مجید الهیان، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه دادسرا پیشانی دستگاه قضایی است اظهار داشت: وظایف زیاد و مهمی در قانون اساسی برای دادستان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی صیانت از انفال و حفظ منابع طبیعی از دست اندازی زمین خواران و سودجویان را از اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و افزود: دادستان‌ها باید نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع ملی و تبدیل آن به ویلاهای مجلل و ساختمان‌های مسکونی، برخورد قانونی لازم را اتخاذ نمایند.

الهیان با تاکید بر ایجاد امنیت شغلی و کاری و حمایت از تولید کنندگان اذعان داشت: شهرستان شفت با داشتن شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی بستر مناسبی برای تولید و ایجاد اشتغال است و مسؤلان قضایی این شهرستان باید در جهت رفع موانع تولید همواره تلاش نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مسئولان قضایی کشور به چندین مورد از آن‌ها اشاره کرده و اظهار امیدواری کرد: رییس دادگستری و دادستان شهرستان شفت با همدلی و تعامل سازنده با سایر نهادهای اجرایی و ضابطین قضایی در مسیر خدمت خالصانه به مردم گام بردارند.

در پایان این مراسم علی اصغر چگینی با ابلاغ حکم رئیس قوه قضائیه به سمت دادستان این شهرستان منصوب و از تلاش‌های حسین جوادی دادستان سابق این شهرستان قدردانی شد.

گفتنی است علی اصغر چگینی پیش از این ریاست شعبه ۲ دادگاه عمومی بخش کوچصفهان را بر عهده داشته است.