گیلان شهر ؛حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد نماینده پیشین مجلس می‌گوید: درصد بالایی از مردم از شرایط فعلی ناراضی هستند و شرایط به گونه‌ای است که اگر بخواهند همین انتخابات را هم مانند سابق برگزار کنند، باید خاکستر مملکت را جمع کنند. صراحتا به شما می‌گویم اگر با همان شرایط گذشته و نظارت استصوابی، شورای نگهبان بخواهند انتخابات را برگزار کنند، یک فضاحت بزرگ درست می‌کنند.

انصاری‌راد می‌گوید: در کشور ما انسان‌های درست و کارشناس کم نیستند که بلد هستند کشور را اداره کنند. بار این مملکت را باید روی دوش خود مردم، خصوصا کارشناسان و دانشمندان گذاشت و روحانیت آرام‌آرام بساطش را جمع کند و به مسجد برود و مشغول امور دینی شوند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان زودتر اقدام کنند می‌توانند با هزینه کمتر یا اصلا بدون هزینه، به تدریج کشور را در مدار خودش قرار دهند و روحانیت هم در جای اولیه خودش قرار بگیرد و از حرمت اولیه هم برخوردار شوند اما اگر شیوه‌ای کنونی ادامه یابد، این کار با خشونت انجام خواهد شد و هزینه آن برای کشور و مملکت و اسلام و قانون گران تمام خواهد شد.

انصاری راد در پاسخ به این سوال که اکنون این عقلانیت وجود دارد برای چنین کاری یا نه، گفت: در مسئله جنگ این‌ها کار را به جای رساندند که آیت‌الله خمینی گفت قطعنامه را قبول می‌کنم و جام زهر را برای رضای خدا می‌نوشم. یکبار هم نرمش قهرمانانه نشان دادند و یکبار هم در مسئله گروگان‌ها در مجلس اول که من هم حضور داشتم، همین کار را کردند. مسئولان باید به خواسته مردم تن بدهند و اگر این کار را نکنند نشان می‌دهد که مشکلشان بسیار عظیم‌تر از آن چیزی که کسی تصور کند.