نادر حسینی عضو شورای شهر رشت در واکنش به انتقاد ریاست شورا گفت: ما هنوز در ابتدای سال هستیم و اخیرا چند طرح و لایحه را در دست بررسی داریم.

وی ادامه داد: همه مشاورین را خودمان انتخاب نکردیم بلکه برخی را شما و چندتن از دوستان معرفی کردند.

مسعود عباس نژاد دیگر عضو شورا به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و گفت: طرح‌هایی که ما در کمیسیون داریم بیشتر طرح مادر است و طرح‌های واجب شهر روی زمین مانده است و به دنبال طرح جدید نیستیم.وی یادآور شد: صحن شورا کلا شده کمک مالی به افراد، سازمان‌ها و مناطق.

سید حسین رضویان دیگر عضو شورای شهر رشت با اشاره به این مطلب که انتقاد رییس شورای شهر رشت بسیار درست است، گفت: کمیسیون‌ها شورای شهر هنوز به دنبال ادای وظیفه کارهای گذشته هستند و کارهای گذشته هنوز به اتمام نرسیده است.

وی با بیان این مطلب که به دنبال نوسازی رشت هستیم گفت: نوسازی‌ها یعنی ترمیم درست داشته‌های شهر مانند رنگ‌آمیزی جداول، رسیدگی به پل‌ها و… است.

رضویان در ادامه گفت: مسائل رشت به جلو نرفته است که بحث جدیدی را باز کنیم.

چقدر باید به مردم دروغ بگوییم؟!

مهدی نوری هریس دیگر عضو شورا گفت: تلاش کردیم که مردم خروجی جلسات ما رو ببیند.

وی یادآور شد: در بحث تاب آوری شهر رشت قرار بود کارهایی انجام شود اما هنوز هیچ کاری شهرداری انجام نداده است. از نمایندگان مجلس خواستیم که در این مورد به ما کمک کنند. بحث زمین‌های نسق یکی از این مشکلات است زیرا مهندسی ساخت نیست و این اصلا وضعیت خوبی نیست.

نوری هریس افزود: در مورد فاضلاب و رودخانه‌ها نیز ۵۰۰ میلیارد تومان به این موضوع در سال جدید اختصاص یافت. طرح خدمات الکترونیک را به شهرداری دادیم اما هنوز شهرداری هیچ گزارشی در اجرای آن به ما نداده است.

وی افزود: بنده به عنوان عضو کمیسیون عمران خبری ندارم که در رشت چه خبر است. رشت فقط ۶ ماهه اول سال می‌تواند کار عمرانی کند، شهردار رشت و شهردار مناطق برنامه‌ها خود را ارائه دهیم.

این عضو شورا یادآور شد: چقدر باید به مردم دروغ بگوییم، مردم خیلی به من توهین می‌کنند.

آمادگی تاج شهرستانی برای رنگ آمیزی جداول شهری

علیرضا تاج شهرستانی با انتقاد ازعدم تعامل شورا و شهرداری گفت: شورا یک تکه زمین در این طرف رودخانه و شهرداری در آن طرف رودخانه است و پل ارتباطی وجود ندارد.

عضو شورا گفت: بنده خودم مدتی است که می‌گویم که جدول‌ها را رنگ‌آمیزی کنند اما انجام نمیدهند. اکر نمی‌توانند بنده پدرم نقاش بود به من یک سطل رنگ و قلمو بدهند انجام خواهم داد.

وی افزود: شهردار عشقش نمی‎کشد که کار انجام دهد و من نمیخواهم با این شهردار کار کنم اما قانون مشکل دارد و باید برای برداشتن شهردار منت بقیه اعضای شورا را بکشیم تا ۸ نفر جمع شود و طرح سوال کنیم و بعد اگر قانع نشویم، فرمانداری وقت ما را بگیرد و بعد ۸۰۰ هزار تلفن بشود تا ما این شهردار را نگه داریم

تاج شهرستانی اظهار کرد: ما به عنوان شورا مسخره مردم شدیم. هیچ چیزی به ما گفته نمی‌شود الان ۹ ماه است که عضو شورا هستم اما اصلا نظری از من نخواستند، خب اگر قرار بود کاری انجام ندهم، منزل خودم نشسته بودم.

مباحث سطحی را باید کنار بگذاریم

مجید عزیزی دیگر عضو شورا گفت: احساسی شدن همکاران را مردم نمی‌پسندند، ما اینجا در جایگاهی هستیم که باید دیدگاه کارشناسی داشته باشیم.

وی یادآور شد: مباحث سطحی را باید کنار بگذاریم و نگاه عمیق به طرح‌ها داشته باشیم.

عزیزی اظهار کرد: گذشتگان نتوانستند رشت را به جایگاه برسانند و خیلی از طرح و پروزه‌ها نیاز به مساعدت مالی دارند و باید همه کمک کنند که این پروژه‌ها به ثمر برسد.

وی در پایان گفت: بنده به عنوان عضو شورا رضایت قلبی از فعالیت کمیسیون‌ها ندارم و رفتارها در کمیسیون‌ها باید با مدیران جدی‌تر باشد.

در این جلسه با یک فوریت طرح کمک مالی به تیم سپیدرود رشت به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان موافقت شد.

همچنین اعضای شورا با طرح کمک مالی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به موسسه فرهنگی رهروان راه شهدا موافقت کردند.دیار میرزا