• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
7

اختصاص هزار و ۵۰ میلیارد تومان از سفر رئیس جمهوری به گیلان

  • کد خبر : 32495
  • 26 فروردین 1401 - 0:35
اختصاص هزار و ۵۰ میلیارد تومان از سفر رئیس جمهوری به گیلان
استاندار گیلان اظهار داشت: با دریافت نقدی هزار و ۵۰ میلیارد تومان از منابع اعتباری سفر رئیس‌جمهور به گیلان، بسیاری از طرح‌های عمرانی به حرکت درآمده است.

گیلان شهر/به گزارشخبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسیدر شورای برنامه ریزی گیلان، کل اعتبارات هزینه ای تخصیص یافته گیلان را در سال ۱۴۰۰، هزار ۸۰۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این مقدار اعتبار، ۶/۹۸ درصد اعتبارات ابلاغی این بخش تخصیص یافته است.

رییس شورای برنامه ریزی گیلان همچنین مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های گیلان از محل منابع ۷ گانه‌ی آن را ۹۱۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این بخش منبع اعتبارات تملک استانی، ۲۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که با ۱۵ درصد رشد، بالاترین تخصیص منابع ۷ گانه‌ی اعتبارات حوزه‌ی تملک دارایی‌های گیلان را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین اعتبارات جاری استان در سال ۱۴۰۱ را هزار و ۵۴ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این رقم ۸/۳ درصد از کل اعتبارات جاری کشور است که در مقایسه با سال قبل ۴/۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

استاندار در ادامه با تشریح اعتبارات عمرانی گیلان از بند ۱۰ جیم بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ گفت: برای این بخش از اعتبارات، ۲ هزار و ۶۹۵ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که نسبت به لایحه‌ی بودجه‌ی امسال بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

دکتراسدالله عباسی در بخش دیگری از سخنان خویش بر ضرورتپیگیری مجدانه‌ی مجموع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب هرچه بیشتر اعتبارات طرح‌های ملی و بودجه‌های متمرکز ملی تاکید کرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت نمایندگان مجلس برای تحقق عینی پیگیری‌ها در این بخش انکار ناپذیر است.

استاندار گیلان همچنین خطاب به برخی از دست اندرکاران شهرستانی حوزه‌ی پیگیری و جذب اعتبارات عمرانی استان گفت: هرگونه بیدقتی یا اظهار نظر غیرکارشناسانه در خصوص اختصاص، تخصیص یا تصویب اعتبارات حوزه‌ی توسعه و عمران استان می‌تواند شبهاتی را در اذهان عمومی ایجاد کند که به اعتماد عمومی آسیب وارد کند.

شراره کاووسی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلانهم در گزارشی با اشاره به روند تخصیص اعتبارات هزینه ایی و عمرانی سال ۱۴۰۰، شرایط تخصیص سال گذشته را با توجه به محدودیت‌های مالی دولت رضایتبخش عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود در سال جدید که دولت شرایط بهتری برای اختصاص منابع اعتباری دارد، بتوان حداکثر اعتبارات پیش بینی شده و ابلاغی را جذب کرده و روند توسعه استان را سرعت بخشد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=32495

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics