• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9629
8

استقبال مجلس از دستور رئیس جمهور برای افشای صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی/ حقوق‌های نجومی برچیده می‌شود

  • کد خبر : 32779
  • 07 اردیبهشت 1401 - 11:33
استقبال مجلس از دستور رئیس جمهور برای افشای صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی/ حقوق‌های نجومی برچیده می‌شود

گیلان شهر /غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره دستور رئیس جمهور برای افشای صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و برنامه مجلس در این راستا اظهار داشت: شفافیت همیشه مورد مطالبه بوده و مجلس اکنون دو فوریت طرح “شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها” را تصویب کرده است. سخنگوی کمیسیون اقتصادی […]

گیلان شهر /غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره دستور رئیس جمهور برای افشای صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و برنامه مجلس در این راستا اظهار داشت: شفافیت همیشه مورد مطالبه بوده و مجلس اکنون دو فوریت طرح “شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها” را تصویب کرده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این طرح همه ارکان اداری، اجرایی، قضایی و قانون‌گذاری کشور را در بر می‌گیرد و با بیش از ۲۰۰ رای در مجلس به تصویب نمایندگان رسید تصریح کرد: همه ارکان باید تمامی تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات خود را شفاف و در اختیار مردم قرار دهند‌‌.

مرحبا گفت: یکی از ایرادات موجود در اقتصاد کشور که همواره مشکلاتی را با خود به همراه داشته مقوله عدم شفافیت است که به واسطه آن عده‌ای حریم امنی برای خود درست کرده و در سایه نبود شفافیت و نظارت موفق شدند سوءاستفاده‌هایی را در اقتصاد کشور به‌ویژه در شرکت‌‌ها و مؤسسات دولتی رقم بزنند.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از طرفی سوءمدیریت‌ها نیز سبب ضرر و زیان و آسیب به بیت‌المال بود ولی در سایه عدم شفافیت، عاملان این سوءاستفاده‌ها و سوءمدیریت‌ها توانسته بودند بر همه این‌ها سرپوش گذاشته و از پاسخگویی فرار کنند.

وی با بیان اینکه نهضت شفاف‌سازی در حال حاضر در کشور آغاز شده هر چند در مراحل ابتدایی است ابراز داشت: امیدوارم این حرکت بیشتر از یک اقدام تبلیغاتی باشد و شاهد نهادینه شدن این شفافیت در اقتصاد باشیم و به طور کامل در همه ارکان اداری و اجرایی کشور به شکل یک اصل پذیرفته شده در بیاید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم طراحی ساز و کارهایی برای اجرای قانون شفافیت به نحوی که راه گریزی برای سوءاستفاده‌کنندگان باقی‌نماند تأکید و عنوان کرد: باید افراد موظف باشند در تمامی مراحل تصمیم‌گیری و اجرا همه مراحل را در معرض دید مردم و دستگاه‌های نظارتی قرار دهند.

مرحبا درباره تأثیر این شفافیت بر مهار پرداخت حقوق‌های نجومی افزود: بسیاری از دستگاه‌ها اکنون میزان حقوق‌های خود را در سامانه طراحی شده قرار می‌‌دهند که این خود یکی از سازوکارهای شفافیت است و صحبت‌هایی شد تا نمایندگان مجلس نیز دریافتی‌های خود را در سامانه و در معرض دید مردم قرار دهند.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف‌سازی دریافتی‌ها یک اقدام مثبت در جهت شفافیت بوده و ما نیز از آن استقبال می‌کنیم خاطرنشان کرد: اما نکته حائز اهمیت در مقوله شفاف‌سازی این است که بتوانیم سازوکارهای آن را به درستی طراحی کنیم.

وی گفت: پرداخت حقوق‌های نجومی یکی از مواردی است که در سایه عدم شفافیت انجام می‌شود اما با وجود اینکه حساسیت بسیاری نسبت به آن وجود دارد که حساسیت به حقی نیز هست اما حقوق‌‌های نجومی بخش بزرگی از مقوله عدم شفافیت نبوده و در اقتصاد کلان کشور موضوع بسیار تأثیرگذاری نیست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موارد بسیار زیادی در کشور داریم که باید شفافیت در مورد آنان اعمال شود عنوان کرد: در حوزه پرداخت حقوق‌های نجومی، انجام سرمایه‌گذاری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، اجرای تصمیمات، تخصیص‌ها و دیگر موارد باید شاهد شفافیت باشیم.

انتهای پیام/۶۱۴/ح

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=32779

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics