گیلان شهر /محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور آییننامه اجرایی بند «ت» ماده ۴ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت در خصوص تلفیق کسر حق بیمه و مالیات از حقوق را به وزارتخانههای تعارن، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.
به گزارش بر اساس این آییننامه سازمان بیمهگر مکلف است اطلاعات بیمهشدگان و نیز تغییرات کارفرما را به صورت برخط در سامانهای که به منطور کسر تلفیقی حق بیمه و مالیات راهانداز میشود بارگذاری کند.
پس از راهاندازی سامانه، کارفرما فهرست تلفیقی بیمهشدگان را در سامانه مورد نظر بارگذاری میکند امکان پرداخت آنلاین حق بیمه نیز از سوی کارفرما در سامانه سازمان امور مالیاتی و از طریق اتصال به درگاه سازمان بیمهگر فراهم خواهد بود.
ت ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (سازمانهای بیمهگر) مکلفند به منظور تسریع و تسهیل در فرایندهای پرداخت و وصول مالیات و کسور بیمه از طرف واحدهای کسب وکار حداکثر تا پایان سال اول برنامه، فرایند وصول حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی کشور را ایجاد کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و مراجع یا هیأتهای امنای ذیصلاح مکلف است آییننامه اجرایی مربوط شامل سازوکار اجرایی و تلفیق فهرست افرادی که صورت مزد و حقوق آنها توسط کارفرمایان اظهارشده را تهیه کرده و به تصویب هیأت وزیران برساند. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است به گونهای عمل کند که حق بیمه توسط کارفرمایان مستقیماً به حساب سازمانهای بیمهگر واریز شود.