• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
3

تلاش برای جذب ۱۰۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت

  • کد خبر : 34756
  • 06 آذر 1401 - 20:52
تلاش برای جذب ۱۰۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر پیگیری برای جذب پرستار گفت: خوشبختانه وزیر بهداشت پیگیر استخدام ۱۰۰ هزار نفر در مجموعه کل وزارت بهداشت در رشته‌های مختلف در سطح کشور است که درصد بالایی به قشر پرستاری اختصاص دارد که امیدواریم مجوز تا پایان سال داده شود.
گیلان شهر /به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن بختیاری در وِیژه مراسم گرامیداشت روز پرستار اظهار کرد: حضرت زینب(ع) با ویژگی‌های شخصیتی که داشتند و پرستاری از اسرای واقعه کربلا کردند ویژگی‌هایی به منصه ظهور گذاشتند که در طول پرستاری دنیا بی سابقه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه اگر دقت و همراهی پرستار نباشد، اقدامات پزشکان نتیجه قطعی نخواهد داشت گفت: همه رشته‌های پزشکی ارزش و جایگاه خود را دارند ولی  پرستاران نقش ویژه‌ای را دارا هستند.

وی با یادآوری شرایط دوران کرونا گفت: در دوران سخت بیماری کرونا زحمات این نماد ایثار خوب دیده شد، همکارانی در ICU ها و بخشهای ویژه مشغول ارائه خدمت بودند در حالی که می‌دانستند بدترین شرایط بیماری کروناست و افرادی با درگیری‌های شدید ریوی بستری هستند که می‌توانست خطر برای آنها ایجاد کند و می‌دانستند در این مراقبت و پرستاری خودشان و خانواده‌هایشان نیز در خطر هستند و در این راه ما عزیزان زیادی را ازدست دادیم  و تعدادی را به عنوان مدافعان سلامت یاد می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به ارزش‌گذاری تعرفه پرستاری گفت: یکی از موضوعاتی است که از سال‌ها پیش قانون و بخشنامه‌های آن ابلاغ شده بود ولی متاسفانه عملیاتی نشده بود با عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این قشر و توجه ویژه ایشان که پیگیر شدند و وزیر بهداشت نیز با وجود همه کمبودهایی که از نظر مالی در سطح کشور وجود دارد،  برای آغاز مبلغی به صورت علی‌الحساب پرداخت شد.

وی افزود: وظیفه ما در دانشگاه هم این بود که این مبلغ را بر طبق دستورالعمل توزیع کنیم  و در این راستا نیز جلسات مختلفی تشکیل شد.

 بختیاری تصریح کرد: برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود و برای جلوگیری از اجحاف در حق پرستاران جلسات متعددی با دفتر پرستاری و بر اساس کارکرد سه ماهه و دستور العمل‌ها، ۸۵ درصد بودجه‌ای که اختصاص داده شده بود برای پرستاران توزیع شد و ۱۵ درصد نیز برای خدمات دیگر اختصاص خواهد یافت.

وی در مورد جذب پرستار نیز گفت: برای جذب کادر پرستار دانشگاه از دو جهت در تنگناست از یک طرف عزیزانی که طرح و قراردادشان به اتمام می‌رسد بر طبق قانون نمی‌توانیم جذب کار کنیم و از طرف دیگر با خارج شدن این عزیزان  کادر پرستاری ضعیف می‌شوند که در نتیجه پرسنل دیگری که در بخش‌ها حضور دارند مجبور به شیفت‌های بیشتر و سخت‌تر می شوند.

بختیاری با تاکید بر پیگیری برای جذب پرستار گفت: خوشبختانه وزیر بهداشت پیگیر استخدام ۱۰۰ هزار نفر در مجموعه کل وزارت بهداشت در رشته‌های مختلف در سطح کشور است که  درصد بالایی به  قشر پرستاری اختصاص دارد که  امیدواریم مجوز تا پایان سال داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه ۲هزار پرستار در دانشگاه علوم پزشکی مشغول هستند و به نسبت جمعیت دانشگاه یک پنجم کادر پرستار هستند، ادامه داد: رضایتمندی این قشر یکی از مهمترین شاخصه‌های ارتقای دانشگاه و سلامت و به تبع آن در ارتقای رضایتمندی جامعه موثر است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=34756

خبر های مرتبط

28اسفند
ورود ۲۲۰ هزار خودرو به گیلان/ آزادراه قزوین – رشت؛ پرترددترین محور ورودی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:

ورود ۲۲۰ هزار خودرو به گیلان/ آزادراه قزوین – رشت؛ پرترددترین محور ورودی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics