظر خبر داد و گفت: وضعیت چند دانشجوی باقی‌مانده نیز آذرماه جاری مشخص خواهد شد.

گیلان شهر :دکتر مجید سرسنگی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران پرداخت و افزود: همان‌طور که قبلا نیز اعلام شده است دادگاه تجدیدنظر بسیاری از دانشجویان بازداشتی وقایع دی‌ماه سال ۱۳۹۶ تا پایان شهریورماه برگزار شده و تنها شش نفر از این دانشجویان هنوز بر احکام بدوی هستند و به دادگاه تجدیدنظر نرفته‌اند.

وی در ادامه از تبرئه بیش از ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه تهران نیز در دادگاه تجدیدنظر خبر داد و گفت: خوشبختانه حدود ۲۵ نفراز دانشجویان در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شدند و یا احکام تعلیقی و سبکی را دریافت نموده‌اند و امیدوار هستیم سایر دانشجویان باقی‌مانده نیز به همین صورت بتوانند در دادگاه تجدیدنظر تبرئه و یا احکام سبک دریافت کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر این‌که هیچ دانشجوی بازداشتی این دانشگاه مشکلی برای ثبت‌نام و حضور در کلاس درس نداشته، اظهار کرد: خوشبختانه تمامی دانشجویانی که با مشکل امنیتی مواجه بودند چه کسانی که دادگاه تجدیدنظر رفتند و یا کسانی که هنوز در دادگاه بدوی هستند منعی برای حضور در کلاس درس و دانشگاه ندارند و همه این دانشجویان می‌توانند طبق روال عادی ثبت نام و سرکلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

سرسنگی در پایان خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد دادگاه تجدیدنظر چند دانشجوی باقی‌مانده نیز آذرماه امسال برگزار می‌شود و امیدوار هستیم مسئولان قوه قضاییه همان‌طور که نهایت مساعدت و همراهی را با دانشجویان دیگر داشتند در خصوص آنها نیز این همراهی لازم را داشته باشند. ضمن این‌که نباید تلاش‌های رییس دانشگاه تهران، وزیر علوم، مسئولان قوه قضاییه و سایر نهادهای امنیتی را در به حداقل رساندن به آسیب به دانشجویان نادیده گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1344

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics