• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
3
حواشی رای گیری استیضاح شهردار رشت؛

چه کسی حقیقت را پنهان می کند؟!

  • کد خبر : 33532
  • 20 تیر 1401 - 9:45
چه کسی حقیقت را پنهان می کند؟!

گیلان شهر /گیل خبر/ سرویس شهری؛ در حالی که پس از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره جلسه استیضاح امیرحسین علوی، شهردار رشت برگزار و با ۸ رای وی برکنار شد، اما حواشی این استیضاح به نظر می‌رسد تمام شدنی نیست! در حالی که تمام فرایند رای‌گیری به صورت شفاف و در مقابل دوربین‌ها و خبرنگاران […]

گیلان شهر /گیل خبر/ سرویس شهری؛ در حالی که پس از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره جلسه استیضاح امیرحسین علوی، شهردار رشت برگزار و با ۸ رای وی برکنار شد، اما حواشی این استیضاح به نظر می‌رسد تمام شدنی نیست!

در حالی که تمام فرایند رای‌گیری به صورت شفاف و در مقابل دوربین‌ها و خبرنگاران و پخش زنده اینستاگرامی در جریان بود، اما لحظاتی پس از مشخص شدن برکناری شهردار رشت، اعتراض برخی اعضای شورا نسبت به رای‌های مأخوذه آغاز و جلسه به التهاب و تنش کشانده شد.

پس از این اتفاق، چهار عضو شورا، آقایان عزیزی، عاشری، رضویان و حسینی در نامه‌ای به فرماندار رشت، نسبت به فرایند رای‌گیری و استیضاح شهردار معترض و مدعی تقلبی بزرگ در رای‌گیری شدند!

اما فیلم کامل زمان رای‌گیری و بررسی لحظه به لحظه آن نشان می‌دهد که فرایند رای گیری سالم بوده و به جای تقلب بزرگ، شاهد یک دروغ بزرگ بوده‌ایم.

با توجه به این نکته که در روزهای گذشته شاهد یک طیف ۷ و ۴ نفره موافقین و مخالفین استیضاح شهردار رشت بوده‌ایم، به گونه‌ای که موافقین امید به تغییر نظر یکی از اعضای مخالف استیضاح داشته‌اند، می‌توان به تحلیل جلسه رای گیری نشست.

در ابتدای جلسه زمانی که برای آشکار یا مخفی بودن رای به استیضاح، رای گیری می‌شود، ۹ نفر به مخفی بودن آرا رای می‌دهند، یعنی علاوه بر موافقین استیضاح، دو عضو به ظاهر مخالف نیز مایل به مخفی بودن آرا هستند.

پس از پایان رای گیری و مشخص شدن ۸ رای موافق استیضاح و برکناری شهردار رشت، مجید عزیزی که از نتیجه بدست آمده شوکه و برافروخته شده‌است، نسبت به این نتیجه اعتراضات شدیدی کرده و مدعی تخلف و تقلب می‌شود.

در این میان، رضا عاشری، نکته‌ای در گوش عزیزی زمزمه می‌کند، نکته‌ای که بنا بر حدس‌ و گمان‌ها می‌تواند این باشد که «نفر هشتم، نادر حسینی است، رای وی را دیده‌ام»

پس از این، عزیزی خواستار دیدن آرا می‌شود و مدعی می‌شود که یکی از آرا مخدوش است، این اتفاق تعجب ریاست شورا را برمی‌انگیزد و وی با نشان دادن برگه آرا به دیگران سوال می‌کند که کجای برگه رای مخدوش است؟

عزیزی که از اتفاقات صورت گرفته عصبی است، از نادر حسینی میخواهد که از جلسه بیرون بیاید اما با امتناع وی روبرو می‌شود!

نکته جالب‌تر آن که پس از برکناری امیرحسین علوی از شهرداری رشت، مجتبی خدمت بین دانا با ۹ رای به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب می‌شود. یعنی دو نفر از ۴ مخالف استیضاح که مدعی تخلف شده‌اند، برکناری علوی را پذیرفته و سرپرست شهرداری را انتخاب می‌کنند.

شنیده‌های گیل خبر حاکی از آن است که یکی از ۴ مخالف استیضاح علوی، به شرط مخفی بودن آرا قبول کرده است که رای به استیضاح شهردار رشت بدهد که با توجه به جنجال‌های ایجاد شده، به نظر می‌رسد نه راه پس دارد نه راه پیش!

در هر صورت آنچه در جریان استیضاح شهردار رشت اتفاق افتاد، فارغ از صحت فرایند رای‌گیری که به نظر درست می‌رسد، هوچی‌گری و تهمت‌پراکنی مخالفان استیضاح و ایجاد شبهه در صحت رای‌گیری، امری است که از اخلاق به دور بوده و بازی با آبروی شهر است.
جالب توجه است که در استیضاح قبلی علوی، با وجود آن که ۹ نفر خواستار برگزاری جلسه استیضاح شدند و پس از کش و قوس‌ها و با عقب نشینی ۲ عضو شورا، علوی با ۴ رای توانست شهردار رشت باقی بماند، اما هیچ‌گونه شبهه افکنی از سوی موافقین استیضاح نسبت به مخدوش بودن آرا صورت نگرفت و به فرایند رای‌گیری و آرای مأخوذه احترام گذاشته شد.

گفتنی است سندی به دست گیل خبر رسیده است که نشان می‌دهد در صبح روز استیضاح، صورتجلسه‌ای نزد یکی از معتمدین اعضای شورای شهر رشت با امضای ۸ عضو شورا برای برکناری امیرحسین علوی و حتی سرپرستی مجتبی دانا، تهیه شده که در صورت لزوم، منتشر خواهد شد.

از دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی به خصوص فرماندار رشت در مقام رئیس شورای تامین شهرستان، انتظار می‌رود به دقت و سرعت به حواشی جلسه استیضاح شهردار ورود کرده و با بانیان و عوامل خدشه دار کردن آبروی کلانشهر رشت و تشویش اذهان عمومی برخورد نمایند.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=33532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics