• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4

نگهداری دلار در خانه غیرقانونی می‌شود

  • کد خبر : 32452
  • 23 فروردین 1401 - 22:02
نگهداری دلار در خانه غیرقانونی می‌شود
رئیس مجلس قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به رئیس‌جمهور ابلاغ کرد. بر اساس ویرایش آخر این قانون که ۱۰ بهمن سال گذشته به تصویب مجلس رسید، شرایط جدیدی برای معاملات ارز، ورود و خروج آن به کشور و همچنین رفع تعهد ارزی صادرکنندگان پیش‌بینی و اعلام شده است.

 

به گزارش گیلان شهر به نقل از همشهری‌آنلاین، خریداران و فروشندگان ارز خارج از چارچوب قانونی و حتی معامله‌گران فردایی ارز نقره داغ می‌شوند و مراقب باشید که اگر دلاری در خانه دارید و آن را ثبت نکنید، ممکن است به‌عنوان کالای قاچاق ضبط و به‌عنوان قاچاقچی ارز شناخته شوید.

♦️انجام معامله ارزی در کشور، تحت هر عنوان نظیر خرید، فروش، حواله، معاوضه یا صلح، مگر آنکه حداقل یکی از طرفین معامله، صرافی مجاز، بانک یا مؤسسه مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی باشد، به‌عنوان قاچاق شناخته می‌شود و معاملاتی که با مجوز بانک مرکزی و در حدود ضوابط تعیین شده این بانک توسط اشخاصی نظیر واردکنندگان و صادرکنندگان و معامله‌گران در بورس‌های کالایی صورت می‌گیرد، قانونی خواهد بود.

♦️بر اساس قانون مصوب مجلس، معاملات فردایی ارز غیرقانونی و در حکم قاچاق خواهد بود. هرگونه انجام کارگزاری خدمات ارزی در داخل ایران برای اشخاص خارج از کشور بدون مجوز انجام عملیات صرافی از بانک مرکزی غیرقانونی و قاچاق است./همشهری

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=32452

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics