• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
4
تالاب ضربه گیر شهر انزلی است

انتقاد فرماندار انزلی از کش و قوس های بروکراتیک برای لایروبی تالاب انزلی

  • کد خبر : 36892
  • 19 خرداد 1402 - 1:26
انتقاد فرماندار انزلی از کش و قوس های بروکراتیک برای لایروبی تالاب انزلی
فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه در خصوص لایروبی تالاب برخی مصوبات در زیرگروه ها انجام شده ولی در کش و قوس های فضای بروکراتیک اداری است، گفت: انتظار داریم مسئولان اجرایی حوزه محیط زیست مجوز لازم جهت لایروبی را صادر کنند قبل از اینکه کسب و کار مردم دچار مشکل شود.

گیلان شهر / به نقل از ایسنا، محمد پورخوش سعادت امروز در حاشیه بازدید از تالاب بندر انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چند سال اخیر ظرفیت تالاب به واسطه تغییر اقلیم و تغییرات آب و هوایی همچنین پایین رفتن سطح آب دریای خزر تا حد قابل ملاحظه ای فروکش کرده است.

وی افزود: به واسطه پایین آمدن آب همچنین ورود رسوبات شاهد خشک شدن بخش‌هایی از تالاب هستیم و اگر این روند ادامه پیدا کند این اکوسیستم دچار خشکی بیشتری خواهد شد.

پورخوش سعادت تصریح کرد: اگر در بخش هایی از تالاب که لازم است، لایروبی صورت نگیرد کسب و کار مردم و جوامع محلی که سال ها در تالاب فعالیت داشتند و کسب درآمد می‌کردند به ویژه در حوزه خدمات تفریحی، گردشگری دچار مشکل خواهد شد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: انتظار داریم مسئولان اجرایی حوزه محیط زیست مجوز لازم جهت لایروبی را صادر کنند قبل از اینکه کسب و کار مردم دچار مشکل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر چندین مشکل اساسی تالاب انزلی را تهدید می کند، گفت: رسوب های وارد شده از بالادست تبدیل به یک معضل برای تالاب شده؛ همچنین گیاه مهاجم سنبل آبی از یک طرف و نیزار و عدم نی‌زدایی از طرف دیگر باعث شده وضعیت تالاب بغرنج باشد.

پورخوش سعادت با تاکید بر اینکه پیگیر احیای اکولوژیکی تالاب هستیم، عنوان کرد: علی رغم محدودیت امکانات و بودجه پیگیر زنده شدن اکوسیستم تالاب و مجموعه اقداماتی هستیم که تالاب بتواند زندگی اکولوژی خود را ادامه دهد؛ ضمن اینکه بیش از این تخریب نشود.

فرماندار شهرستان بندرانزلی خاطرنشان کرد: تالاب ضربه گیر شهر انزلی است و در صورت نبود آن، زیرساخت‌های انزلی با مشکلات متعددی در صورت بروز رخدادهای طبیعی از جمله سیل خواهد شد و هرگونه سیل باعث ضربه به زیرساخت‌های انزلی از جمله آب و برق و گاز و تلفن خواهد شد.

وی بیان کرد: طبیعت تالاب تاکنون باعث ضربه گیری بوده است و امیدواریم با عمق بخشی به تالاب بتوانیم این ضربه گیری و پدافند غیر عامل انزلی را حفظ کنیم.

پورخوش سعادت گفت: البته نگرانی هایی هم وجود دارد که اگر این بخش تالاب در انزلی لایروبی شود آب نقاط دیگر تالاب به این سمت سرازیر و باعث خشکی سایر نقاط تالاب شود لذا لایروبی باید با دقت خاصی صورت گیرد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه درخصوص لایروبی برخی مصوبات در زیرگروه ها انجام شده ولی در کش و قوس های فضای بروکراتیک اداری است، گفت: بخشی از منابع مالی هم توسط سازمان بنادر تامین شده و در حال انجام امور اداری هستیم که بتوانیم این کارها را به پیش برده و به سرانجام برسانیم.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=36892

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics