• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
2
پاسخی به یک پرسش که این روزها زیاد مطرح می‌شود

آیت‌الله جنتی چند سال دارد؟

  • کد خبر : 33958
  • 18 شهریور 1401 - 21:49
آیت‌الله جنتی چند سال دارد؟
براساس بررسی‌های منتشر شده، در روزهای اخیر سرچ گوگل فارسی‌زبانان درباره سن و سال آیت‌الله جنتی افزایش یافته است. اما سن او واقعا چقدر است؟

 

گیلان شهر :یک بررسی ساده نشان می‌دهد که احمد جنتی زاده سوم اسفند ۱۳۰۵ است. بنابراین او در اسفند امسال ۹۶ساله خواهد شد.

آیت‌الله جنتی در این سن و سال مسئولیت‌های بسیاری دارد، ازجمله که او عضو فقیه و دبیر شورای نگهبان، رئیس مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آیت‌الله احمد جنتی در روستای لادان (اینک محلهٔ لادان واقع در خیابان کهندژ) از بلوک ماربین، واقع در سه کیلومتری غرب اصفهان متولد شد.

به دلیل نبود مدرسه در منطقهٔ زندگی او، به مکتب‌خانه رفت و خود نیز اندکی از دروس جدید را مطالعه کرد و بعدها در قم زبان انگلیسی فرا گرفت. دوره ادبیات عرب و مقدمات سطح را تا سال ۱۳۲۴ در حوزه علمیه اصفهان خواند. پس از تکمیل مقدمات و طی کردن برخی از دروس سطح، به حوزه علمیه قم آمد. با ورود به قم به تکمیل دروس دوره سطح پرداخت و در درس خارج سید حسین طباطبایی بروجردی و امام خمینی(ره) شرکت کرد و در این مدت در بحث‌های اخلاق و تفسیر نیز حضور یافت. وی از نظر تحصیلات حوزوی دارای درجهٔ اجتهاد است.

آیت الله جنتی تاکنون دو بار ازدواج کرده است. وی بار اول در سال ۲۷، در ایام طلبگی با صدیقه مظاهری جان نثاری ازدواج کرد و صاحب چهار پسر به نام های علی، حسن، حسین و محمد شد.

آیت‌الله جنتی پیش از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، در سخنرانی‌ها، اجتماعات عمومی و جلسات خصوصی همواره به تبلیغ علیه حکومت پهلوی می‌پرداخت و دیگران را به پیروی از راه امام خمینی(ره) دعوت می‌کرد.

در درون حوزه، در ملاقات با علما و مراجع، آن‌ها را از آخرین اخبار حرکت انقلاب اسلامی و مردم با خبر می‌ساخت. او با عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به برنامه‌ریزی هماهنگ برای برپایی راهپیمایی‌ها، نوشتن اعلامیه‌ها و ارتباط با دیگر مراکز مرتبط با نهضت امام خمینی ـ همانند جامعه روحانیت مبارز ـ می‌پرداخت و ارتباط خود را با امام راحل حفظ می‌کرد تا از آخرین فعالیت‌های مبارزاتی در قم، نجف و دیگر شهرها اطلاع پیدا کند. وی همچنین به مدت چهارده سال به تدریس در مدرسه حقانی مشغول بود.

او بارها در قم، رفسنجان و جزیره خارک مورد تهدید و تعقیب رژیم شاه قرار گرفت و چند بار در قم بازداشت شد. او سه نوبت به زندان رفت و مجموعاً سه ماه زندانی شد و یک بار هم دستگیر و به مدت سه سال به اسدآباد همدان تبعید شد.

به نقل از کتاب خاطرات صادق خلخالی، آیت‌الله احمد جنتی اوایل انقلاب حکمی مشابه حکم او از سوی امام خمینی دریافت کرد، مبنی بر محاکمه «مجرمین طاغوتی» و آیت‌الله جنتی نیز حکم مزبور را اجرا کرد و «در اهواز و تهران، چند نفر از طاغوتیان را محاکمه و به اعدام محکوم کرد».

آیت‌الله جنتی با سمت‌های مختلف، در سال ۱۳۸۳ خواهان کناره‌گیری از امامت جمعه تهران شد و از رهبر انقلاب خواست که با این درخواست موافقت کند. او اخیرا از برخی پُست‌های مدیریتی خود کنار رفته است.

با اینکه در کشورهای مختلف بسیاری از حکمرانان سن و سال بالایی دارند، اما در ایران شوخی‌هایی با سن آیت‌الله جنتی می‌شود که او خود در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که این شوخی‌ها را شنیده است.

منبع: خبر فوری

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=33958

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics