• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
2

اعتراض روزنامه جام جم به پایین بودن رقم وام مسکن؛ این وام نیست!

  • کد خبر : 36837
  • 17 خرداد 1402 - 1:03
اعتراض روزنامه جام جم به پایین بودن رقم وام مسکن؛ این وام نیست!
روزنامه اصولگرای جام جم از رقم پایین وام مسکن انتقاد کرده است. این گزارش با عنوان انتقادی «این وام نیست!» منتشر شده است.

گیلان شهر /به گزارش جام جم، وام خرید مسکن برای افراد متاهل با احتساب وام جعاله ۴۸۰میلیون تومان است که با احتساب خرید اوراق به قیمت ۸۲هزار تومان حدود ۸۲.۵میلیون تومان باید هزینه کنند. با کم کردن این رقم از میزان وام پرداختی، به عدد ۳۹۸.۵ میلیون تومان می‌رسیم که برای خرید تنها هشت متر آپارتمان کافی است.

این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش نوشته است: ارائه وام برای خرید مسکن، یکی از روش‌های حمایتی دولت برای خانه‌دار شدن افراد بوده اما به دلیل افزایش نرخ مسکن در سال‌های اخیر و نامتناسب بودن این رقم با نرخ تورم، کارایی خود را از دست داده‌است. بنا بر آمارهای اعلامی در چهار دهه گذشته، قیمت مسکن رشد ۳۰۰۰ برابری داشته اما وام مسکن در ۱۴۰۰ با افزایش ۱۰۰میلیونی به ۲۰۰میلیون تومان برای هر زوجین می‌رسد و با احتساب ۸۰میلیون تومان وام جعاله به ۴۸۰میلیون تومان رسیده‌ اما این رقم نهایی نیست و با توجه به هزینه‌های جاری مانند خرید اوراق، پرداخت کارمزد بانکی و سایر هزینه‌ها به حدود ۳۸۰ میلیون تومان خواهدرسید. از سوی دیگر هزینه ارزیابی واحد مسکونی از سوی شعبه پرداخت‌کننده وام بر دوش مشتری است. همچنین هزینه تنظیم سند رهنی در دفتر اسناد رسمی که با معرفی شعبه بانک انجام می‌شود، اکنون حداقل ۱۰ میلیون تومان است که باید توسط دریافت‌کننده وام پرداخت شود. سهم وام از خرید مسکن به یک‌دهم رسیده‌ البته در خانه‌های ۴۰ متری نیز شرایط چندان مناسب نیست؛ به دلیل این‌که تقاضا برای خرید این واحدها بیشتر است، قیمت این واحدهای نقلی نسبت به واحدهای متراژ بزرگ، بالاتر است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=36837

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics