• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
5
صدای اعتراضی از مجلس و بازخواست دولت ناکارآمد می‌شنوید؟ / مطالبات مردم برای بهاستان نشینان اهمیتی ندارد

ایمن‌آبادی : گرانی و نگرانی از سال آینده ، مردم را «عیدگریز» کرده است

  • کد خبر : 32241
  • 28 اسفند 1400 - 18:04
ایمن‌آبادی : گرانی و نگرانی از سال آینده ، مردم را «عیدگریز» کرده است
حدود ۸۰۰ طرح در این مجلس کلید خورده که هیچ یک به دغدغه مردم مربوط نمی‌شود. حیوانات خانگی، فرزندآوری، تعیین اسم و مواردی از این دست است با زندگی مردم فاصله دارد و برایشان مهم نیست که مردم از عملکرد آنها راضی هستند یا نه؟
از زمان روی کار آمدن مجلس یازدهم تا کنون، حواشی بسیاری از نمایندگان آن به گوش رسیده است. نماینده‌ای که به پلیس راهور سیلی زد تا پیگیری طرح‌هایی که هیچ ارتباطی با وضعیت مردم ندارد. در روزهای اخیر نیز انتقادهای بسیاری درباره طرح صیانت و حذف ارز ترجیحی به بهارستان‌نشین‌ها شده اما باز هم کار خود را می‌کنند و توجهی به مطالبات و اعتراضات مردم ندارند.

✅گیلان شهر :غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده دو دوره نهم و دهم مجلس بر این باور است که رویکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها منجر به شکل‌گیری چنین مجلسی شده است.

?گفت‌گوی خبرآنلاین با غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی را بخوانید:

?مخالفت‌های بسیاری با لوایح و طرح‌های در مجلس از سمت مردم صورت می‌گیرد که طرح صیانت را می‌توان نمونه‌ای از آن دید اما چرا مجلس فعلی به افکار عمومی توجه ندارد؟

بزرگترین دلیل آن نحوه ورود این نمایندگان به مجلس است. اکثریت نمایندگان خیلی راحت به مجلس آمدند و بعد از حذف گسترده و جناحی شورای نگهبان باعث شد یک جناح خاص و تندرو بدون هر گونه دغدغه به مجلس ورود کنند. بسیاری از کسانی که حالا در مجلس هستند روز ثبت‌نام باور نمی‌کردند نماینده خواهند شد. نتیجه آن کاملا برعکس یک مردم‌سالاری دینی شد. یعنی این نمایندگان تصورشان بر این است که به رای مردم احتیاجی ندارند و اقلیت محدودی اگر به پای صندوق رای بیاید، به مجلس راه پیدا می‌کنند.

?طرح‌هایی که در مجلس پیگیری می‌شو تا چه حد به مطالبات مردم نزدیک است؟

طرح‌هایی که در مجلس پیگیری می‌شود اصلا ربطی به مطالبات مردم ندارد. حدود ۸۰۰ طرح در این مجلس کلید خورده که هیچ یک به دغدغه مردم مربوط نمی‌شود. حیوانات خانگی، فرزندآوری، تعیین اسم و مواردی از این دست است با زندگی مردم فاصله دارد و برایشان مهم نیست که  مردم از عملکرد آنها راضی هستند یا نه؟ شیوه بررسی صلاحیت باعث شده که شکاف بین مجلس و مردم ایجاد شود. قبلا ، پیشتر نماینده‌ها تلاش می کردند که رضایت مردم حوزه های انتخابیه خود بویژه روستاییان را جلب کنند تا در انتخابات فشرده بعدی ، شانس پیروزی یر رقبای سرسخت را داشته باشند اما نمایندگان مجلس فعلی ،چنین دغده‌ای ندارد زیرا با انتخابات رقابتی راهی بهارستان نشده اند و فکر می کنند تضمین پیروزی آنان در انتخابات یعدی هم نیازی به جلب رضایت مردم ندارد و با انتخاباتی غیررقابتی ، دوباره نماینده می شوند.

ایمن‌آبادی : گرانی و نگرانی از سال آینده ، مردم را «عیدگریز» کرده است

?دغدغه‌های اقتصادی مردم تا چه اندازه در مجلس یازدهم پیگیری می‌شود؟

نمایندگان دغدغه محبوبیت ندارند و  نگران فشارهای معیشتی مردم نیستند . راه دوری نرویم ، الان وضعیت بازار در آستانه نوروز را ببینید ، قیمت ها بیداد می کنند . گرانی و نگرانی از سال آینده ، مردم را «عیدگریز» کرده و در اتفاقی نادر ، خیلی ها از آمدن عید خوشحال نیستند چون نگران قیمت های بالا ی بازار هستند .آیا صدای اعتراضی از مجلس و بازخواست دولت بایت ناکارآمدی می‌شنوید؟ واقعیت این است ، دغدغه های مردم با دلمشغولی های نمایندگان تفاوت فاحش دارد.  اوضاع اقتصادی به شدت بهم ریخته است اما آیا درباره تعیین دستمزدها، نرخ تورم، تناسب سازی حقوق، حق کارگران، گرانی سرسام آور در مجلس صحبتی می‌شود؟ نیروهای کارآمد در مجلس اندک هستند و تلاش های شان به جایی نمی رسد . مجلس نقش یک کارگاه آموزشی را پیدا کرده که هر دوره حدود ۸۰ درصد از ترکیب آن تغییر می‌کند و این اصلا به صلاح کشور نیست. قرار بود مجلس در راس امور باشد الان در کف امور هم نیست.

?چرا در مجلس فعلی صدای مخالف بسیار کم شنیده می‌شود و یکدستی بر آن حاکم است؟

نماینده ترس دارد که حرف بزند. در همین طرح صیانت دیدیم که نماینده های مخالف چقدر کم صحبت کردند چرا که این فضا حاکم شده اگر نماینده‌ای مخالف باشد و صدای بلندی داشته باشد بعدا رد صلاحیت می‌شود. این نگاه به نمایندگان جرات را از آنها گرفته است. نماینده شجاعی که بتواند حرف مردم را بزند دیگر نیست و امثال علی مطهری‌ها دیگر در مجلس حضور ندارند. نطق‌های مجلس را اگر بشنوید کاملا خالی از مطالبات مردم است. چه دلیلی داشت که مجلس ۱۰۰ و اندی بند به لایحه ۱۴۰۱ اضافه کند. دولت ترسی از مجلس ندارد. یکدستی خوب است اما یکدستی که بتواند کشور را ارتقا دهد اما وضعیت در حال بدتر شدن است. پارلمان باید وابسته به مردم باشد نه وابسته به حاکمیت. نمایندگان کنونی احساس می‌کنند که به مردم نیاز ندارند. در حال حاضر نماینده مجلسی داریم که با ۴هزار رای به مجلس آمده است. در خصوصی‌ترین بخش های زندگی مردم دخالت می کنند اما دغدغه های اصلی مردم را پیگیر نیستند. آیا کار مهم تری از این قضیه وجود ندارد که مجلس درباره حیوانات خانگی جلسات برگزار می‌کند؟

نوروز امسال ،  مردم اکنون، بشدت نگران سال آینده هستند و حق هم دارند. ما تورمی بالای ۵۰ درصد داریم و با بودجه‌ای که نوشته شده و مردم در آن جایی ندارند وضعیت اقتصادی بسیار سخت‌تر می‌شود. این مجلس در ابتدای روی کار آمدن از ۸ طرح اقتصادی رونمایی کرد. سرنوشت آن طرح ها چه شد؟ آقای قالیباف در جلسات سران قوا قول داده بود که قضیه حذف ارز ترجیحی را به پایان برساند. براین اساس، بدون رعایت روال معمول بهارستان ،حذف ارز ترجیحی را سریع جمع کرد واجازه بیان نظرات و استدلال های مخالفان را ندادوحتی زمانی که آقای حاجی بابایی درباره حذف ارز ترجیحی صحبت می کرد آقای قالیباف به او تذکر داد که صحبت سیاسی نکنید. چرا باید به نماینده گفته شود که فلان حرف رابزند و فلان حرف را نزند؟!

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=32241

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics